Alla kommentarer avSchold

Dinner for Schmucks2010-12-21
Detta blir en fyra. Anledning? Jo, jag kastades mellan att vika mig dubbel av skratt och att skruva mig i smärtsamma ångestattacker. Är så otroligt glad att jag såg filmen. Den gav allt.

Dumma mej2010-12-03
Känner mig som nio efter att ha sett den här filmen. Samt att jag älskade Bank of Evil referensen. Hahahahaha!

The Social Network2010-11-01
Jag har inte själv facebook utan ser på upplägget med lätt avsmak, men jag vet inte hur mycket det färgade min bild av filmen. Det var en snooze-fest med överdrivet skådespeleri, långsam story, trista karaktärer och inte mycket spännande i form av handling. Orkade inte ens se klart filmen. Känns som om det verkligen hade varit slöseri med tid. Den får en tvåa mest för att det var rörliga bilder i färg och att det fanns två låtar i filmen som jag uppskattade.

Scott Pilgrim vs. the World2010-10-29
Hells Bells! Awesomesauce in plenty! Älskar den! Hur sagolikt bra va inte bara början med Universal-loggan? :D

Bang, Bang... You're Dead2010-08-21
Gripande. Nära. Verklig.

Shakespeare in Love2010-07-10
Allt var toppen till dess att jag insåg; Shakespear har läderjacka!

Låt den rätte komma in2010-07-05
Jag gillar boken, men har väldigt svårt för filmen. Tror att det är en kombination av långsam dialog och utdragna scener. Underhållningsvärdet i filmen var lågt för min del. Trist.

En galen natt2010-07-05
Awesome! Ibland är det en fullträff när man ser en film, jag var verkligen på humör att se en film som denna. Fånlog hela vägen igenom.

Rambo2008-02-24
Precis vad jag förväntade mig av ytterligare en Rambofilm. Sylvester, kniv, ammo och massa blod.

Guldkompassen2008-01-29
Besviken. Skulle säkert varit kul ifall jag var fem år gammal. Verkligen inte på humör att se en till sån här film. Usch. Sa jag besviken? Tacka vetja Harry Potter.

Mordet på Jesse James av ynkryggen Robert Ford2008-01-25
Tung film. Skådespelarna gör ett toppjobb, foto är underbart och musiken stämningsfull. Tyvärr gav historien som filmen försökte förmedla inget till mig.

Charlie Wilson's War2008-01-25
Schysst förskönad verklighetsskildring. Riktigt bra skådespelarinsatser av Hanks och Hoffman.

Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street2008-01-24
Liksom många av Burtons filmer har den en viss charmig stil. Musiken är genial, om än svår att komma ihåg, och Depp sjunger inte så pjåkigt heller. Var förvåndande imponerad av den lilla grabbens röst! Cool film. Fick mig både rysa, le och sluta äta popcorn.

Hitman2008-01-22
Helt okej no-brainer action. Själv har jag aldrig spelat något av spelen, men blev lite sugen efter kommentarerna här. I mina ögon är Agent 47 en James Bond utan karaktär. Men på något sett kan jag inte hjälpa mig själv från att gilla filmen. En helt klart godkänd action.

Eight Crazy Nights2008-01-20
De här är en väldigt svår film att betygsätta. Personligen tycker jag den är värd en trea, stundtals även så lågt som en två, men otroligt nog även en fyra. Jag kan enbart anta att man bör va vid en viss sinnesstämning och älska kiss/bajs-humor för att verkligen uppskatta en film som denna.

Napoleon Dynamite2008-01-19
Usch. Den här var ju inte vidare bra. Blev räddad från en etta på grund utav de få skratten.

Breakfast Club2008-01-17
En klassiker. För varje minut avslöjas mer och mer av karaktärerna, vilket gör att man sitter och riktigt myser. Slutet är inte det jag skulle önska, men det finns säkert de som uppskattar det.

Who's Your Caddy2008-01-16
Okej, visst; den är inte så bra. IMDB rankar den som den tredje sämsta filmen i deras databas, men jag har sett mycket mycket sämre. Den bjuder på sina skratt, om man bara tar den med en nypa salt.

Beowulf2008-01-16
Snyggt animerad tycker jag att den var, men den var ju inte riktigt... alltså... bra. Är förvånad över att den var så dålig då en av mina favoriter, Neil Gaiman, stod för manus.

Akira2008-01-16
Jag misstänker att det ligger en mer sammanhängande story bakom när de skapade filmen. När man väl ser den tycker jag att den känns svag och rätt oengagerande. Är säkert en sådan film som man antingen älskar eller ser bara för att kunna säga att man sett den.

Chinese Odyssey 20022008-01-15
Erh, den var rätt wierd. Först gav jag den en tvåa, men efter ett par dagar hade jag den fortfarande i mittet. Jag kom på mig själv att tänka tillbaka till den, så det höjdes till en trea (som igentligen skulle kunna vart en fyra).

Wedding Daze2008-01-15
Wedding Daze passar bra när man lagt sig i TV-soffan och bara vill se något okomplicerat. Kändes som att man kunde gjort något mer med konceptet.

Juno2008-01-15
Här var inte ett öga tort.

My Sassy Girl2008-01-10
En väldigt annorlunda men intressant kärlekshistoria. Den arbetade sig långsamt upp från ett svagt betyg, för att i filmens sista skede vara riktigt mysig.

Harry Potter och Fenixorden2007-12-13
Från att ha sprungit runt med en Potter-pocket i bakfickan varje dag har jag nu tröttnat på Mr. Potter's värld. Den känns vare sig spännande eller fängslande, utan är mer en föreställning av specialeffekter. Effekterna är dock tipp topp! :)

Eastern Promises2007-12-13
Den ryska maffian är kall, tystlåten och hänsynslös, men jag vet inte om jag tycker den gör sig så bra på film. Den här filmen gillade jag dock och så var det en fröjd att se Viggo Mortensen. Han och hans karaktär verkligen lös!

Nollpunkten2007-12-12
Usch. Den här filmen lyckades inte ens emotionellt aktivera mig och jag gråter till och med av barnsagor.

Hairspray2007-12-06
Stängde av efter tio minuter första gången jag försökte se den. Men vid andra försöket var jag fast. En riktig feel-good film!

Stardust2007-12-01
Jag är sanslöst svag för sagor. Den här var en fantastisk sådan. Förtjänar en femma med råge!

American Gangster2007-11-06
Blev positivt överaskad. Jag trodde att den skulle vara seg, som många sagt, men den visade sig vara riktigt mysig och underhållande.

Nästa sida »