Alla kommentarer avSTHRUDTS

The Matrix Resurrections2021-12-26
jag väljer sömnpillret

Daniel Isn't Real2021-03-22
Kanske den klyschigaste film jag sett i mitt liv, men jag gillar snubben med hornen.

Relic2021-02-19
mum mum? mum! mum mum?? MUM!!! mum mum mum osv etc

Simon Killer2021-02-18
En psykopats vardag, utan överdriven dramatik. Bra personporträtt, nära fyran.

Watchmen2021-01-02
En hel massa potential som går förlorad i händerna på klåparen Snyder. Sexscenen förtjänar en razzie.

Darkman2020-08-10
Helfestlig over-the-top actionkomedi i stil med Evil Dead, med drag av både Mad Max och Burtons Batman.

The Endless2020-07-20
Hokus pokus-trams

Event Horizon2020-07-14
Sanslöst sömnigt hokus-pokus-trams i rymden. Har Sam Neill någonsin varit med i en seriös film?

Hotel2020-07-13
Lite Polanskis Hyresgästen, lite Lynch. Riktigt kusligt blir det aldrig, men känslan av social isolering fångas ganska bra. Bräcklig trea.

Annihilation2020-06-27
Småfånigt spektakel som försöker vara Solaris. Allt ser ut som i ett TV-spel. Tvåan hänger löst, men den funkar att äta popcorn till.

Hellraiser III2020-06-11
Skådespeleri från helvetet och många saftiga monologer från Pinhead. Ettan va bra (på riktigt), men detta är nog den festligaste filmen i serien.

Lost Highway2020-05-09
Ljudarbetet är bra och början riktigt spännande. Därefter blir det snabbt rejält fånigt och gubbsjukt. Känns på det hela taget som en halvdan mash-up mellan Vargtimmen och Persona.

Gotti2020-05-08
Oj. Travolta är hundra år för gammal för rollen och allmänt usel. Istället för att filmmediet används för att berätta en historia får man genomlida en radda styltiga dialoger avbrutna av ännu styltigare monologer, där man får historien förklarad för sig. Obeskrivligt dåligt.

The Neon Demon2020-05-06
Den här övertydliga moralkakan för tankarna till så vitt skilda kalkonrullar som G som i Gemenskap och I know who killed me. Så uselt att det blir bra.

Young Adult2020-05-06
Charlize Theron är tokbra.

The Stepfather2020-05-05
Sanslöst fånig men charmig åttiotalsrulle som är svår att inte tycka om. Terry O'Quinn är mysigt slemmig.

Fear X2020-05-05
Klurigt manus och John Turturro är toppen, men slutet kommer lite plötsligt.

Mandy2020-05-04
Som ett lite för långt kärleksbrev till Bruce Campbell. Nicholas Cage är smårolig.

The Lighthouse2020-05-04
Snyggt och extremt välspelat, men kanske lite förutsägbart. Twilight-stjärnan Robert Pattinson tycks fast besluten att tvätta bort flickidol-stämpeln. Han runkar, super, kräks och är allmänt motbjudande.

Identity2020-05-03
Psykologisk skräckthriller 1A med tillhörande fånig upplösning.

Forgotten2020-05-03
Den här typen av "mystiska" thrillers har en tendens att kollapsa när säcken skall knytas ihop. Här finns knappt någon säck.

Starship Troopers2020-05-02
Viljans Triumf möter Beverly Hills i rymden. Egentligen alldeles för lång för sitt eget bästa, men den sticker verkligen ut i sci-fi träsket. Snäll trea.

Snuff Movie2020-05-01
Gött lökig skräck-satir i stil med Scream men utan samma fingertoppskänsla.

Dune2020-04-22
Börjar med en lång monolog som förklarar vad filmen handlar om. Många minnesvärda scener med Sting i metallkalsonger. Slutet är ett kapitel för sig. Måste ses om man har minsta intresse för kalkonrullar.

Inland Empire2020-04-22
Laura Dern lallar runt i neonljus. Skådespelare som beter sig som zombiekvinnan i Plan 9 from outter space levererar kryptiska repliker. Ja, ni vet. David Lynch när han är som sämst.

The Invisible Man2020-04-22
Ruggigt tät inledning lyfter en annars hel-lökig film. Oliver Jackson-Cohen är helt kass som skurk. Mycket snäll tvåa.

Samuraj Killer2020-04-22
Snyggt men småfånigt om svårmodig yrkesmördare. Karaktärerna går helt enkelt inte att tro på.

Mobster: Mot maktens höjder2020-04-21
Genomusel gangstermaskerad där Anthony Quinn och Nicholas Sadler tycks försöka trumfa varandra i överspel. Sexscenerna kan mycket väl vara regisserade av Tommy Wiseau. Trivia: I eftertexterna påstås att gangstern Meyer Lanski vid sin död var "en av de rikaste männen i USA". Påståendet är fullkomligt taget ur luften.

Judo Saga2019-05-20
Hårdkokt och galet snygg