Alla kommentarer avMegalon

Kinds of Kindness2024-07-04
Lanthimos levererar igen. Jag visste inte vad jag skulle vänta mig när ljuset släcktes i biosalongen, men inte väntade jag mig det här! En skruvad, mörk dramakomedi i tre delar. Den går knappt att beskriva, det är bättre att bara uppleva den själv!

Hajar i Paris2024-06-16
Snyggt foto, men så tråkiga och dåligt skrivna karaktärer att det inte blir ett dugg spännande. Jag bara satt och hoppades på att hajarna skulle äta upp dem alla. Den får ändå 2/5 för att den spårade ur och slutet var oväntat.

Dödens leksaker2023-12-09
"The world is a toilet, and everyone in it are assholes."

Konferensen2023-10-13
En svensk slasher? Som är bra? Den lyckas både vara rolig och lite halv-originell. Det är inte illa för en slasher 2023. Att den är svensk gör det hela ännu mer udda. Jäkligt snyggt klippt och snyggt foto dessutom. Tummen upp!

Infinity Pool2023-08-05
Riktigt bra och riktigt fucked up! Både Alexander Skarsgård och Mia Goth är grymma!

You People2023-02-17
Sämsta filmen jag sett på väldigt länge. Då har jag en hög tolerans mot dåliga filmer. Cringe non stop i två timmar!

Star Trek V: Den yttersta gränsen2022-02-13
Spock är gunner på en Bird-of-Prey och skjuter ihjäl gud! Nästan så den förtjänar en femma bara för det!

The Hunt2021-12-17
Filmen lyckas inte släta över hur tramsig storyn är. Trista skämt och slutstriden är ologisk: Skurken blir inte hälften så skadad som donnan i huvudrollen, ändå dör skurken direkt medan hon i huvudrollen bara reser sig upp eftersom hon är så stenhård... Tummen ner.

Ad Astra2021-12-04
En deppig och okarismatisk Bradd Pitt dissar Liv Tyler för att kapa en raket och flyger till Neptunus för att atombomba sin självmordsbenägna far, Tommy Lee Jones...

The Lighthouse2021-04-03
Känslan. Snyggt foto, perfekt ljudsatt. Suveränt skådespel. Framtida kultklassiker. Jag älskade varenda sekund av den här filmen!

Promising Young Woman2021-02-26
Feel good rape & revenge movie!! Härligt mörk och skruvad med en twist eller två!

Yummy2020-11-21
Blod, bröst och zombies! Underhållande och snyggt filmad. Tillför väl inget nytt, men gillar du zombies så är denna klart sevärd.

Greenland2020-11-21
Väldigt spännande men väldigt dålig slut.

The Suckling2020-10-02
Monstret är riktigt coolt! Resten av filmen är inget vidare dock. En lite halv kul twist i slutet med.

John Wick2020-06-14
Helt underbar actionrulle! För tankarna till 90-talets over the top actionfilmer. Jag satt med ett stort leende hela filmen igenom.

Greta och Hans2020-04-14
Lite intressant och kuslig stämning. Den hade potential att ge en klassisk historia en modern uppdatering men faller platt på det sömniga och oinspirerade slutet. Meh!

Uncut Gems2020-02-23
Sandler är en jobbig jävel i två timmar. Tack och lov skjuter de honom i slutet...

El Camino: A Breaking Bad Movie2019-11-30
Lite lågmäld kanske. Känns bra med en avslutning för Jesse och väldig tjusigt filmad är den med. Stark trea.

King Kongs son2019-07-19
Okej uppföljare med en hel del fina stop-motion scener. Synd på det dåliga och väldigt framstressade slutet dock.

Jarhead 2: Field of Fire2019-05-26
Värdelös dialog, förutsägbar handling. Krigsfilm: Explosioner och pang-pang enligt mall A1.

Shoot 'Em Up2019-02-17
En film som håller vad titeln lovar. Perfekt popcornrulle!

Mandy2018-10-20
Skön rulle. De lyckas banne mig sätta stämningen från forna tiders flum-skräckisar. Hade varit en riktig klassiker ifall den gjorts samma år som den utspelade sig.

Upgrade2018-08-29
Riktigt underhållande för en ny sci-fi rulle.

The Bone Snatcher2018-08-13
Helt okej skräckis. Klart bättre än många nya Hollywood skräckfilmer. Faktiskt bättre effekter än många nyare rullar dessutom.

No Country for Old Men2018-06-17
Grymt bra thriller. Riktigt mörk. Alla beslut i filmen är inte helt genomtänkta, men stämningen är riktigt bra och spänningen är så tät att man kan ta på den. Riktigt bra skådespel dessutom. Klart värd 4/5.

Annihilation2018-04-27
Snyggt och skumt, med bra kvinnliga skådisar. Jag vill gilla den mer än jag gör... Den får extra plus för äckel-björnen. Räligaste scenen i en icke renodlad skräckfilm jag sett på många år!

The Titan2018-04-03
A good-looking waste of potential...

Pacific Rim: Uprising2018-03-29
Jag hade ganska låga förväntningar på den här rullen. Dock hade jag inte alls så stora problem med skådespelarna som många andra verkar ha. Visst har det blivit mycket barnsligare men jag tyckte att de unga skådisarna gjorde helt okej ifrån sig ändå. När det väl blir Monsterfest i slutet kan man släppa cringe-kudden och börja njuta!

Welcome to Willits2018-03-24
Skönt flippad b-rulle med humor och hinkvis med blod!

The Cloverfield Paradox2018-02-25
Bra sci-fi. Spännande och inte alls så dålig som många verkar tycka. Se den om du sett och gillar de två första delarna i denna väldigt skumma trilogi!

Nästa sida »