Alla kommentarer avRedheaded

Sjösalavår2019-06-18
Håller med om att den är bisarr och att det roligaste var att se Sven-Bertil Taube... Per Gunvall gjorde året innan en lika galen film, Kärlek, solsken och sång, och man känner igen stilen. Filmen var för lång för mig, men bitvis rolig.

Hanna i societén2019-06-11
Rut Holm är väldigt slagfärdig och kul! Stig Järrel är med i liten, helt galen roll.

Larry Flynt - skandalernas man2019-05-25
Woody Harrelson glänser i denna! Mycket bra!

The Look of Love2019-05-25
Inte dålig. Men se hellre Larry Flynt-skandalernas man från 90-talet. Lite likt, men bättre.

Mortdecai2019-05-19
Jag gillade faktiskt den här! 😁 Underhållande en lördagskväll! Lite gamneldags crazy.

Nattbarn2019-05-18
Många bra skådespelare! Gunnar Hellström själv är bra (även regi) och Stig Järrel är lägmält lysande! Ganska typisk 50-talsfilm, tycker jag.

Vi tre2019-05-17
Flera bra insatser. Feel-goodfilm, fast med förvecklingar under tiden. Söt film med en söt femåring i spetsen, regissörens son. Gillade denna!

Sköna Helena2019-05-02
Eva Dahlbeck är som vanligt skitbra, helt enkelt. Järrel ser rolig ut, men spelar bra. En fördel om man gillar operett... Max Hansen var rolig! Svag trea dock.

Spöke på semester2019-05-01
Själva filmen var sådär, men att få se Stig Järrel hångla upp sin egen dåvarande fru, Ingrid Backlin, var inte dumt! Hahaha. Småkul film annars.

Fröken Vildkatt2019-04-14
En 4:a pga min favorit Stig Järrel! Han är underbar i denna! Och jag älskar Vibys flirtiga stil mot honom och Åke Söderblom! 😍 (Viby och Järrel spelar f. ö. gifta i en annan söt film ett år senare, Lyckan kommer.)

Enslingen Johannes2019-04-13
En 4:a enbart pga Stig Järrel! Han gör en underbar gubbe med glimten i ögat! ❤️

Vägen till Klockrike2019-04-13
Det blev Vägen till sömnriket för mig... Zzz. Ser tyvärr inte tjusningen med denna.

Tre önskningar2019-04-11
Den här gillade jag! Kanske något seg i början, men sedan tar det fart med en underbart komisk Eva Dahlbeck! Stig Järrel är fin här också. Deras äktenskap verkar i och för sig helt vrickat, där båda tydligen gillar yngre förmågor men ändå hör de ihop på något vis... ❤️😁Får en svag 4:a!

Kalle Karlsson från Jularbo2019-04-08
Håller med sirkurt, platt. Fast min enda anledning att se filmen var en annan skådespelare, Stig Järrel. Han är alltid ok, så därför blir det en tvåa.

13 stolar2019-04-05
Jodå, småkul! Mycket tokerier i denna. Ok underhållning!

Simon Syndaren2019-03-30
Järrel i sitt esse! Tänkvärd film! ❤️

Kärlekens decimaler2019-03-27
Ok... Men tempot är kanske väl lågt. Järrel är bra som "surgubbe" men en del andra insatser är sådär. Får ändå en 3:a.

Kärlek, solsken och sång2019-03-23
Får en 2:a enbart pga Stig Järrel... Vilket säger rätt mycket, han har nämligen en helt obegriplig roll... som han gör det bästa av. Men hela filmen är rätt meningslös... Många vackra kvinnokroppar, men att bygga en hel film på det?? Nej, det räcker inte.

Lattjo med Boccaccio2019-03-23
Ömsom vin, ömsom vatten... Skitkul då och då! Älskar Bernhards humor! Här återfinns den kända "Då tar vi tagelskjortan på"! Att Stig Järrel klipps in som sig själv ett par gånger tycker jag är väldigt roligt! Men man får vara lite lättroad...

Flickan och djävulen2019-03-21
Stig Järrel är fantastisk som Djävulen själv. Gunn Wållgren är inte dålig heller. Bra stämning i filmen, den passar bra i svartvitt.

Som folk är mest2019-03-17
Järrel är egentligen behållningen i denna rulle! 🙂 Mycket rolig som nitisk kontorschef!

Var sin väg2019-03-17
Relationsdrama. Som vanligt i de här äldre filmerna gifter kvinnorna sig av fel anledning... Men jag tycker filmen var intressant. 3:a.

En fattig miljonär2019-03-13
Söt historia, men Järrel är för oslipad (ung...) här! Bara en 2a...

Oss tjuvar emellan eller En burk ananas2019-03-13
Jodå, det var ganska roligt! Flera bra skådespelare och Stig Järrel briljerar i slutscenen! Trevligt!

Apelsinmannen2019-03-12
Ganska svag, särskilt efter att ha läst boken. Historien med Stånghammar (Björn Granath) blev ju inte alls som i boken, tycker jag... Tyvärr sämre än boken, men flera bra skådespelare! Håll utkik efter Birgitta Stenberg själv i en scen! 🙂

Kungajakt2019-03-11
Håller med kerman! 😄

En fästman i taget2019-03-10
Den här är rolig. Men några större "erfarenheter på det erotiska planet" blir det just inte... Det första försöket är roligast, tycker jag. En, som det verkar, notoriskt otrogen damunderklädersförsäljare (långt ord!!) kommer av sig helt när Sickan går på som en ångvält i sina försök att bli förförd! Haha! Björnstrand är lysande!

Vandring med månen2019-03-10
Stickan (Stig Järrel...) briljerar i denna film! Annars en ganska lättsmält film, mysig, romantisk, fin... Får nog se om den snart!

Bruden kom genom taket2019-03-09
Den här lilla godbitens främsta förtjänster är skådespelarna! Manuset är ju sådär... Men det blir roligt ändå tack vare Stig Järrel, Gunnar Björnstrand m fl. Mysig eftermiddagsfilm, lättsam underhållning för lättroade människor som jag...!

Johnny Got His Gun2019-03-05
Mycket annorlunda film, men jag kunde inte låta bli att se hela. Den tog tag i mig och var mycket obehaglig. Hade nog inte hittat den utan Metallica... Får nog se om den.

Nästa sida »