Alla kommentarer avRedfield4ever

Rings2018-07-06
Nej. Bara Nej.

Memoir of a Murderer2018-05-31
Nja... Lämnar en hel del att önska. Känns som om den har en bra premiss, men inte har stannat länge nog för att faktiskt tänka igenom hur den ska fungera ordentligt. Men rent tekniskt är den bra. Snyggt fotad och bra spelad. Dock önskar jag att Seolhyun skulle välja sina projekt lite mer försiktigt. För med såna här dussin-thrillers där hon bara spelar flickan som sitter i hörnet och gråter medans pojkarna gör saker finns ingen vidare värst framtid för henne.

The Void2018-05-20
Bättre på papper än i praktiken. Såg den mest för Ellen Wong, som dessvärre spenderar majoriteten av filmen med att gny och gnälla.

Dödens mannekänger2018-05-18
Nja, har sina stunder och är den där typen av film där dåligt skådespeleri nästan gör den mer charmig än förstör, men tycker att den inte håller hela vägen. Det är ganska mycket spektakel som i slutändan inte har en tillräckligt stor payoff, men den är stundtals väldigt obehaglig och atmosfärisk. En stark tvåa, men ändå en tvåa.

Pokémon the Movie: I Choose You!2018-05-13
Saknar struktur. Försöker trycka ihop typ en tredjedel av första säsongen av serien, vilket slutar i ett Last Airbender-aktigt hopkok som frustrerar mer än det hyllar eller engagerar. Och när filmen väl bestämmer sig för att försöka knyta ihop sina lösa trådar blir det mest ett "jaha" av allt. Missad potential på i princip alla plan förutom det visuella, för filmen är vacker, det kan man inte säga så mycket om.

Terror på Elm Street 3: Freddys återkomst2018-04-29
I min mening den perfekta balansen för serien. Freddy är rolig och löjlig, men aldrig så pass att han förlorar sitt obehag och handlingen och karaktärerna är starka nog att man faktiskt bryr sig. Ja, första filmen är bättre, men det här är nog min favorit i serien. Detta är också där mitt egna "huvudcanon" slutar. Jag låtsas att filmerna efter denna inte finns. Inte på "riktigt" i alla fall.

Fabricated City2018-01-14
Dum på de bästa av sätt! När den drar upp tempot är det bara att sitta och skratta. Lär ses igen.

Sully2017-09-08
Varför finns den här? På riktigt. Det var verkligen allt jag kunde tänka på när jag såg den.

The Witch2017-09-02
Fantastisk. Slutet gör filmen. En av få filmer som verkligen har växt i mina ögon.

Miss Peregrines hem för besynnerliga barn2017-08-22
Wow, en Burton-film som underhöll och engagerade? Det var fan länge sen!

T2 Trainspotting2017-07-23
Men allvarligt... varför dinns den här? Kompetent gjord, visst. Men handlingsmässigt? Hur onödig får man vara?

The Conjuring 22017-07-20
Hade filmen lyckats behålla obehaget den skapade i första akten/början av andra akten så hade det varit en klar fyra, men när Warrens och familjen i Enfields berättelser ska mötas börjar det dala. I slutet satt jag faktiskt och skrattade åt den överdramatiska musiken och dialogen som helt plötsligt slog över till något från slutet av ett Full House avsnitt. James Wan visar att han minsann vet hur man regisserar skräck. Om han bara skulle ta ut hela "based on a true story"-delen och sluta dra in Jesus i allt så skulle det finnas en riktigt stark film här.

Apornas planet: Striden2017-07-12
Fantastiskt avslut av vad som kommer kommas ihåg som en av filmvärldens bästa trilogier. Effekterna fortsätter att imponera och Andy Serkis roll som Caesar är fortfarande Oscar-värdig. Förvånansvärt vacker och rörande när den vill vara det dessutom. Förmodligen sommarens bästa Hollywoodfilm. Får se, Baby Driver är fortfarande på horisonten!

