Alla kommentarer avTobbiee

Top Gun: Maverick2022-06-18
Bästa uppföljaren sedan The Dark Knight. Tillsammans med Mad Max: Fury Road och just The Dark Knight är detta en topp 3 bland mina bästa bio upplevelser. Bästa jag sett på mycket länge. 5an är superstark!

Black Widow2022-04-12
Tråkig och dålig. Enkelt men sant. Bland Marvels absolut sämsta verk.

Spider-Man: No Way Home2022-01-15
En scen förstörde hela filmen för mig. En scen som hela filmen kommer och bygger utifrån. En korkad spidey som bara fuckar upp allt för sig själv. Därefter gick den inte att rädda tyvärr, inte för mig. (jag vet att han bara är en unge men va fan kom igen...) Väntade mig så mycket mer efter all bra kritik. Men ah jag tror folk ser lite för mycket i blindo så fort något blir sentimentalt och nostalgiskt som i slutklämmen där.

Dune2021-10-05
Otroligt snygg och välgjord, ljudet och fotot var bland det bästa jag sett på mycket länge! Satt och njöt hela filmen genom, nästan så att jag fick Sagan om Ringen rysningar. Nej jag har varken läst eller sett originalen men kände ändå att en ny värld skapades framför mig utan några större svårigheter att hänga med i. Finns några sämre lagda rollbesättningar och lite avsaknad utav bakgrundshistorik till vissa utav karaktärerna men det var absolut ingenting som jag där och då noterade och störde mig på. Utan precis som jag nämnde ovan fick jag känslan utav att vara del utav en helt ny värld som känns både intressant och spännande. Ser starkt fram emot nästkommande film. 5an är snäll men ändå välförtjänt!

Raya och den sista draken2021-05-23
Snygg och välgjord! Inte en femma men bättre än medel trean. Den var bra helt enkelt!

Zack Snyder's Justice League2021-05-11
Mycketmyyycket bättre än original utgåvan! Den här var ju faktiskt bra på riktigt! Stark 4a!

Mortal Kombat2021-04-25
Jag kom ungefär halvvägs sen orkade jag inte se mer. Hade inte höga förväntningar när jag startade den men den var sämre ändå. Hade man varit ett fan utav spelen kanske den hade varit värd att se men den funkade verkligen inte hos mig.

The Human Centipede II2021-01-22
Jag förstår inte vart nöjet är att skapa en sån här film. Regissören måste vara så otroligt missbildad och felskapad åt helvete för att få för sig att göra nått så sjukt äckligt och bara onödigt. 1a räcker inte.

Wonder Woman 19842021-01-07
Besvikelsen är total.. Tycker ändå att första filmen håller en hyfsat hög kvalitetsnivå. Men det här är ett plattflall i nästintill varje scen. Så väldigt pretentiös och ogenomtänkt till den grad att den blir för mycket samtidigt som den inte har någonting. Vad jag brukar kalla "skitnödig". Så medveten om vad den vill förmedla (GIRLPOWER!) att den inte har något annat. Tråkig, larvig och bara dålig. 2an är något snäll men det finns faktiskt sämre filmer.

Love and Monsters2020-10-29
Helt okej feelgood rulle, mest troligt inget man kommer se om. Men absolut underhållande för stunden!

Tag2020-09-29
Tappade intresset alldeles för snabbt. Sen tog jag mig genom filmen egentligen bara för att ha sett den. Inget bra betyg.

Mulan2020-09-05
Se originalet istället. Bättre på alla sätt. Disney försöker och försöker med dessa remakes. Men dom blir helt enkelt inte lika bra, inte ens nära faktiskt.

Aliens – återkomsten2020-08-10
Har säkert sett den här 10 gånger. Adrenalin är bara förnamnet, en utav de absolut bästa i sin genre! Sigourney Weaver är så jävla badass!!

Spenser Confidential2020-08-09
Filmen i sig är bara "sådär" varken bra eller dålig. Men jag har emellanåt så jäkla svårt för Wahlberg. Tycker om mycket han har gjort men ibland så är han en utav få som kan överspela så pass mycket att det är det enda man tänker på genom filmen. Påminner om Mile 22 som också var en katastrof enligt mig. Oerhört störande och väldigt onödigt från en annars så pass bra skådespelare.

Night Hunter2020-08-09
Kändes för ansträngd. Som att hela filmen ville vara mer än vad den hade att ge. Inte direkt dålig men verkligen inte bra. Cavill och Kingsley borde varit filmens hållning, men var snarare dess fall. Bra skådespelare i sämre roller. En sån där film man bara, tyvärr men nej se den inte.

365 Days2020-08-08
Har bara en sak å säga. Se den inte.

Bumblebee2019-04-10
Manus, story, skådespelare, allt var PINSAMT jävla dåligt. När hon ber killen ta av sig skjortan i bilen för att ha det som någon ögonbidel!?!?!? När hon klart och tydligt har både en T-shirt OCH en skjorta på sig själv. Bumblebee var också alldeles för barnslig och "dum" 80 % utav filmen. Skämskudden åkte verkligen fram påtagliga gånger. Vill nästan ge den en 1a men det finns otroligt nog värre filmer.

Draktränaren 32019-02-28
Riktigt stark avslutning på vad som kan vara den bästa animerade filmtrilogin än så länge! Störde mig något på den påtvingade humorn emellanåt. Därför blir det bara en stark 4a!

Instant Family2019-02-06
Borde nog egentligen ha en 2a. Förutsigbar och ibland alldeles för överspelad. Gillade verkligen inte Wahlberg i sin roll. Men tyckte ändå att den var helt okej.

A Star Is Born2019-02-06
Musiken är fantastisk. Skådespeleriet likaså, speciellt Gaga. Helt otroligt bra! Och för allt i världen, lyssna absolut inte på Engravadlax.

Bohemian Rhapsody2019-01-24
Tyckte det mesta var riktigt bra! Något som jag inte kan sätta ord på saknades för att kunna ge den 5an, men jag måste erkänna att den troligtvis var där uppe under sista kvarten. Queen <3

Escape at Dannemora2019-01-21
Mycket mycket bra! Skådespelarna (framförallt de 3 mest närvarande) var otroligt bra! Speciell eloge till Arquette som gör ett fantastiskt jobb i en väldigt komplex och jobbig roll. Längtade efter varje söndag när ett nytt avsnitt skulle släppas. Rekommenderas starkt!

The Predator2019-01-06
Tillhör det sämsta jag sett någonsin. Folk som säger att den är okej kan inte sett annat än ren skit. Vill knappt erkänna att jag faktiskt såg hela filmen.

Upgrade2018-12-19
Förvånansvärt bra B-rulle

Gifted2018-12-12
Charmig och välspelad. Evans och Grace har till vad jag kan minnas den bästa kemin jag sett på länge. Otroligt begåvad barnskådis! Tvungen att ge den en 5a, log i princip hela filmen genom.

Superhjältarna 22018-12-11
Lika underhållande som första. Mycket bra!

Mile 222018-12-03
Längesen jag störde mig så mycket på en karaktär. Handlingen är också otroligt rörig och taffligt framförd. Riktigt riktigt dåligt faktiskt!

The Equalizer 22018-11-05
Kunde blivit så mycket bättre. En 3'a endast pga Washington!

Jumanji: Welcome to the Jungle2018-07-27
Bra mycket bättre än vad jag hade förväntat mig. Underhållande!

Wonder2018-07-17
Väljer att se bort de förvånansvärt många halvbra skådespelare bland kidsen. Huvudrollsinnehavaren däremot var bra! Mysig med ett mycket viktigt budskap.

Nästa sida »