Alla kommentarer avMetalJukebox

The Dark Tower2019-09-20
Tyvärr riktigt bedrövlig.

Glass2019-06-23
Klart sämre än tidigare två.

Avengers: Endgame2019-04-24
Fanservice, inte målservice

Avengers: Endgame2019-04-24
Sjukt mycket målservice, kanske lite för mycket. Men lyckas leverera ett riktigt mastigt och känslosamt slut på sagan.

Transformers: The Last Knight2019-02-12
Hopkins är okej, resten är riktigt uselt. Extra idiotisk är all dagismytologi som plötsligt börjar dyka upp så här fem filmer in.

En djävulsk fälla2018-11-22
Relativt enkel story, men ändå en stabil och hårdkokt film. Det som absolut sticker ut är fotot och ljussättningen som faktiskt än i dag kändes mäkta imponerande. Lyfter helt klart hela filmen.

Black Mass2018-10-14
Håller intresset uppe, men går inte in i några detaljer gällande karaktärer eller situationer. Känns som den bara sveper förbi i grova drag och plötsligt tar den slut. Hade behövt någon form av nerv eller stämning som engagerade, något att grotta ner sig i. Depp funkar bra i sin roll men filmen är slätstruken i sitt berättande.

Game Over, Man!2018-08-29
Yikes

Hereditary2018-07-26
Ofantligt bra film som tar sig tid att bygga upp karaktärer och historia som man engagerar sig i och känner med. Extremt påtaglig obehagskänsla under många delar av filmen. Även väldigt bra jobb från skådespelarna, kanske framförallt Collette. Har egentligen inget att klaga på.

The Haunting of Helena2018-03-10
Hade några scener som såg bra ut men överlag var den rätt trist och ostrukturerad, konstigt klippt och allmänt kass.

Black Panther2018-02-27
Ett egentligen kanske generöst betyg men jag har slutat bedöma Marvel-filmer som vanliga filmer, så fort jag ser dem så kommer den gamle Marvel comic-fanboyn fram. Filmen har engagerande karaktärer, snygga kostymer och miljöer och ett bra soundtrack. Storyn som sådan är inget särskilt och effekterna är faktiskt ganska dåliga, men det spelade tydligen ingen roll.

Kong: Skull Island2018-02-27
Dagen efter att ha sett filmen så är de enda karaktärerna jag kommer ihåg John C Reilly's samt kung Kong själv. Resten var uppenbarligen riktigt bedrövliga. Ganska rak film som ändå har något nostalgiskt i sitt upplägg och sin underhållning.

November2018-01-28
Gillade verkligen det tematiska och bildspråket. Behagligt långsam och stämningsfull.

Alien: Covenant2017-08-20
Vad var ens meningen med att ha med "aliens" i denna film? De rör sig och ser helt annorlunda ut från hur de gör i tidigare filmer dessutom, känns inte ens som samma ras. Inte ens närheten av obehaglig.

Spider-Man: Homecoming2017-07-05
Mysig film. Det bästa porträttet av karaktären på film.

I Don't Feel at Home in This World Anymore2017-04-08
Gillar den skarpt men det är tråkigt att den utvecklas som den gör, det känns som ett onödigt och den blir mer av en mallartad genrefilm. Den hade varit fantastisk som TV-serie då jag vill se (mycket) mer av Ruth av Tony.

Spectral2017-04-02
Snygga miljöer, men ganska tam och trist utveckling. Funkar en söndagmorgon när man inte orkar lämna sängen.

Repeaters2017-03-20
Konceptet är intressant, då det handlar om en intressant skara människor. Börjar bra men urartningen och utvecklingen är ganska kass.

The Double2017-03-19
Underbar estetik och känsla. En positiv överraskning.

La La Land2017-03-04
Fantastisk filmkonst rakt igenom och Emma Stone är en sådan enorm skådespelartalang.

Passengers2017-03-04
Börjar okej, andra halvan är dock sjukt oinspirerad.

Logan: The Wolverine2017-03-03
Den mest mänskliga filmen om mutanter.

David Brent: Life on the Road2017-02-27
Kul med The Office revival, dock är jag lite kluven till den här filmen. The Office gav ett mer balanserat och nyanserat intryck i och med att den handlade om fler karaktärer. Då den här bara handlar om Brent så blir det en väldig stor distans mellan honom och alla andra, vilket gör att det blir lite för mycket. Slutet är för enkelt dessutom, kände mig aningen lurad när eftertexterna rullade. Dock är filmen också rätt rolig.

The Net2017-02-07
Av någon anledning så stör det mig att majoriteten av ensemblen är väldigt högljudda och gapiga hela tiden. Annars en bra film.

Where Is Rocky II?2017-02-02
Jag kan på något plan ändå uppskatta vad filmen leker med för teman och kreativitet. Men den är bara för tråkig. Scott är en väldigt trist person att följa, men det är värt att nämna att den blir lite bättre mot slutet.

Moonlight2017-02-02
Väldigt bra film. Toppenbra skådespel och berättarkonst, både som helhet och som enskilda scener.

Life After Life2017-01-29
Fina miljöer men hyfsat obefintligt narrativ. I helhet tappar filmen också på att behandla djur illa.

Sherlock - The Six Thatchers2017-01-09
Nu börjar det bana rätt rejält för Sherlock, väldigt ofokuserat avsnitt med massa random halvtaskig action inproppad överallt. Vad hände med att lösa fall?

Lucy2017-01-08
Börjar bra, utvecklas till ett någorlunda kul koncept. Dock reduceras filmen till något ganska ointressant och innehållslöst. Framförallt sista halvtimmen gick på tomgång. Choi Min-sik är dock stenhård.

Rogue One: A Star Wars Story2016-12-16
Och är det bara jag som blir lite obekväm av att en uppenbart animerad Peter Cushing går runt och interagerar med övriga? Man hade kommit undan med det mer om han inte var lika tydligt i bild hela tiden.

Nästa sida »