Alla kommentarer avLedFloyd

Sagan om ringen - härskarringen2014-07-19
Läste värdens mest lästa saga, för vuxna på 1970-talet, och vill nog påstå att J.R.R. Tolkiens skulle varit lika nöjd med filmerna ,som jag blivit. Trilogin var på ca 1200 sidor om jag mins rätt, så det är klart att det blir några filmtimmar av det hela. Lite långa, men ack så sevärda, för oss som har läst böckerna. Bra ! Rek!

Braveheart2014-07-19
Bra film helt igenom. Rek !

Vi hade i alla fall tur med vädret2014-07-19
En film som 34 år, men ändå så bra,för att vara Svensk! Har har man varit ute på husvagnssemester med svärfar, så känner man igen sig på det mesta. Sevärd för hela familjen !

Det våras för Frankenstein2014-07-19
Rek för barn över 12 år. Lagom skrämmande, mera åt det humoristiska hållet. Använd glasögon när ni sitter med era smarta telefoner, annars går det som för Marty Feldman's ögon. Lysande parodi !

Tjejen som visste för mycket2014-07-19
En av 1970-talets bästa filmer, med romantik, spänning, action. Ungdomar idag, tycker nog att den inte är lika bra som vi som var med då den lanserades.

Ben Hur2014-07-19
En klassiker man kan se om. Politik också religion visar att vänskap kan lätt gå över i hat. Gillar man Rommarfilmer är denna ett måste. Det är bättre att skämmas i fem minuter, än att ångra sig ett helt liv, eller ?

Taken2014-07-19
Bra action genom hela filmen. Pappa är bäst !

Spanarna2014-07-19
Det är inte bara Sotaren, man får se upp med. Spänning, rolig, romantisk! En kanonfilm. Tjejen som visste för mycket stil.

Hur mår Bob?2014-07-19
Bill Murray och Dreyfuss , vem är det som är galnast ? Otroligt rolig

Människor i solen2014-07-19
Underbar ! ,men man får ha lite speciell humor. Uppenbarelseboken i ett nötskal.

Bröderna Östermans bravader2014-07-19
Pilsner film, nej Groggfilm mera. Gillar gamla S/v filmer, men denna får nog räknas som en B film.