Alla kommentarer avSlakob

Django Unchained2013-01-21
Tarantino gör bra underhållningsvåld. punkt.

Bright Star2013-01-07
Det är vackert och poetiskt som det kan vara med Jane Campion, men här är det så utdraget, tunt och icke medryckande att filmupplevelsen inte blir annat än en besvikelse.

Ice Age 4: Jorden skakar loss2013-01-03
Bättre än jag förväntat mig. Såg med svensk dubbning till och med. Ska se om den någon gång med engelskt tal om jag orkar. Känns om att det skulle bli en bättre upplevelse.

There Be Dragons2012-03-31
En tragisk studie i hur en bra produktion aldrig kan väga upp mot dålig regi, ett tunnt manus och dålig klippning.

The Woman in Black2012-01-02
Stämningsfullt och charmigt!

Sick Nurses2011-12-18
Aningen tröttsam, smått intressant också. I vissa scener har man lyckats med vad man velat åstadkomma, och i dessa stunder är det bra; andra scener är mindre bra men ofta syns det att man åtminstone har försökt vad gäller effekter och bildkomposition. Aningen kroppsfixerat kameraarbete i början, detta såg jag dock mest som komiskt. Helt okej film överlag; schysst ide och stämning, men aningen utdragen och rörigt sammansluten med ett fåtal onödiga detaljer.

Ewoks: flykten från Endor2011-12-18
Har svårt att förstå hur man kunnat tillåta detta in i Star Wars - universumet... Måttligt underhållande men bara på grund av de skämt man kläcker om karaktärerna i rastlöshet. Filmen är inte superuselt gjord, men att det är en barnfilm gör att man redan från början vet hur det slutar och äcklas av smöret.

Six-String Samurai2011-12-18
Fallout-aktig film med tydligt låg budget men med mycket vilja och skön stil! Diggar musiken, de "malplacerade" postapokalyps-stereotyperna samt dialogen. Otroligt cheesy men samtidigt otroligt skön.

The Dark2011-12-12
Jag gillar faktiskt den generella stämningen i filmen samt miljön och vidskepligheterna. Tyvärr var filmen seg och fartfylld på helt fel ställen vilket gjorde att den kändes oändligt lång. Trodde även att den skulle vara kusligare. Men snygga undervattensscener och snyggt foto mot slutet lyfter betyget.

Buffalo '662011-12-05
Unikt på flera plan, älskar hur filmen fokuserar på en sak och sedan övergår till något annat. Speciellt gillar jag kameraarbetet samt musiken i bowlingscenen. Även slutkonflikten gillar jag starkt. Önskar mig dock en längre epilog.

Alien vs. Ninja2011-12-05
Älskar stilen på den här, påminner lite om Versus. Schysst lågbudget med flummiga fajter!

Huset vid världens ände2011-11-21
snyggt animerad och skön humor.

Guinea Pig 3: He Never Dies2011-11-08
Känna väldigt korkat att påstå att filmen är en dokumentation av verkligheten när det bara blir mer och mer uppenbart att det är det motsatta. Däremot vinner filmen på de sköna effekterna samt sin humor. Kul film!

Guinea Pig: Devil's Experiment2011-11-08
Att filmen är så pass "stel" i jämförelse med andra filmer är egentligen inget dåligt, med tanke på vad man velat uppnå med filmen. Den har också en viss uppbyggnad, där tortyren gradvis växlar mot allt värre tekniker. Effekterna är både bra och dåliga, och tyvärr använder man inte kameran till effekternas fördel. Man måste också nästan anta från början att kvinnan är drogad för att inte störas av det dåliga skådespeleriet. Värst är filmen i början då misshandeln är uppenbart fejkad, vilket gör det olidligt att se på. Mot slutet av filmen blir filmen alltmer realistisk och äcklande, men vad man misslyckats totalt med är att väcka den där äckelblandade nyfikenheten som riktig snuff gör. Magen berördes med andra ord inte ett dugg.

The Reeds2011-10-23
Helt okej, men inget nytt. Snygg miljö kanske.

