Alla kommentarer avReggiez

Ghostbusters: Afterlife2021-11-25
Valde att se den här filmen utan några förväntningar. Visade sig vara en ganska trevlig blandning av äventyr och nostalgi. Tror den här filmen är extra underhållande för de som sett och tyckte om originalfilmen och dess uppföljare. Många små blinkningar till de två tidigaste filmerna. Känns dock som om den här senaste filmen mest är tänkt som trevlig familjeunderhållning och inte för litet äldre som de gamla nog var. Väldigt nöjd oavsett.

Sju minuter efter midnatt2020-02-24
Budskapet filmen vill förmedla kändes nästan bättre än filmen själv bitvis. Väldigt ojämn med inslag som var både snygga och gripande men också en hel del som kunde gjorts bättre.

The Good Liar2020-02-24
En film med två riktigt bra skådespelare i huvudrollerna. Ian McKellen är lika bra på att spela onda, svekfulla karaktärer som han är på att spela mysiga trollkarlar. Klart sevärd.

Jojo Rabbit2020-02-24
En häftig blandning av humor, riktigt mörker och en gestaltning av Hitler jag aldrig trodde att jag skulle få se i en film. I stort också mycket bra skådespeleri.

The Return of the Musketeers2020-02-24
Det är oftast inte en bra idé att skapa en film till i en serie många år efter de tidigare. Den här gången har de fått med sin i stort sett alla ursprungliga skådespelare och de får också spela sin ålder. Det är ett plus men även om filmen bitvis är underhållande är den inte lika varm och charmig som de tidigare.

The Treasure of the White Falcons2009-03-22
Har ingen större erfarenhet av tyska barnfilmer men denna var välgjord och småtrevlig.

Legender från övärlden2008-01-07
Som filmatisering av böckerna fungerar denna film inte särdeles bra. Mycket är förändrat och annat är helt påhittat. Trots detta är filmen som film sett trevlig och välgjord med stark musik och en del mysiga karaktärer. Ser man detta som något eget men influerat av Ursula Le Guins värld vinner man mycket.

Die Hard 4.02007-07-05
En film behöver inte vara dålig för att den är orealistisk och överdriven. Die Hard 4.0 hade inte heller behövt lida av det om det hela hållit sig på en rimligare nivå. Som det är nu finns det terrorister som kan lite för mycket och som dör alldeles för lite i väldigt dödliga situationer. En av de saker som dock är som de alltid varit är John McLane själv och Bruce Willis spelar honom lika bra som han alltid gjort.

Do Nothing Til You Hear from Me2007-05-15
Trevligt tecknad och bra tolkning av klassisk musik av Duke Ellington.

Warm Springs2007-03-29
Kenneth Branagh spelar Franklin D Roosevelt mycket väl och filmen är både varm och gripande. Bra skådespeleri från alla medverkande och intressant handling.

Gods and Monsters2007-02-10
En film som trots att jag själv inte var påläst om James Whale fångade mitt intresse. Konstigt är det inte heller för Ian McKellen är strålande i sin tolkning av den åldrade filmskaparen och endast hans framträdande i sig var väl värt att se. Att filmen i övrigt också den bjöd på god underhållning och solida skådespelarinsatser gör inte saken sämre.

R-Point2007-01-09
En film som såg lovande ut men som dessvärre inte höll hela vägen fram. Alltför många vanliga knep från genren användes och slutet var en stor besvikelse. Det annorlunda valet av miljö var dock givande.

MacBeth2006-12-03
En bra uppsättning av MacBeth med starka scener och mycket skickliga skådespelare. Scenografin var också inspirerande och skapade god stämning.

San Antonio2006-10-01
En Errol Flynn film som många andra men med Texas som bakgrund. Underhållande och med den tidens mått mätt säkerligen också påkostad. Gillar man Errol Flynn och western är filmen säkerligen värd en chans. Men några överraskningar skall man nog inte vänta sig.

Att leva2006-09-18
Stark film som dock kunde ha varit än bättre om den fått bli en aning kortare. Scenerna och miljöerna samman med den starka handlingen ger dock mycket nog.

Baby - Djungelns hemlighet2006-07-06
En film som ser åldrad ut och som kändes bättre förr men som fortfarande stundvis kan vara småtrevlig. En typisk äventyrsfilm som dock inte skulle väckt någon större uppmärksamhet om den kommit till bio idag.

Legenden om den gröne riddaren2006-04-25
En film som verkligen var allt det jag hoppades att den inte skulle vara. Tittade på den för att Sean Connery medverkade men att han sänkte sig till att medverka i den här parodin av en film är ofattbart.

Vincent2006-04-24
Stämningsfull kortfilm av Tim Burton med vackra scener och en väl vald berättare.

Porco Rosso2006-04-23
En vacker och varm film av geniet Miyazaki som bjuder på härliga karaktärer och en spännande historia. Musiken är också givande och ramar in det hela på ett bra sätt. Kanske inte den bästa va Ghiblis filmer men väl värd att titta på.

Laputa - Slottet i himlen2006-04-23
En film av Miyazaki som har det mesta. Musiken är av hög klass och ramar in en historia som är spännande och fylld av färgstarka karaktärer.

Slottet i Cagliostro2006-04-23
En av Miyazakis roligaste filmer fylld av humor och komiska situationer. Trots att animationerna ser en aning åldrade ut är filmen fortfarande mycket bra och den stämning som levereras är god och värd att ta del av.

Nausicaä från Vindarnas dal2006-04-23
En film som lyckas med mycket men som lider av att den var otroligt bra i tecknad form och som film omöjligt kunde få med allt som fanns i seriealbumen. Detta till trots är den spännande och bra och vilket budskap den förmedlar är lätt att se.

Prinsessan Mononoke2006-04-23
En av Miyazakis starkaste filmer och också en av de vackraste och mest dramatiska. En lite mörkare ton än i de som kom efter finns i denna film men just detta samman med den starka historien gör filmen till en upplevelse man vill se mer än en gång. Musiken i Princess Mononoke är också väldigt bra och stämningsfull.

Spirited Away2006-04-23
Kanske Miyazakis bästa film. En helhetsupplevelse som ger allt det som man kan önska sig i form av spännande karaktärer vacker animation och en historia som är värd att berätta. Tål att tittas på många gånger.

Det levande slottet2006-04-23
Efter att ha sett Miyazakis tidigare filmer har man höga förväntningar på allt som levereras av den mannen. Den här gången finns det dock någonting som saknas och filmen kändes också aningen stressad. Detta till trots är det svårt att inte tycka om den och som alltid finns det härliga karaktärer och vacker animation att inspireras av.

Kikis expressbud2006-04-23
En film som trots sina år på nacken ser bra ut och som smittar av sig med sin goda stämning. En väldigt bra film som tål att tittas på mer än en gång och som borde passa alla åldrar.

Napoleon Dynamite2006-04-12
"A little bit to much 1982" En film som inte direkt handlar om något specifikt men som ändå lyckas med att leverera en genomgående skön stämning och som kryddats med ett antal färgstarka personligheter. Kanske inte för alla men värd en chansning.

Ivanhoe2006-04-12
Egentligen ingen film som imponerar men den är ju litet av en klassiker numera.

National Treasure2006-04-12
En film som lät spännande men som dessvärre saknade det mesta av vad jag hoppades på. Bara för att tempelriddarna och Frimurarna nämns betyder det inte att folk köper en dålig historia.

The Bridge Of San Luis Rey2006-04-11
En vacker och stämningsfull film som dock saknade riktig mening och i slutändna ine riktigt klarade av att leverera.

Nästa sida »