Alla kommentarer avNouvelleVague

Apornas planet2008-05-26
Så fruktansvärt o-Burton. Och tråkig. Så tråkig att jag inte orkade se den sista kvarten...

Troja2008-05-02
Snyggt gjord men så dålig och seg att jag inte orkade se klart den. Spinoza här under uttryckte det bäst och skrev allt som behövdes skrivas om den.

The Phantom of the Opera2008-05-02
Fruktansvärt dålig. Så dålig att man ibland undrade om det var meningen. Skådespelarna lämnade mycket att önska och handlingen var inte den bästa. Asia Argento var som vanligt grymt snygg och hennes skådespelarinsats var helt ok. Fantomen var, som Kosmokorven skrev, rätt kinky. Såg Ratatouille efteråt, det kändes mycket passande...

Råttatouille2008-05-02
Bra film. Vansinnigt rolig emellanåt, men även seg och tråkig periodvis. Kunde ha varit kortare, den kändes lite för lång.

Eldflugornas grav2008-05-02
Fruktansvärt vacker och sorglig.

Sleepaway Camp2008-04-27
Djävulskt dålig film med de sämsta skådespelarna någonsin. Slutet var... intressant. Mamman var utan tvekan det obehagligaste med hela filmen.

Hellraiser2008-04-07
Handlingen var inte mycket att hurra för. Särskilt skrämmande var den inte heller. Franks brors fru (har glömt vad hon hette) var grymt skön, ballast i filmen utan tvekan.

Laputa - Slottet i himlen2008-04-07
Fin film, men väldigt seg. Svår att engagera sig i, inte alls lika underbar som många av Miyazakis filmer.

Flightplan2008-04-07
Helt ok film att slötitta på. Slutet var dock dåligt och samtliga slutrepliker kräkframkallande. Typiskt amerikanskt slut. Kan sabba även de bästa av filmer...

A Prairie Home Companion2008-04-07
Jag hade höga förväntningar som filmen inte uppfyllde. Rörigt och oengagerande. Schysst musik dock.

Day After Tomorrow2008-02-25
Specialeffekterna var häftigare än bra i en film som hade så pass dålig handling (vad var det för mening med de lösa vagarna egentligen?) att jag inte okade se klart den utan nöjde mig med att få slutet berättat för mig följande dag av en person ståndaktigare men lika uttråkad som jag.

Juno2008-02-11
Fantastiskt film. Rolig och söt och smart. Ellen Page var verkligen underbar, likaså musiken. Som Ghost World fast ännu bättre (vilket är imponerande då Ghost World är en 5+ -film.)

50 First Dates2008-01-30
Jag tyckte mest att filmen var sorglig. Slutet föll mig dessutom inte alls i smaken. Skådespelarinsatserna var på det hela taget riktigt bra, förutom några få bi-biroller (om det nu finns ett sådant ord). Adam Sandler var bättre än vad han brukar vara och Drew Barrymore var lika bra som alltid. Trots att jag vanligtvis har väldigt svårt för Rob Schneider tyckte jag att han var kul i denna. Sean Astins rollfigur var... intressant...

Northanger Abbey2008-01-11
Tokmysig film som överraskade mig då det inte är en av mina favoritböcker. Jag njöt filmen igenom och kanske höjer betyget till en femma senare.

4 månader, 3 veckor och 2 dagar2008-01-10
Fruktansvärt bra film. Man blev inte direkt på gott humör av den, och eftersom man inte precis kände för att äta sitt biogodis medan man såg filmen gick man därifrån med värk i båda hjärta och mage ;)

Hope Springs2008-01-10
Löjlig, töntig och precis vad jag behövde just då, vilket ger filmen ett högre betyg än vad den faktiskt förtjänar. Colin Firth brukar vara bra, men får spela samma roll i alla filmer han är med i. Heather Graham var inte liks bra som hon brukar, men hon har väl inte gjort någon större rollprestation någon gång eller? Minnie Driver är alltid ball.

Svart katt, vit katt2008-01-10
Jag håller helt med modhelius. Buskis är inte kul på något språk.

Pillow Book2008-01-07
Så fruktansvärt tråkig, obehaglig och störd. Jag blev så otroligt besviken och illa berörd av den.

En smak av livet2008-01-04
Filmen var hur fin som helst! Jag håller med dem som tycker att filmens början då Fanis var ung var det bästa, men även efter det behöll den sin charm. Se den!

Breakfast on Pluto2008-01-04
Denna film var svår att bedöma. För det första påminde den tillräckligt mycket om Velvet Goldmine för att jag skulle bli tokkär, men samtidigt så irriterade detta faktum mig otroligt. I alla fall till en början. Sedan växte filmen och karaktärerna och filmen utvecklades till något helt annat. Den var lite för lång, många gånger framåt slutet tänkte jag 'det här är den sista scenen', men nej. Slutet var dock klart godkänt när det, efter vad som ibland kändes som en evighet, kom. Ett litet minus för att filmen ibland försökte trycka in lite väl mycket, den kändes lite fullpackad emellanåt. I alla fall: en klar fyra.

Crude impact2008-01-01
Filmen började som en fyra, men blev seg och betyget sjönk till en fyra. Den var otroligt intressant, men de skulle ha gjort den kortare.

Metropolis2007-12-13
Tyckte att den var ganska tråkig och oengagerande. En riktigt bra film fångar ens intresse även om man från början har tankarna på annat håll.

Harvey Girls2007-12-10
Ingen speciellt bra film, handlingen var så pass dålig att jag inte orkade se klart filmen. Dock måste den få en trea då den var så otroligt härligt kitch och corny!

Kapten Corellis mandolin2007-11-27
Klart mysig film, fungerar bra som måndagsunderhållning.

Harry Potter och Fenixorden2007-11-26
Man kom aldrig riktigt in i filmen, man satt mest och glodde och väntade på att den skulle ta slut så att man skulle kunna pricka av även denna. Detta är min favoritbok i serien och efter de andra filmerna hade jag inget vidare höga förhoppingar. Jag stör mig enormt på Emma Watson och Daniel Radcliffe blir bara fulare och fulare. Och varför hade de totalt förvandlat Luna till ett psykfall?

Toto Sapore och historien om pizzan2007-11-24
Helt ok vardagslunch-tv. Irriterade dock ihjäl mig på rösterna...

V för Vendetta2007-11-24
Ganska bra film, men aningens långsam, utdragen och emellanåt tråkig. Handlingen var inte helt enkel heller och man tappade ibland intresset. Trea för bra skådelspelare och snygga miljöer. Trodde att den skulle vara bättre dock.

Coffee and Cigarettes2007-11-19
Jag hade enormt höga förväntningar men har sällan blivit så besviken. Fy vad tråkig den var, orkade inte ens titta klart på en.

I Capture the Castle2007-11-19
Väldigt mysig film men den kändes alldeles för lång.

Madagaskar2007-11-19
King Julian!