Alla kommentarer avLenWidleheyt

Ringaren i Notre Dame2020-08-09
(Inte läst boken och har ingen kunskap om bakgrunden.) Den Disneyiska överdramatiken går ibland till komiska höjder här när kaktärerna tar i så de spricker i sångnumren. Musiken är dessutom inte särskilt minnesvärd. Förutom det tycker jag den här står sig riktigt bra efter 20 år. Temat är ständigt aktuellt, och utanförskapet illustreras, om inte alltid realistiskt, så i alla fall med det mörker det förtjänar. Både Quasimodo och den onde prästen Yolo förlåt Fro-Yo förlåt Frodo förlåt FROLLO har riktiga arcs som fungerar. Jämför med den hopplösa Pocahontas från året innan.

Long Weekend2020-08-02
Jävligt bra, faktiskt. De parallella temana naturen och relationen (och tillhörande "komplikationer") fungerar skitbra ihop.

Child's Play2020-07-31
Det var verkligen både upp och ner här. Klippning: dålig. Skådespeleri: bra. Regi: okej. Manus: bra grundide, genomförandet varierar kraftigt. Visa scener är verkligen jättebra (som skräckkomedi alltså). Överlag pajar den dåliga klippningen för mycket för en trea. De två kompisarna är skitdåligt karaktäriserade. Chucky's motiv börjar riktigt bra och blir märkliga mot slutet. Ändå: sevärd för fans av Aubrey Plaza eller Chucky.

Sicario2020-07-15
Great movie, I hate it.

Gatans lag2020-07-13
Insåg att jag hade fel förväntningar på den här. Den ska ses som en gangsterfilm och inte en heistfilm.

Gatans lag2020-07-11
Så jävla trött på alla stereotyper att jag inte orkar uppskatta det lilla andra som är kvar. Bra musik och en snygg heist-scen i mitten av filmen. Enormt förutsägbar och ganska meningslös.

Us2020-07-11
Hur kan inte folk se hur fantastiskt bra denna är? Mycket är väl tycke och smak, men: skådespeleriet är mästerligt och varenda detalj i första akten kommer tillbaka och får en payoff. Grymt välgjort! Och själv sitter jag med hjärtat i halsgropen precis hela tiden.

The Invisible Man2020-06-27
Nu kom jag på jämförelsen: det här är en modern Sova med Fienden, utklädd till Hollow Man.

The Invisible Man2020-06-27
Premissen är perfekt för en skräckfilm om våld i nära relationer, och genomförandet är nästan klockrent. Ovanligt för en skräckfilm att alla beter sig helt logiskt för sin karaktär i (nästan) alla situationer. Folk som sågar den här tror jag förväntar sig fel sak av den. Det här är inte Hollow Man, utan snarare en relationsthriller.

House at the End of the Street2020-06-24
Helt okej. En skräckthriller av rätt klassiskt format. Kunde lika gärna varit från 2002 som 2012. Några små plotholes och lite dumheter, men skapliga karaktärer och bra skådespel.

Ghostbusters2020-06-23
Nämen hoppsan. Extended cut är ett stort snäpp bättre än den sönderklippta version som gick på bio! Höjer betyget därefter.

Natt på museet2020-05-03
Säkert rolig för de yngre.

Suicide Squad2020-05-01
Hade hört att den skulle vara dålig, men herrejääävlar! Den så kallade "handlingen" drivs av... ingenting. I en film som borde handla om färgstarka karaktärer får ingen ens en chans att utveckla en personlighet. Harley och Deadshot är nätt och jämnt undantag. Det här manuset kunde skrivits av en gymnasieelev. Resultatet är tråkigt och meningslöst.

Thor: The Dark World2020-02-22
Att folk ser och gillar de här filmerna gör mig bitter och får mig att tappa hoppet.

Sonic the Hedgehog2020-02-20
Skön! För barn i första hand, men när den ribban väl är satt känner jag mig som vuxen aldrig underskattad. Bra tempo genom hela filmen, charmiga och trovärdiga karaktärer. Jim Carrey är som väntat grym i sin roll, men får väl inte spela ut riktigt lika ofta som jag hade hoppats. Inget fantastiskt, men en välgjord och underhållande film för den som har barnasinnet kvar.

