Alla kommentarer avMK47

Panda, panda! - Nya vänner2011-06-23
gulligt men sömnigt värre.

Nothing's All Bad2011-06-08
Vilken avslutning!!

Miraklet i Milano2010-12-05
En härlig stämning inställer sig från första början i mig. Men tidvis är den plågsamt barnslig.

Den nakna mannen2010-11-30
Vacker varje sekund. Så jäkla bra.

Om du lyssnar noga2010-11-06
Hände ju inte så avsevärt mycket alls egentligen. Grymt besviken.

En lanthandel i Provence2010-11-02
På alla sett och vis var den jävligt långtråkig.

The House of Small Cubes2010-11-02
Väldigt fin och meningsfull. Men förstår inte riktigt hypen.

Härlig är jorden2010-10-31
Så här ska kråset smörjas. Uhja!

Bandit Queen2010-10-31
Det är så jag vill ha mina kvinnor!

Red2010-10-31
Sedan jag såg filmen Shottas har jag aldrig haft en sådan abstinens efter dialog. Dialogen är i Tystnaden är mer tillfredsställande en detta.

Trolltyg i tomteskogen2010-10-31
Jävligt gullig. Hade väll blivit en femma om man inte missat pärlan i sin barndom. Det enda som saknades var att jag fick se den med svenskt tal. Hade gärna sett den med korrekt ljudspår.

Himlen är oskyldigt blå2010-10-31
Trots mina låga förväntningar fick jag en god eftersmak. Men såhär någon vecka efter tycker jag filmens "ganska" stora brist låg i att den till en början snyggt och detaljerat fångade tidsandan till att senare inte betona den på det samma sett som tidigare i filmen. Det är min känsla så här i efterhand. Välsorterat Soundtrack.

Cinemania2010-09-20
Mer en djupdykning ner i psykisk ohälsa än en hyllning till filmkonsten.

Broder Daniel Forever2010-01-10
vet inte vem det var som sa det men; Broder Daniel är lite som Jesus, skön snöbbe men man tycker liksom inte om anhängarna. Och med den isen bruten så säger jag som så att Henrik Berggrens monolog var perfekt. Visuellt helt fulländad men musiken...

Till vildingarnas land2010-01-05
precis vad jag trodde. Och mer därtill. Mysig atmosfär med ett förbaskat bra soundtrack och fantastiskt foto.

Hajens son2010-01-04
Kan någon skicka PM om var man kan få tag på denna film? Peace

The Maiden Heist2009-11-02
gubbigt. gubbigt. gubbigt.

Det som ingen vet2009-07-09
Ingen höjdare... börjar bra men filmen tar sig aldrig någonstans. Står och travar i en skitig hög av konspirationer. Utan att ta sig en meter. Och det är just vad den film är, en skitig liten gris som ville säga mer.

Svart katt, vit katt2009-07-09
Kusturicas briljanta och hysteriska berättelser tilltalar alltid mig. Det är aldrig stilla, det är aldrig en lugn stund, aldrig. Underbart!

Mellan väggarna2009-07-09
En film med stor närvaro och briljant skådespeleri. Tycker Cantet gjort rätt som aldrig lämnar skolan och på sätt sätter fokus på skolan och inte letar efter medlidande eller förståelse.

Johnny Mad Dog2009-07-09
Skicklig och obehaglig även om handlingen lämnar en del att önska.

Hamlet 22009-06-13
Väldigt rolig idé som inte höll måttet även om den hade sina stunder. "Stop starring at me" var filmens höjdpunkt.

Pi2009-06-13
Så pretentiöst att det gör ont. Så meningslöst. Men schysst foto.

Nausicaä från Vindarnas dal2009-06-12
Riddare med stridsvagnar. Det är så man gör film.

Taken2009-06-10
En välgjord thriller. Inte mer, inte mindre. Tyvärr tappade filmen när huvudkaraktären blir Conan Barbaren och tar kol på en halv armé med sina supermoves.

Infamy2009-05-27
Bästa dokumentären som rör graffiti om man bortser från Style Wars.

Matilda2009-05-27
Min mellanstadielärare döpte sitt barn efter huvudkaraktären som jag förstår är hämtad från böcker med samma namn. Min mellanstadielärare var sjuk i huvudet.

Armageddon2009-05-27
Världens i särklass sämsta film. Alla kategorier.

Bambi Meets Godzilla2009-05-26
Stor filmkonst!

Made In Britain2009-05-26
"Han skickas till en institution för utvärdering där man upptäcker att Trevor är såväl intelligent som vältalig". Say what? Han är varken vältalig eller intelligent vad jag förstod. En skrikig skinnbula, n' that's that. Dock en hyfsad rulle.

Nästa sida »