Alla kommentarer avNoethe

Knock Knock2015-10-15
Keanu Reeves i högform. Hade förväntat mig mer av Eli Roth. Sexiga brudar dock.

American History X2015-02-12
Norton skiner.

Elephant2015-02-11
Väldigt överskattad rulle med ytterst få behållningar. Kasst genomförande, uselt skådespeleri och ett allt annat än explosivt slut. Känns som om det är ett gäng 15-åringar som har gjort rullen. Misslyckat försök till realism och med noll katarsis. Svag 2:a.

Bowling for Columbine2015-02-10
Givetvis en viktig film som lyckas ringa in USA:s våldsbesatthet och allmänna idioti. Däremot tycks Moore aldrig komma fram till något vettigt svar på frågan filmen ställer, vilket gör att man lämnas otillfredsställd.

Over the top2015-02-05
Alltså, mer 80-tal än såhär blir det inte. Far-och-son-male-bonding, i en lastbil! Cheesy powerballader! Underdog med passion, hjärta och själ samt noll intelligens! Slow motion på Stallones ansiktsuttryck! Otroligt mysig stämning i en film som får en att vara en stolt 80-talist!

Escape Plan2015-02-04
Nej du, väldigt platt och oengagerande. Stallone och Schwarzengger i samma film räcker inte långt, särskilt med tanke på att de båda borde ha gått i pension för längesedan.

Lock Up2015-02-04
En underskattad gammal Stalloneklassiker i samma anda som de senare Rockyfilmerna, även här med fin musik från Bill Conti. Muskelberget levererar både som tuffing och sympatisk myskille, och Donald Sutherland övertygar som bad guy. Lika underhållande nu som för 20 år sedan.

Taken 32015-02-03
Efter sågningarna var det en överraskning att se denna mäta sig med ettan. Jag vet inte vad man kan begära av en tredje film? Liam Neeson klår upp folk med våldsestetiken på topp; en maxad biljakt som nästan erinrar om den i Matrix Reloaded; spännande och underhållande rakt igenom; drägligt skådespeleri och Luc Besson bakom story och manus. En lyckad actionrulle helt enkelt.

Turist2015-02-02
Väl upphaussad film där tematiken och problematiken inte når riktigt lika långt som i Play och De ofrivilliga. Ändå hyfsat intressant premiss och sedvanligt skarp realism från Östlund. Män är inte som andra kvinnor, men det visste vi redan. Men med väldigt vackert sceneri och bra klippning blir det sammantaget en stark trea.

Interstellar2015-01-29
Löjligt och tråkigt.

Boyhood2015-01-21
Otroligt banal historia. En av de mest överskattade filmerna på senare år. Amerikanskt dussindrama som sabbar en originell idé.

Donner Pass2015-01-06
Förfärlig

Avgrunden2015-01-05
Cameronklassiker, men vad jag inte förstår är hur karaktärerna obekymrat kan simma runt på 500 meters djup utan att bli krossade.

I Origins2014-12-11
Bra skådespeleri, engagerande, lättsamt tankeväckande, mysig och till slut hjärtskärande.

The Maze Runner2014-12-11
Förvånad att jag tog mig igenom skräpet.

Sunshine2014-12-11
Visuellt spektakel, ibland smått överväldigande. Dock väldigt rörig och samtidigt lite klyschig mot slutet. men Cillian Murphy levererar alltid. 2+/3-

The Babadook2014-12-03
Svag trea, lite överskattad.

Adrift2014-12-03
Svag trea. Hyfsat engagerande men med ett märkligt och småstörande slut.

The Double2014-10-17

Riktigt cool rulle.

Max2014-09-09
Otroligt onödig film.

Beneath2014-09-02
Ett gäng blir instängda i en kolgruva. De blir vansinniga och dödar varandra. Ingen djuplodad psykologisk studie direkt, men den håller väl ungefär vad en sådan här typ av rulle lovar.

Kallt byte 32014-09-02
Gäsp

Död snö 22014-09-02
T.o.m bättre än ettan. Konceptet nazizombies är fortfarande lika kul. Mycket underhållande och actionspäckad, och dessutom lite smårolig. Otroligt bra effekter och tonvis med gore. Sett till de oräkneliga amerikanska filmerna i genren de senaste tjugo åren framstår denna norska pärla som ett mästerverk - Norge FTW!

Kallt byte 22014-09-02
Nähedu. Norsk film i all ära men här räcker denna talang inte längre än till en medioker slasher.

13 Sins2014-08-30
Helt OK. Underhållande och med småkul twist. Också alltid lika kul att se Ron Perlman, Hollywoods fulaste skådis.

Raze2014-08-30
Hyfsat blodig men lite smaklöst med kvinnor som shootfightas till döds.

Tomboy2014-08-29
Väldigt aktuell och väldigt tänkvärd.

Nästa sida »