Jurassic World: Fallen Kingdom2020-01-23
Tja, vad förväntade jag mig...

Bombshell - När tystnaden bryts2020-01-20
En tät och stark film. Den har inte så mycket en handling som den har en skildring av en viss stämning. En arbetsplats där det som ropas högt lever parallellt med det som viskas tyst, i en riktigt stark spänning. Stött av sjukt bra skådespel. Leta gärna upp klippet där kvinnorna som skildras i filmen ser den tillsammans och sedan pratar om den och jämför med verkligheten. Det ger ett bra betyg åt filmen.

Happy Death Day2019-11-03
Charmig och lättsam PG-13 skräckis med komiska inslag. Bättre än väntat!

Bayonetta: Bloody Fate2019-08-10
Det lilla som är bra med den här filmen är stulet rakt från spelet, och resten är skräääääp. Endast för stora Bayonettafans som måste se allt (som undertecknad).

Booksmart2019-07-05
Som jag har väntat på en film som denna. Modern och fräsch (woke), men utan att behöva kompromissa en millimeter med att vara KUL! Tvärtom, faktiskt. Humorn är toppklass, och trots det väl använda formatet med sista kvällen innan studenten så blir en överraskad gång på gång. Feelgood och skratt rakt igenom, och varenda bikaraktär är klockrent skön.

Men in Black: International2019-06-18
Vad tråkigt att de slösar bort en så här underbar franchise och så bra skådisar på ett så jätte jätte jättedåligt manus. :( Ingen idé att se den här, gå hem och se om de gamla istället.

Godzilla2019-03-10
Varför är den här så bra!?

Alita: Battle Angel2019-02-06
Som stort fan av mangan har jag skitsvårt att uttrycka mig objektivt om filmens karaktärisering och historieberättande. Men: sättet som Alita och hennes värld kommer till liv här ger mig rysningar. ^______^ Färgstarkt och genuint. Man verkligen känner tyngden i metallen och betongen. Karaktärerna kanske inte utvecklas fullt så djupt som jag hade önskat, men de är trogna originalet! Alita är sig själv: Fierce, Fearsome, Fearless. Och så väldigt mänsklig. Hade kanske varit bättre som R, men omformningen till PG-13 har gjorts väldigt bra: råheten och våldet förmedlas skickligt utan mycket blod. Kommer mysa många fler gånger över denna film. :) Min största undran är dock: kommer ni som inte känner till originalet att förstå karaktärernas motiveringar tillräckligt bra?

Barely Lethal2019-01-04
Det blir en väldigt snäll tvåa bara för att Sophie Turner är så jääävla het som bitchig lönnmördare. Annars är allting mycket sämre gjort än i typ vilken annan teen-komedi som helst.

John Carter2018-12-26
Går ner helt okej med mycket popcorn.

The Avengers2018-12-18
Tunn som ett papper och endast för inbitna fans av minst hälften av de sex huvudpersonerna.

Dark Crimes2018-12-10
Svag tvåa. Pretentiös och ganska tråkig. Amatörmässigt skriven och regisserad. Stämningen är hela tiden dämpad för att dölja hur svagt manuset är.

An Evening With Beverly Luff Linn2018-12-02
Jävligt skum, och inte helt lätt att tycka om. I samma anda som Napoleon Dynamite eller Eagle vs. Shark. En shaggy dog story som jag inte alls vet vad jag ska tycka om förrän slutet, som är en fullträff för mig.

A Simple Favor2018-09-30
Gör för det mesta ett riktigt bra jobb med att blanda ton av komedi med ton av thriller, på ett unikt sätt. Kemin mellan huvudkaraktärerna är suverän; båda funkar perfekt i sina respektive roller, och det är en fröjd att se, speciellt i första akten. Handlingen är inte helt förutsägbar, vilket imponerar. Enda minuset är att tempot är lite konstigt: en får aldrig riktigt tid att andas. Speciellt slutet känns för hastigt berättat. Men en hinner verkligen aldrig få tråkigt!

Coco2018-08-14
Lite spattig i första halvan kan jag tycka, men sen blir den ju verkligen jättefin.

Nästa sida »