Alla kommentarer avThomasW-dahl

The American2010-12-07
Stunder av tillfredsställelse, men trampar mest vatten.

The Darwin Awards2010-12-04
I kategorin "Stjärnstinna statister" är nog filmen på 10-i-topp-listan.

Hora2010-11-28
I jämförelse skulle nog vilken 70-tals porrfilm som helst kännas som välgjord.

Crank 2: High Voltage2010-11-28
3:an är på ett sätt ett jätteöverbetyg, men jag kan inte låta bli att hänga på. Trevligt tidsfördriv om man inte hela tiden ifrågasätter bristen på realism.

Cornelis2010-11-17
Inget direkt driv i dialogen. Som spelfilm kanske inte det bästa, men som personskildring intressant. Märks att Dyvik tränat mer på grimaser och poser än på skådespel. Roskildescenen överenstämmer inte med verkligheten, scenen var lägre och det var i ett tält (med öppna sidor) för 500 pers (var nog minst 1000 som klämde in sig). Så fick jag berätta att jag var där !

Reindeerspotting2010-11-05
Att leva som en kloakråtta för att slippa vardagen, och sen drömma om ett liv som torpare ? Men visst, starkt och berörande.

The Expendables2010-10-19
Man kan komma undan med mycket på gamla meriter, men det här ? Nej.....

Mein Kampf - The Story of Adolf Hitler2010-10-15
Ska inte avslöja för mycket, men jag har för mig att han förlorar kriget ; ) I övrigt ganska mediokert.

The Stoning2010-05-30
Såg den tillsammans med "Soraya M" (4) och visst är det klassskillnad i manus/skådespeleri/sceneri. Dock ett brännande ämne.

The Limits of Control2010-04-21
Snygg bildarbete. Men vad gör det när man inte riktigt förstår vad man vill förmedla.

Avatar2010-04-20
En 3:a är ett för högt betyg, men vad gör man inte för att främja teknikutvecklingen.... Har för övrigt hört talas om att folk tagit livet av sig för att vår verklighet inte är så vacker som den i filmen. Tyckte mig se ett par Umpalumpier som tog livet av sig i filmen pga det usla manuset.

Wrong Turn at Tahoe2010-04-16
Undrar om inte Cuba börjar bli ett B-filmsproffs? Man vet nästan betyget när man läser hans namn i rollistan....

Precious2010-04-09
Skönt med en film där man känner igen problematiken och lätt kan identifiera sig med huvudrollsinnehavaren...........

Mammut2010-03-14
Stampar vatten, fångar inte mig nämnvärt.

Kampen om elden2010-03-12
Synd att man är lite risig på franska, för jag tyckte översättningen verkade lite bristfällig.

Eleganten från vidderna, Filmen om Eddie Meduza2010-03-10
"youtuba" hans låt "en idiot" och lyssna till genialisk enkelhet.

Brother's War2010-02-08
Konsekvent film; Dålig handling, Dåliga skådisar. Dåligt upplägg. Dåliga specialeffektet. etc.

Daltry Calhoun2009-12-18
Knoxville är faktiskt en mycket bättre skådis än man kunde tro.

Harry Brown2009-12-16
Tyckte den funkade bra. En av Caines bästa.

The Poet2009-12-04
Ta med ett gäng namnkunniga skådisar på dekis och gör en krigsdramaversion på en sängkammarfars med Nils Poppe. Då blir det så här.

Ökenlejonet2009-11-27
Skulle man tro att den lille pojken var en mycket ung Khadaffi ?

Land of the Blind2009-11-24
Scenen med den depraverade maktelitens sexliv är ju obetalbar. Som en direktsändning från Rosenbad.

Zombieland2009-11-18
Fattar inte att Woody gillar Murray efter vad han gjorde honom i Kingpin !

Tunnel Rats2009-10-16
Uwe Bolls absolut bästa film alla kategorier ! Jag somnade inte förrän efter en halvtimme.

The King of Kong2009-10-01
Fantastiska killar! Att det finns såna lösa i samhället. Steve verkade ju avgjort mest normal, men är nog ett borderlinecase. Kan inte låta bli att bli lite imponerad av Billy,vilket UFO !

Scener ur ett vardagsliv2009-09-28
Alandh levererar som vanligt. Här står han dock lite för mycket i bakgrunden och filmen saknar lite driv.

Winter Passing2009-09-22
Tja, vad säger man? Usel är ju ett ord, trampa vatten är ett uttryck. Gillar ju både Harris och Ferrell så besvikelsen på deras val av gilm är total.

Bergmans hushållerska2009-09-22
Alandh levererar, som vanligt. Vilken fruktansvärd person han verkade var, vår nationalikon. Lite verkliga värderingar och krav på att bete sig lite mänskligt skulle väl inte vara för mycket begärt? Sen kvittar det ju om man är en gudabenådad regissör. Efter hans död flockades ju halva svenska kultureliten och tävlade om vem som kände honom bäst. Själv skulle jag skämts ögonen ur mig för att tillhöra den ryggdunkarklubben.

Hell Ride2009-09-04
Gillar Tarantino, gillar Madsen, gillar corny dialog, gillar musiken. Vissa delar av filmen förtjänar ett högre betyg, men en 3:a får det bli. Hopper är ju bedrövlig och Bishop övertygar inte heller.

Che - Gerillaledaren2009-08-31
Jag har ju tidigare läst Che´s "Dagbok från Bolivia", som filmen skall vara baserad på.Det mesta är ju en karbonkopia på denna bok. Benicio är suverän i rollen, dock lite mer anonym än i ettan. Bra film om ett nästan tragiskt levnadsöde.

Nästa sida »