Alla kommentarer avYmir

Split2020-11-30
Kvasipsykologisk semi-kalkon, om än med bra rollprestationer.

Spiraltrappan2020-11-30
Stilbildande och fenomenal.

Before the Frost2020-11-30
Förträfflig misärporr, med imponerande historisk detaljrikedom.

Iron Sky: The Coming Race2020-04-06
åh herregud vilken besvikelse jämfört med ettan :(

Parasit2020-01-31
Hur blir film så här bra?

Reds2020-01-31
Sällan eller aldrig har 'talking heads' använts så bra i en spelfilm som här, men det tar inte bort det faktum att kärleksrelationen som majoriteten av filmen handlar om är tråkig och oengagerande. Det finns långt mer intressanta journalister att göra film om - tex Emily Hahn, som var i princip samtida med John Reed.

Inception2020-01-29
Bra utförande, men extremt bortslösade premiss. Vem fan har så banala drömmar? Filmen borde varit mycket, mycket mer weird.

Boar2020-01-13
John Jarrat gör en slags antites till sin kultroll Mick Taylor från Wolf Creek-serien i denna mediokra Creature feature, som dock lyfts enormt av Jarrat och en massa andra charmiga biskådisar som strålar som små solar i den vildsvinshemsökta bushen.

Body at Brighton Rock2020-01-13
Storyn och bildspråket engagerar verkligen inte, men tematiskt sett uppskattar jag filmen, och får en känsla av att regissören kan komma att göra bättre skräckfilmer i framtiden. Det känns som att visionerna finns där, men de behöver bättre fotografi och manus för att fungerar bra.

Revenge2018-05-13
Bara att lyckas göra en feministisk rape & revenge-film är i sig genialt, att dessutom göra det med så här läckert bildspråk...fuck yeah.

Dead Awake2017-10-22
när en dokumentär om sömnparalys, The Nightmare från 2015, lyckas vara 10 ggr läskigare än en fuckin' spelfilm inspirerad av fenomenet, då vet man att filmskaparna är totalt inkompetenta. fy skäms.

The Frontier2017-10-22
Extremt bra stämningssättning genom den tidlösa miljön och americana-nostalgiska kostymeringen, men det är väl också filmens enda riktiga merit. Jocelin Donahue är söt när hon spelar jagad och utsatt, I guess.

The Canyon2017-10-07
Slutet är fantastiskt, och dialogen är bra, men survival horror har gjorts bättre.

The Great Wall2017-09-09
Zhang Yimou är verkligen ordboksdefinitionen av en karriär i fritt fall. Hans filmer kvalitétsnivå genom åren har en omvänd ordning som borde vara vetenskapligt omöjlig.

50/502017-07-10
Joseph Gordon-Levitt lyfter hela filmen, som vanligt.

Lyckliga människor2015-03-05
"Hej jag heter Werner Herzog, jag är bäst i världen på att göra dokumentärer".

The Flowers of War2015-02-03
det hade varit en 5:a om det inte vore för den misogyna inkrystningen av Christian Bales karaktär (utom honom hade det varit en film om kvinnor baserad på en novell skriven av en kvinna inspirerad av memoarer skrivna av en kvinna...) samt det idiotiska titelbytet från vackra "13 Flowers of Nanjing" till tråk-generiska "Flowers of War".

Svart bok2015-01-14
Som en sämre Lust, Caution!

The Fox Lover2014-08-01
ja, den är superostig, men scenografin, kostymeringen...oemotståndligt svulstig, det kan inte hjälpas.

Mars & Avril2013-10-07
Fett minus för gubbsjukan.

The Burning Plain2013-05-08
Jennifer Lawrences lysande rollporträtt bär den här filmen; plotten och dramaturgin är engagerande, men det känns väldigt svårt att köpa att Theron och Lawrence porträtterar samma figur; de har alldeles för olika utstrålning, och det skadar dramat en del.

Mama2013-05-08
Fantastisk premiss, men bortslösad på alltför osubtila och klyschiga skräckeffekter.

Röjar-Ralf2013-02-27
En femma om det inte vore för alla otillfredställande plotthål och deus ex machinas i slutet.

Love At Seventh Sight2013-02-17
Ostig men söt. Li Xiaolu <3

About Love2013-01-31
Li Xiaolu (◡‿◡✿)

The Grandmaster2013-01-29
Fajtscenen i början är en av de snyggaste någonsin, och berättarstilen intressant och färgstark, men filmen går i nästan alla klassiska biopic-fallgropar, och är till syvende och sist långtråkig och ofokuserad på gränsen till schizofren, tills inte ens Tony Leung kan rädda den. En besvikelse, men Wong Kar-Wais misslyckanden övertrumfar fortfarande andra regissörers bästa prestationer, så den bör ses.

Aftershock2012-12-18
De första tjugo minuterna är den bästa katastroffilmen någonsin. Resten är också bra och hjärtskärande, bara inte lika stellar.

Tai Chi Zero2012-12-10
Hur kan man -inte- gilla den här? Stilen är skitkön, koreografin läcker, och karaktärsdesignen direkt godawesome. Att plotten sen må ha brister må liksom vara hänt.

Back to 19422012-12-10
Välgjord, välregisserad, påkostad, välspelad, varm, tragisk, färgstark, historiskt korrekt, dramaturgiskt intressant, i stort propagandabefriad, otroligt gripande utan att bli översentimental; ett klockrent mästerverk.

A Simple Noodle Story2012-12-04
Otroligt vacker och välregisserad, givetvis, men den senare hälften är alldeles för oengagerande, och färgstarka och suveräna skådisar slösas bort genom att för lite att göra.

Nästa sida »