Alla kommentarer avV70

10 Items or Less2022-04-09
Pinsam soppa.

Demonernas port2021-09-29
Soundtracket (en ogenerat slö variant av Bolero) störde liksom alla teatrala skratt och de spattiga actionscenerna. En b-film som tiden inte gynnat.

A Quiet Place2021-08-11
Kanske den mest korkade filmen någonsin.

Lucy in the Sky2021-07-19
En inte så övertygande filmatisering av Lisa Nowaks spektakel 2007. Ointressant berättat med dagsaktuella politiska "hänsynstaganden" som exempelvis "blackwashing". Alltför snygg Natalie Portman gör en av sina bättre insatser, övriga inblandade lämnar inga spår över huvud taget.

Den vita tigern2021-02-06
Obehaglig film. Moral hos karaktärerna som känns helt främmande.

About Time2021-01-28
Bill Nighy glänser, i övrigt menlös och trist.

Tenet2020-12-31
Börjar bra, snygg och högt tempo men kör fast i en löjligt överkomplicerad plot som förstör allt som kommer efter första kvarten.

The Ninth Gate2020-07-19
Usel film och uslast är Depp. Obegriplig story, obefintligt kameraarbete, skådespeleri utan gestaltning, kanske med undantag för Olin, kort sagt en B-film.

Uncut Gems2020-02-04
Hur kul är det att titta på en baskedopad film om någon som har en oklar bokstavskombination och är såld på bling-bling och betting? Inte så kul...

Good Kill2020-02-03
Sugig film med sjukt obehaglig Ethan Hawke i huvudrollen (går han på något? Han var nästan lika creepy i "First reformed") Intressant ämne som plottrades bort i ointressanta sidospår om fylla, muskelbil, hem-aggresivitet och en attraktiv kollega, allt snitslat med idiotiska repliker. Sidokaraktärerna minst dåliga.

Good Kill2020-02-03

The Revenant2020-01-25
Vacker film men groteskt överdriven överlevnadsförmåga hos huvudkaraktären, vilket saboterar realismen i en i övrigt välgjord "hämnar-rulle" i en fantastisk miljö.

En fråga om smak2019-12-09
Romantiska förvecklingar med bra tempo. Lite krystat ibland men många ingredienser kan bli en intressant soppa!

Familjen Bélier2019-12-02
"hönshjårnor"... Spattig saga.

First Man2019-11-13
Ljudet höjer filmen till en 2:a... Jag gillar inte Ryan och Claire är felcastad. Trist upplägg.

Arrival2019-11-03
Amy Adams är en favorit så det känns tråkigt att hon (enligt min mening) är fel-castad här. I övrigt en toppenfilm.

Gräns2019-09-25
Massaker av en fantastisk novell. För många ingredienser i den här soppan, läs eller lyssna på Ajvides böcker istället.

What If2019-07-21
Harry Potter stör, annars mysig.

Coherence2019-07-16
Jag hatar skakig kamera. Jävla Dogma.

En flodhäst i tesalongen2019-04-27
Smörja.

Only Lovers Left Alive2019-04-22
Snygga inredningar och Tilda övertygar stort som vampyr. Mia är sjukt felcastad och helheten suger med löjeväckande namedropping. Som "100-åringen" eller "Forest Gump" eller nå't.

Hemma2019-03-26
Oväntat bra med retrokänsla. Kanske något ojämn men Moa och Simon övertygar.

En iskall jävel2019-02-20
Utan tempo.

High Flying Bird2019-02-20
Tråkig om du inte älskar basket.

Ghost in the Shell2019-02-10
Suger jämfört med originalet.

Natt över Berlin2019-02-09
Tafflig och träig skildring av en komplex historia.

Gangs of New York2018-12-28
Parodisk.

En familj2018-12-07
Bra skådisar men sugig historia.

Whiplash2018-11-22
Dåligt ljud, särskilt i trumsekvenserna... Tesen auktoritärt ledarskap ger resultat finner jag milt sagt tveksam inom musikområdet. Nä, knepigare upplägg får man leta efter även om det individuella skådisarna gör bra ifrån sig.

The Land of Steady Habits2018-11-11
Tråkig film om drogrelaterad tråkig historia. Skådespelarna och manuset inklusive "kvickheterna" suger.

Nästa sida »