Alla kommentarer avRele

Maria Wern - Ondskans djupa rot2021-11-22
Här är en dålig Maria Wern film. Jag ger en etta.

Parker2021-11-22
Här har vi igen typisk Våldsam Statham film. Dålig manus och regi hjälper mig att ge en svag tvåa.

Source Code2021-11-20
En annorlunda Science Fiction film. Några duktiga skådespelare lyfte filmen till en trea.

Speed2021-11-19
Här har vi en svag men spännande film. Några duktiga skådespelare höjer betyget till en svag trea.

The Book of Henry2021-11-13
En drama som tar upp situationen i många familjer. Manuset är inte så bra, men jag ger en stark trea i alla fall.

Mannen på taket2021-11-13
En bra svensk drama. Några duktiga skådespelare och fina Stockholms 70 tals vyer. Jag ger en trea fortvarande.

När hjältarna ljuger2021-11-09
En story av tiden när dom bästa idrottarna var bloddopade och dolde det med Hemohes. Jag ger en trea.

Motstånd2021-11-07
En väldigt bra krigsfilm. En trovärdig och bra manus. Regin var lyckad. Flera kunniga skådespelare klarade av sina roller väldigt bra. Jag ger ett lägre betyg i dag och det blir en fyra.

Gold2021-11-07
En dålig och seg film. Några duktiga skådespelare höjer mitt betyg till en tvåa.

The Man with the Iron Heart2021-11-06
En bra krigsfilm och biografi om Reinhard Heydrichs uppgång och död. Han var högsta SS officerare i Tjeckoslovakien och ansvarig av den slutliga lösningen med judarna. Jag ger en fyra.

Jacques - Havets utforskare2021-11-03
En seg men ändå bra biografi om Jacques Cousteau och hans havsforskning med familjemedlemmar. Jag ger en trea.

Erna i krig2021-10-31
En annorlunda krigsfilm. Genz och Hansen har gjort en bra film. Trine Dyrholms rolltolkning lyfter mitt betyg till en fyra.

A Hidden Life2021-10-31
En gripande men alldeles för seg biografi omen man med stark tro. Duktiga skådespelare, vackra vyer men regissören Malick lyckades inte hålla filmen levande hela vägen. Jag ger en stark trea i all fall.

Alone2021-10-30
En alltid aktuell film. Duktiga skådespelare, duktig regissör och inte så väldigt genomtänkt manus klarar en fyra av mig.

Another Mother's Son2021-10-30
En viktig biografi. Några duktiga skådespelare höjer mitt betyg till en stark trea.

The Silencing2021-10-28
En sevärd, spännande men inte så actionfilm. Storyn och är alldeles för lik med flera andra filmer. Tyvärr har vi flera sadistiska våldtäktsmän och mördare bland oss på riktigt och därför är mitt betyg en trea.

Den okända flickan2021-10-15
En bra film, men Haenels rollfigur skulle aldrig vågat köra solo när hon försökte lösa döda tjejens identitet. Manuset och eller regin hade sina svagheter. Men jag ger en trea i alla fall.

Megan Leavey2021-10-09
En bra krigsfilm och biografi. Skådespelarna Kate Mara och hunden i Rex roll var väldigt duktiga. Manuset var bra och regissören var duktig. Jag ger en stark fyra.

Steget efter2021-10-02
Skådespelarna Lassgård i spetsen var ok, men manuset och regissören höll inte samma klass. Jag ger en svag tvåa.

Man of Steel2021-10-01
Jag såg den här filmen några år sedan och tänkte då att den behöver inte ett betyg, men jag ger en svag etta i dag.

Det var en gång i Tyskland...2021-10-01
En film som handlar efterkrigs tid i en ockuperad Tyskland. Huvudrolls innehavare gör en duktig insats i den här halvbra storyn. Jag ger en trea i alla fall.

Insyriated2021-09-30
En seg men ändå bra film som visar civila människors liv och ofta tragiska öden när kriget kör över dom. Jag ger en stark trea.

Dolda tillgångar2021-09-07
En välgjord och bra biografi. En bra berättelse om NASA:s rymdprogram och svarta och vita människors beteende fortvarande bara 50 år sedan. Några väldigt duktiga skådespelare lyfte filmen till en fyra.

Commando2021-09-04
Jag orkar inte med den här sortens filmer. Därför blir mitt betyg en svag tvåa.

Ser du månen, Daniel2021-09-04
Väldigt bra biografi. Den visar oss hur man tjänar pengar när man säljer gisslan, men utan lösen mördar dom. Sedan säger gisslantagarna att det blir så på grund av att gisslan har fel religion. Mitt betyg blir en stark fyra.

Mile 222021-09-03
En spännande film med alldeles för mycket våld. Några duktiga skådespelare höjer mitt betyg till en stark tvåa.

Gone Girl2021-08-28
Här har vi en film som tog sig lätt ner från en stark fyra till en svag tvåa.

Proud Mary2021-08-18
En skjutglad och blodig film med många lik. Jag ger en svag tvåa.

Maria Wern - Ringar på vattnet2021-08-16
En halvbra Maria Wern film. Manuset var inte bra och regissören lyckades inte heller bättre. Därför blir det en tvåa av mig.

Arn - Tempelriddaren2021-08-15
Jag Kollade Arn-Tempelriddaren igen och nu höjer jag betyget till en fyra.

Nästa sida »