Alla kommentarer avPuffie

The Counselor2013-12-04
Alltså varning för den här filmen. Årets bottennapp

Hobbit: En oväntad resa2012-12-16
Bitvis lite väl spetsfundig och munter. Men annars bra, tar till vara på arvet från Sagan om Ringen-trilogin på ett värdigt och snyggt sätt.

Tintins äventyr: Enhörningens hemlighet2011-11-09
Spielberg tar till vara på tekniken och 3D:n på ett fenomenalt vis. Dock kommer man inte ifrån det faktum att många av de snygga scenerna hade gjort sig bättre i ett format som inte är animerat. Annars en klassisk äventyrshistoria med mycket värme och humor. Som en modern, animerad, Indiana Jones

Predators2010-08-09
Funkar bra som underhållnings action, saknar dock spänningen och charmen som finns i orginalet. Dock bättre än uppföljaren och de lökiga AvP filmerna.

The Day the Earth Stood Still2010-07-05
Utan att ha sett originalet känns den här nyinspelningen bara som ett lamt inlägg i klimatdebatten och de enda som kanske kan påverkas är ungdomar i den förenade staterna

Twilight2010-06-10
Inte alls så dålig som jag förväntat mig, men samtidigt otroligt långt ifrån den kvalité som hypen gör gällande. svag 3:a

Videocracy2010-04-05
intressant ämnen som berörs, tyvärr går den aldrig in på djupet

Boondock Saints II: All Saints Day2010-03-29
nej, nej och åter nej

Shutter Island2010-03-08
otroligt bra, känns lite ångestladdat att 2010 års bästa film redan kan vara här

Sommaren med Göran2010-02-14
Räcker att se trailern, de få saker som är roliga i filmen finns med där. I övrigt en förutsägbar, medioker svensk komedi som känns betydligt längre än 97 minuter.

Gamer2010-02-13
Intressant grundupplägg men genomförandet känns ytterst mediokert

Din vän råttan2010-02-12
Smårolig informationsfilm

Råttatouille2010-02-12
Pixar levererar alltid fyndiga, underhållande och extremt snygga filmer. Tyvärr är jag ändå lite besviken på den här, når inte riktigt upp i samma standard som t.ex. Monsters Inc och Bolt

The Future of Food2010-02-09
Intressant ämne, dock blir det lite väl uppenbart hur vinklad dokumentären är. Sen känns det som vi i Europa har betydligt bättre lagstiftning på flera områden för att det ska kunna bli samma omfattning här som i USA. Troligen mer relevant om du bor i USA.

Boondock Saints II: All Saints Day2010-01-22
Släpps på dvd i sverige den 17:e mars

The Ground Truth: After the Killing Ends2010-01-19
Tyckte första 20 minuterna var riktigt intressant, sen känns resten som upprepning. Synd för intressant ämne och potential att vara riktigt bra

Knowing2009-10-05
2/3 delar av filmen är fan riktigt underhållande och intressanta, tyvärr så är sista delen av filmen så jäkla dålig att man bara sitter kvar i soffan med en bitter eftersmak. synd.

Public Enemies2009-07-26
Depp är kung! står å väger mellan stark 3:a eller svag 4:a

Matte söker husse2009-04-03
romantisk komedi enligt standardmall, men långt ifrån den sämsta

Awake2009-03-29
börjar riktigt bra men efterhand som "twisterna" avlöser varandra så känns det bara mer å mer långsökt

A Story of a Teenager2009-03-17
hmm jag måste vara konstig, men jag gillade den

Slumdog Millionaire2009-03-07
Gillar väldigt mycket med den här filmen, sättet historien berättas på är klockrent. Och mixen av värme/sorg/glädje som historien förmedlar fungerar helt underbart. Det här är den första filmen jag ser av de som var nominerade att vinna "bästa film" så kan inte uttala mig om det är en värdig vinnare. Men man kan konstatera att andra år så har betydligt sämre filmer lyckats ro hem priset

Valkyria2009-02-23
Är inte särskilt imponerad av den här filmen. Den bygger nästan hela sin existens på att vara spännande, men alla som bara har läst lite lite historia vet hur det här slutar och därför blir det aldrig riktigt spännande. Sen finner jag castingen lite konstig, om man nu ska göra filmen på engelska istället för tyska (vilket troligen hade varit bättre) så behöver man ju inte välja skådespelare med en riktigt utmärkande brittisk dialekt, kändes väldigt dåligt.

The Reaping2008-11-01
ganska bra i början, men blir sämre med tiden

Dagboken – Jag sökte dig och fann mitt hjärta2008-10-20
faktiskt riktigt bra

Territory2008-10-19
betydligt bättre än de flesta filmer i genren

Max Payne2008-10-18
wtf, snacka om att inte ge spelet rättvisa. vilken skitfilm

Heartbreak Kid2008-10-14
kliché som bara den men den bjuder ändå på en hel del roligheter, svag 3:a

Turistas2008-10-14
jag gillade den riktigt mycket. Hela första timmen genomsyras av en riktigt obehaglig känsla. Tyvärr blir det hela lite för actionbetonat när slutet närmar sig vilket gör att filmen förlorar en del i helthetintryck

Mumien: Drakkejsarens grav2008-08-12
herregud vad dålig. Luke Ford och Maria Bello måste ha tävlat om vem som är den sämsta aktören för deras insatser är bland det sämsta jag sett

Nästa sida »