Alla kommentarer avSimon_19

Five Nights at Freddy's2024-01-03
Såg verkligen fram emot att se denna då jag spelat det första spelet och det fick en att hoppa ur stolen för några år sedan. Storyn känns lyckad men den känns som helhet för vek, inga otäcka eller speciellt skrämmande scener. Det blev för mycket dramatisering och för lite skräck för att ens nå upp till en trea. Om det kommer en uppföljare så skäm då fan inte ut spelen som ni gjorde med denna.

Ringaren i Notre Dame2023-12-30
Fin story men för mycket sång för min smak. Tror inte jag såg den som barn heller så fanns ingen nostalgi heller. Svag trea.

Djungelboken 22023-12-30
Såg denna för många år sedan och hade för mig att den var rätt okej. Så fel man hade. Vettefan om den ens är värd en tvåa, landar väl där endast pga att det är en uppföljare till en riktigt bra film.

Djungelboken2023-12-30
Då var det dags att se om den efter cirka 20 år. Den är bättre än jag kunde minnas. Musiken är exemplarisk och karaktärerna är hur sköna som helst. En av de bättre Disney-filmer som gjorts. Galet att Disney+ varnar i början att filmen är negativt riktad mot vissa kulturer och att filmen inte okej på det sättet, vilket skämt.

Indianen i skåpet2023-12-08
Runt 20 år sedan man såg denna senast som barn. Den är bättre än vad jag minns. Nostalgitripper är bra härliga.

No One Will Save You2023-11-26
Gillar konceptet och den minimala dialogen. Tycker dock reaktioner och ageranden från Dever är väldigt orealistiska med tanke på vad som händer i huset första halvtimman. Slutet känns aningen slappt och få lösa trådar binds ihop.

The Nun II2023-11-24
Når ändå upp till en hyfsad nivå. Härlig spänning blandat med hårresande mystik. Kanske inte ros men inte heller ris.

Babe - Den modiga lilla grisen2023-10-27
Det vore inte rättvist om jag såg om den nu och gav betyg från det. Så jag ger betyg från när jag såg den när jag var liten, och då älskade jag den. Edit 2023: Tio år senare och efter att ha letat länge efter filmen på svenska så lyckades jag. Den är bara helt suverän. Så många minnen från barndomen som kommer tillbaka. Stark fyra.

Babe - en gris kommer till stan2023-10-27
Denna håller än i dag. Ingen bra gjord film, men den är ruskigt rolig och underhållande, älskar ankan Ferdinand! 3/5. Edit 2023: Den är ju jäkligt rolig emellanåt. Blandningen av djur och dess personligheter är väldigt kul att följa. Ankan Ferdinand är fortfarande en favorit helt klart. En stadig trea får den än i dag.

Meg 2: The Trench2023-10-19
Sånt skräp. Minns inte den första riktigt men den gick väl att se. Denna rekommenderar jag inte min värsta fiende. Stundtals ok effekter men det var väl det.

Don't Look Up2023-01-06
Jävligt synd att Jonah Hill var med som förstörde allt vad heter spänning koncentration och nyfikenhet. Han kan endast vara i halvkassa komedifilmer, där passar han in bäst. Filmen får ändå 4/5 då jag är svag för detta koncept och andra favoriter finns med bland rollerna.

The Batman2022-06-25
Klar besvikelse. För mörk, för lång och för händelsefattig.

Dune2021-11-07
Största besvikelsen på länge. 2.5h i väntan på att något ska hända. Bra grafik, inget mer.

Frozen2021-01-12
Kändes som en klar etta i betyg tills man började höra ylande. Ganska händelsefattig men ändå bra genomförd. Trevligt foto och musik blandat med dödsångest som känns äkta ger ändå en bra känsla. Inget jag kommer se om men heller inget jag ångrade att jag såg. Har aldrig varit på skidresa själv så den landar på en svag trea.