The Dead2011-10-22
Riktigt bra! En av de bästa zombiefilmerna någonsin, definitivt. Älskar miljön, zombierna, det paranoida kameraarbetet, det lågmälda tempot. Otroligt skönt med lite upplyftande variation i zombiefilms-världen som de senaste åren tappat styrka.

Paranormal Activity 22011-10-22
Större variation i kameraarbetet, bättre skådespeleri... Annars vet jag inte om det är så mycket mer som är positivt i jämförelse med ettan. Fördjupningen i den ursprungliga storyn gjorde filmen löjligare. Att kameraarbetet är mer statiskt gjorde dessutom skrämselscenerna tusen gånger mindre skrämmande, fastän de är betydligt mer "välgjorda" i denna film. Mot slutet blev det tramsigt igen. Overall är det en ganska medelmåttig film.

Orcs!2011-10-12
Bitvis dåligt skådespeleri, långdraget slut och ett fåtal tarvligt filmade scener drar lyckligtvis inte ned filmens betyg avsevärt. Trots att jag vill ge den en fyra, så kan den bara få en tre, ändock en stark trea för härliga referenser till Sagan om Ringen, härliga orcher och allmänt trevlig stämning överlag.

The Human Centipede2011-10-05
Håller med Robkiller. Intressant om än poänglös idé som hade kunnat bli något bra, åtminstone komiskt, men som föll plattare än platt.

Min vän Harvey2011-09-12
Riktigt klassisk 50-tals-panik-humor, som faktiskt håller och samtidigt innerhåller lite mer udda idéer än normalt. Glädjande film; aningen utmattande dialog, men det är för att den gör sitt jobb!

De primitiva2011-09-06
Inget nytt inom genren, bortsett från de hysteriskt asiatiska elementen samt det flummiga introt. Lite väl långdragen dock.

Nathalie...2011-08-03
Udda story som påminde mig om en specifik scen i Persona... Snyggt foto som känns både genomtänkt och improviserat på samma gång i vissa stunder. Inte alltför förutsägbar och intressanta karaktärer samt fortlöpande story.

Karla2011-08-03
Kändes halvdant genomfört; som om något saknades och i andra stunder kändes karaktärernas motiv aningen löst. Men men, specifika motiv finns det inte alltid i verkligheten heller och man får bättre förståelse för karaktärerna mot andra halvan av filmen. Detaljerat, långdraget och berörande, faktiskt.

Space Battleship Yamato2011-07-23
På ett sätt en dussinfilm bland sci-fi, men har man sett mycket crap så har man... Har nästan aldrig hört det japanska språket i kombination med rymdbilder... flummig känsla.

Motstånd2011-07-16
Det är lite svårt det här med engelsktalande skådisar som bryter. Man hör direkt att det är tillgjort, men utan brytningen går det inte att identifiera med nationaliteten.

St. Petersburgs sista dagar2011-07-09
Det som är snyggt med filmen är så klart montaget av symboliska bildklipp, men vad som fäller filmen är att den precis som i princip alla ryska filmer inom samma genre från samma era gestaltar samma händelseförlopp, vilket gör filmen väldigt förutsägbar och därmed ointressant. Då spelar schysst klippning och symbolik inte en så stor roll tyvärr.

Kuken brinner2011-06-27
Kaotiskt och okontrollerat som det ska vara.

Du ritar fult2011-06-27
Riktigt kul!

Natt och dimma2011-06-23
Otroligt snyggt filmad och jämnt kameraarbete och väl berättad. Stark och penetrerande.

World's Greatest Dad2011-06-21
Väldigt bra val av filmmusik, vilken nästan exakt beskriver filmens händelseförlopp; något som jag är ett fan av. Det trovärdiga skådespeleriet drog in mig i filmen och berörde mig djupt. Väntade och väntade och väntade på upplösningen så att ångesten skulle släppa, vilket betyder att filmen har lyckats med sitt budskap. Slutet räddade filmen och vid en omtitt kan jag komma att höja betyget. Stark fyra.

Nästa sida »