Alla kommentarer avLes_Sourcils

Tess2013-03-05
Spännande drama som för engångsskull tog upp den sorgliga, inte lika vackra sidan av hur det kunde vara på 1800-talet. Kvinnan som egendom var ett tema som behandlades på ett väldigt bra sätt!

Fruar och döttrar2013-03-05
Jag blev förvånad av min egna likgiltighet, av att veta hur berättelsen skulle te sig (förutom på en punkt vilket jag är tacksam över). Kändes överdrivet långdraget på ställen till att bli hafsigt mot slutet för att få ihop berättelsen.

Princess2012-09-07
Den var väldigt obehaglig och skiftande i kvalité. Ibland något av det bästa jag sett, sedan blev det ganska tamt och gjort. Eftersom den var så annorlunda och med en bra historia som grund och skickligt utförande på många sett, blev det ändå en 4:a

My Week with Marilyn2012-08-19
Jättebra skådespelarinsatser och väldigt mysig film

I sanningens tjänst2012-04-15
En svag trea - typ. Sean Connery gör för mig det mesta sevärt (tyvärr). Utan honom hade filmen haft något mellan en två och en svag tvåa (så för er som vars hjärta inte bultar lite extra för Connery så är det inte mycket att ha). En helt okej film, känns väldigt 90tal - början av 00-tal. Den spretar lite och syddes för mig, ihop för snabbt.

Friends with Kids2012-04-01
En stark trea, satt precis efter rollistan börjar rulla. Början var hur bra som helst och filmen kändes ärlig. Slutet kändes fortfarande väldigt ärligt, men tyvärr ganska konventionellt. Fint dock.

Kadosh2010-11-26
Åh! Så fin! Så bra och berörande. Väldigt fin i sin stillsamhet och hemskhet. En film man borde se!

Persepolis2010-10-23
Härlig film! Väldigt uttrycksfull

Funny Games U.S.2010-10-10
Helt underbar! VÄLDIGT obehaglig. Men budskapet nådde ut. Gillar leken med verklighet/fiktion.

Världarnas krig2010-08-22
Bättre nu än förra gången jag såg den. Nog mest för jag nu var jävligt impad av Dakota! slutet, inte jättebra, men helt okej. Bra action, men inte mycket mer...

Svindlande höjder2010-08-15
Fin film! Trots att den var sorglig och gjorde en frustrerad så var den ändå fin.

Klienten2010-08-01
Susan Sarandon var jättebra. Gillar historien och helt bra underhållning en fredagskväll.

Min brors flickvän2010-07-25
Väldigt rolig! Skrattade högt och gott många gånger! Men dock drar några klichor ner betyget till en trea.

Flightplan2010-07-18
Var nog en trea eller fyra när man ser den första gången. Nu såg jag om den, och det är inte att rekommendera.

American Beauty2010-07-17
En väldigt bra film. Mycket intressanta karaktärer och mycket tankvärd. Stark fyra!

Uppdraget2010-06-30
Bra spännande film! Men ger inte mycket än underhållning för stunden.

Ett bra år2010-06-28
En trevlig överraskning efter allt dåligt jag hört om den. Väldigt fin film som på vissa sätt är typisk, men inte på alla. Scott gör ett bra jobb! Stark trea!

Den vilda jakten på lyckan2010-06-28
En stark trea. Ändå bra skildring av ett förhållande som går i kras, fast väldigt tillskruvat!

Kärlek på menyn2010-06-07
Bättre än jag väntat mig. Filmen gavs mer substans med lilla Breslin och det var faktiskt en mysig och trevlig film att se en söndagskväll!

Eagle vs Shark2010-05-17
En jättefin film! En lågton, men det för mig gjorde den mer känslosam och... ja, underbar!

Masked and Anonymous2010-05-16
En annorlunda film som antingen sög, eller var väldigt bra, och jag gick med väldigt bra. Jag gillar manuset mycket, även om det som Dylans låtar och många konstverk, kan ses på olika sätt och betyda mycket. Virrigt, utan någon bestämd riktning, men ändå väldigt bra och tankfullt. Många bra skådisar, Dylan var dock inte en av dem, men på något sätt så började jag acceptera hans karaktär på nåt konstigt sätt, men fortfarande inte bra.

Rain Man2010-05-16
Förstod inte först varför filmen var så hyllad, men ju mer jag såg av filmen, desto mer började jag se det!

Milk2010-05-16
Väldigt fängslande film, det känns som att man verkligen får följa Harvey Milk!

Capitalism: A Love Story2010-05-16
Väldigt bra! Moore blandar som vanligt humor med allvar och filmen gav mig en helt annan syn på varför amerikaner gör som de gör. Aktuell och fängslande!

The Rocky Horror Picture Show2010-05-16
Krävs nog en omtitt för att verkligen greppa den, men ändå gillar jag den! Musiken var väldigt bra och storyn, oväntad. Mycket bra!

Den andra systern Boleyn2010-05-16
Svag trea. Stundtals väldigt dramatiskt, men själva uppbyggnaden av filmen verkade inte riktigt vara välplanerad. Blev mycket yta och inget djup. VÄLDIGT svag trea!

Kapten Corellis mandolin2010-05-14
En stark tvåa. En film som var väldigt fin, men den nådde inte riktigt upp. Hade varit mycket trovärdigare utan de amerikanska skådespelarna.

Från olika världar2010-05-10
Den var så bra! Stillsam och stark! Känner att jag ser Jehovas vittnen från ett annat sätt, lite ljusare. Berörde djupa frågor. Dessutom + för att killen var sååå grymt gullig!

Battle Royale2010-05-10
Det var en väldigt bra film. Inte läskig, men ganska blodig. Visade hur lite det krävs för att en människa ska rubbas ur balans. Tror dock att jag gillar den mycket för att den är japansk, hade den varit amerikansk hade det mest sett löjligt ut.

Adams äpplen2010-05-09
Underbar film som på sitt mörka sätt håller än skrattandes!

Nästa sida »