Trolls2017-03-12
Alltså... Kändes knappt som en film överhuvudtaget. Bara en massa abrupta sång-inledningar (typ bara fyra FAKTISKA sånger) och ytligt trams som leder till en så överanvänd grundpremiss att jag redan har glömt den trots att jag såg den för tre timmar sen.

Hacksaw Ridge2017-03-12
Stark trea som kanske blir en svag fyra. Oerhört välregisserad och framförallt välklippt. Förtjänade sin Oscar för det. Synd att den är så klyschig och gudfruktig, ja jag vet att hela filmen handlar om religion, men Mel Gibsons egen tro lyser igenom lite för mycket för min smak i alla fall.

Riki-Oh: The Story of Ricky2017-02-23
Egentligen inte bra någonstans, men den är så bisarr att den höll mitt intresse hela vägen igenom.

Hotell Transylvanien 22017-02-15
Ungefär samma klass som ettan, kanske snäppet sämre.

Taken 32017-01-21
Hemsk. Den här känns billig. Vedervärdigt manus och skådespeleri som inte lyfter det heller. Tempot är udda, klippningen usel och allt bildar en konstig, klaustrofobisk, 90-tals-Steven-Segal-luktande skitfilm...

Spirits' Homecoming2016-12-13
Helt OK, men var lite luddig och "hoppig" ibland. Fast det kanske var lite mitt eget fel då jag inte fult förstår koreanska och såg den på bio utan undertexter. Publiken älskade den dock och grät mycket.

Like for Likes2016-12-13
Helt OK, Yoo Ah-in är charmig som alltid. Det enda som irriterar mig är kvinnan som är så galet plastikopererad att jag undrar hur det måste kännas att kyssa henne?

My New Sassy Girl2016-12-04
Tror inte jag vill se denna. Älskar första filmen och även om jag är ett stort f(x)-fan betvivlar jag att Victoria kommer få mig att kunna acceptera att paret från första filmen ska ha separerat.

Sju minuter efter midnatt2016-11-16
Riktigt satans stark film. Kanske lite väl övertydlig ibland men prestationerna är bra och tempot och tidsramen är i princip perfekt. Riktigt bra.

The Handmaiden2016-11-13
??? snyddar på femman igen! Inte riktigt där än men efter några till kollar kanske. Hans bästa sedan Lady Vengeance i min mening.

San Andreas2016-11-05
Nej. Nej. NEJ! Fy fan. Har budgeten av en Hollywood-film men känslan av något äckligt 90-talsdravvel gjord för TV.

Don't Breathe2016-09-06
Två ord: Turkey. Baster.

Jurassic Park 32016-09-04
Bättre än The Lost World. För trots att den är dummare, mer ologisk och mindre imponerande så är den betydligt bättre ihoplagd tempomässigt. 92 minuter vs 128? 92 min tack.

Eddie the Eagle2016-08-10
Stereotyp på rätt sätt. Spelar ingen roll att man vet hur det kommer sluta, filmen är så charmig att man glatt ser på i alla fall!

Smultronstället2016-07-28
Det är sällan en film låter mig känna mig som om mina livserfarenheter har blivit fler efter att ha sett den. Helt fantastisk Bergman. Förmodligen min favorit. Bara Sjunde Inseglet har något att stå emot.

Ong Bak - The Muay Thai Warrior2016-07-28
En helt OK film som med jämna mellanrum flexar sina koreografimuskler och får en att skrika av glädje. Narrativet är svagt, men jakt och fightscenerna är fantastiska.

Tampopo - nudlarnas drottning2016-07-12
Femman är inte långt bort. Har haft Tampopo stående i min bokhylla i flera år men har inte sett den för att det inte har känts rätt, men har nu äntligen sätt den. Briljant film. Sexig, rolig och inspirerande.

Nästa sida »