Alla kommentarer avZaphod

The Guilty2023-01-05
Vansinnigt frustrerande smörja.

A Quiet Place2018-04-28
Lånat ganska friskt från tv-spelet Last of us? Vissa logiska luckor och kanske lite överhypad, men ändå en stark 3a. En viss scen i slutet = rejäl gåshud.

The Killing of a Sacred Deer2017-12-03
Underspelet funkar inte lika bra för mig i denna som otroliga The lobster. Intressant att Colin Farrell spelar typ samma roll. Har vissa bra peakar men blev lite långdragen mot slutet. Vill nog se igen senare och ev. omvärdera lite.

The Square2017-08-28
Man får komma in i ett underbart underhållande universum fyllt av satir och humor, pricksäkra karaktärer såsom konstgubben med vitt hår i hästsvans, hörlurar i fickan, moderna glasögon och en baby i famnen på mötena. Filmen är över 2 timmar lång men blir aldrig tråkig och hade gärna fått vara längre, hade kanske behövt vara längre. Det finns otroliga guldkorn såsom Tourettesscenen eller Oleg, men ibland känns det inte sammanhängande, lite som en serie av sketcher och att den röda tråden saknas. Det känns som att vissa händelser/scener inte fyller någon funktion och känslan vid eftertexterna efter det abrupta slutet blir lite rynkande på ögonbrynen och ett "va?". Tror att med lite tweaks i manus och klipp så hade detta kunnat bli en sannlöst bra film. Kommer att se om.

Tjejresan2017-08-13
samma som föregående talare

Mad Max: Fury Road2017-06-16
Verkligen en skam att jag inte fick sett denna på bio.

The Conjuring 22017-05-25
Någon läskig figur dyker upp i mörkret, ungen skriker, familjen rusar in och tänder och den är borta. Upprepa i över 2 fucking timmar.

Guardians of the Galaxy Vol. 22017-05-14
Går helt vilse i myspys och snyftande, och i myten om sig själv.

David Brent: Life on the Road2017-03-27
Räddas från 1an av de roliga sångerna som David framför. Men. Man blir besviken på hur mycket sämre hantverket är jämfört med tv-serien. Blickarna i kameran sitter inte o.s.v.

Hell or High Water2017-02-04
Stark 3:a. Jeff Bridges är riktigt bra, även Ben Foster.

Suicide Squad2017-01-29
Kostymdesign av en 10-årig grabb utan talang. Nog aldrig sett en film med så lite känsla för timing, repliker, vad som är coolt o.s.v.

The Witch2017-01-08
Gillar stilgreppet med tidstrogen dialog. Och mycket fint foto. Hade behövt vara lite mer läskig för högre betyg.

Rogue One: A Star Wars Story2016-12-28
Budget-star wars. Ointressanta karaktärer, dålig regi, oengagerande och ej innovativt på något sätt. Helt avsaknad av relevant antagonist och istället rehashar man lite Darth Vader. Sämst var nog roboten. Och slutstriderna pågår alldeles för länge. Svag 2:a.

Sausage Party2016-12-20
Slutscenerna höjde till 2an.

Clear History2016-12-01
Underbar. Älskade grejen med besticken på bordet. Eva Mendez fantastisk dialekt. Larry David precis som i Curb (d.v.s. fantastisk).

Florence Foster Jenkins2016-10-15
Stark trea. Konstigt nog är Streep väldigt bra.

The Nice Guys2016-08-22
Trailern har verkligen lyckats får man säga, sjukt höga förväntningar som inte infriades. Alldeles för lång och skämten funkade tydligen bara i trailer-format.

Batman v Superman: Dawn of Justice2016-03-26
Som att äta halvgott godis tills man blir illamående

Daddy's Home2016-03-18
Sämre än väntat.

The Hateful Eight2016-01-17
För mig uppstår aldrig den där wow-känslan från tidigare Tarantino-filmer. Kändes lite som att denna filmen var en för mycket med Jackson, Madsen och gänget, där man kan deras repliker och karaktärer redan från starten.

Trainwreck2016-01-16
Scenerna med John Cena höjer till 3an.

The Lobster2015-12-17
Fantastisk. Tonläget är unikt. Ska ses igen och kanske höjas.

Sleeping with Other People2015-12-15

Slow West2015-08-26
Började lovande med väldigt fint foto. Sen visade det sig att det är en normalbegåvad tolvårig pojke som skrivit manus. Eller: en Tarantino-film om Tarantino vore obegåvad.

The Imitation Game2015-02-23
Det är en bra film och kanske förtjänar den ett högre betyg. Men jag har så svårt för sentimentalitet och när en viss 'fin' fras planteras tidigt för att sedan upprepas igen.

Boyhood2015-02-15
Riktigt stark 4a, kanske höjer sen. Det enda jag störde mig på var att tjejerna han träffade var tjejer som den killen i verkligheten aldrig skulle ha en chans på.

I Give It a Year2014-12-26
Hade kanske kunnat klättra upp till en tvåa om den var 15 år gammal och NÅGOT ENDA skämt kändes nytt. Istället kör man konsekvent genom hela filmen på trötta skämt som vi sett förut i massvis av filmer; pinsamma talet på bröllopet, påkomna med sexbilder av svärföräldrarna, gifta kompisparet som hatar varandra, den usla terapeuten som inte bryr sig om paret - the list goes on. Timingen hos skådisarna är katastrof (är det folk från engelska deckare som ska försöka vara roliga?) och klippningen en gåta, nästan varje scen pågår för länge. Synd att Stephen Merchant skämmer ut sig i detta sammanhang och brittisk film visar att man är ljusår från hollywood.

Hobbit: Femhäraslaget2014-12-19
Ett misslyckande. Man har dragit ut på Hobbit-materialet i det längsta och det får man som publik sannerligen erfara i denna sega 144 minuters långa avslutningskamp.

A Million Ways to Die in the West2014-11-15
Lite för "seriös" för ofta. Bajshumorn håller hög nivå och drar nästan upp till en trea.

Möhippan2014-09-28
Svag tvåa. Oerhört märklig film som snarare är ganska tragisk än rolig, komedi en felmärkning.

Nästa sida »