The Lost World: Jurassic Park2021-01-12
Efter omtitt så håller den fortfarande. En bit ifrån ettan men ändå klart sevärd.

Jurassic Park 32021-01-12
Solklar fyra. Riktigt bra film. Inte i klass med de två första, men ändå riktigt bra! Sänks till 3/5 efter omtitt. Hamnar för långt bakom de första två.

Midsommar2021-01-12
Gillar idén och de vidriga händelserna. Kunde ha fått högre betyg om svenskarna hade riktiga namn och pratade svenska.

Scary Movie 52021-01-12
Skådespelet och handlingen är så jävla dålig. Men humorn är helt ok ibland, blev en del skratt. En stark tvåa! Edit: Blev sänk till 1/5 efter omtitt.

Don't Breathe2020-05-12
Många saker i filmen var väldigt förutsägbare, blev egentligen aldrig förvånad över något som hände. Väldigt kul idé dock, men man hade kunnat göra den mycket mer intressant. På förhand trodde jag att detta skulle nosa på ett högt betyg då den korta beskrivningen känns väldigt givande och spännande. Den var spännande - i 15-20 minuter - sedan satt man bara och väntade på att få säga ”vad var det jag sa?” Efter varje scen. Rolig idé, mycket trevligt filmat, men räcker inte riktigt ända fram. Svag trea.

Hereditary2020-05-11
Väldigt seg film. Kände aldrig ett obehag. 10 minuter från slutet var den intressant i tre minuter. Nej jisses vilket bottennapp.

The Witch2017-01-03
Riktigt bottennapp. Kändes bara som att man satt och väntade på att något skulle hända. Väldigt innehållslös och det finns inga höjdpunkter. Nej riktigt dålig film.

Jason Bourne2016-11-09
Sämsta av alla Bourne-filmerna. Riktig besvikelse faktiskt. Damon gör det dock lika bra som alltid och Alicia gör faktiskt ett bra jobb också.

Lights Out2016-10-13
Trevlig film faktiskt. Väldigt längesedan jag såg en skräckfilm utan störande skådespelare. Idén är väldigt egen och det är alltid trevligt. Fungerar bra om man ser den på natten själv.

Interstellar2016-09-28
Efter omtitt så vore ett betyg högre än 5 givet. Kanske den bästa filmen som någonsin gjorts, och som någonsin kommer att göras. Mållös, igen.

I Am Number Four2016-09-21
Trevlig vid vissa tillfällen, men i stort sett kändes den väldigt framtvingad och oklar. Kasst slut dessutom. Nej, en tvåa landar vi på.

Now You See Me2016-08-25
Helt ok. Väldigt sällan den första av två delar är den sämre. Men den är ändå godkänd.

Now You See Me 22016-08-25
Riktigt trevlig film. Snäppet bättre än första till och med. Väldigt egen och unik filmserie i två delar. Bra skådespelare(bortsett från Daniel Radcliffe som jag ogillar starkt) gör inte filmen sämre.

If I Stay2016-08-15
Över förväntan faktiskt. Även om jag förväntade mig ett bättre slut. Ogillade inget med filmen, men samtidigt är det en film jag troligtvis inte kommer se om.

Jurassic World2016-08-01
Efter omtitt ett år senare så råder det inga tvivel om att den svaga tvåan stannar kvar. Skådespelet av samtliga i filmen är så otroligt dåligt. Samtidigt är djuren väldigt trevliga och många scener är ändå bra och underhållande. Utan människor i filmen så hade den nog nått upp till i alla fall en fyra. Konstigt nog så tycker jag ändå att den är sevärd, mest på grund av att det är en(kass) uppföljare till ett mästerverk i form av den första filmen av Spielberg.

Älska mig igen2016-07-31
Pekade uppåt första halvan av filmen, sedan stod det ganska stilla och förblev så. Inget sömnpiller, men inte heller någon "wow-effekt".

Nästa sida »