Alla kommentarer avLasseKongo74

Fired Up!2012-11-16
Mest pinsamma jag sett på flera år. Gick bara inte att mer än halva. Häpnar när jag ser folk skriva "bra för sin genre" och "ovanligt bra highschoolfilm". Uppenbart att jag är för gammal och att det inte är min genre längre... men det har verkligen gått utför om det här är "över förväntningarna"

The Blind Side2012-02-18
Äh... lägg av! Vilken smörja. Gillar man Mighty Ducks kanske man kan ge högre betyg än 3 på denna... men fy vad sliskigt!

Orphan2011-11-16
Till en början kändes filmen som en bra men inte speciellt originell "elak-unge-som-nästlat-sig-in-i-familjen"-rysare. Men twisten på slutet gjorde att den växte till en högre nivå.

Soraya M.2010-12-24
Det var länge sen jag orkade kommentera en film men Soraya M är så stark och upprörande att jag bara måste säga något. Bilderna har etsat sig fast på näthinnan och tankarna snurrar fortfarande dagen efter. Det är första gången på flera år jag vänt bort blicken vid flera tillfällen. Scenerna blev outhärdligt smärtsamma. En film som får mig att både vilja agera och engagera mig aktivt. Man mår inte bra av att se den men se den ändå!

The Brown Bunny2009-09-11
Började lovande men halvvägs in i filmen var jag uttråkad. Slutet "vävde" i och för sig ihop storyn hyfsat. Men å andra sidan var ju de 3 sista minuterna hela storyn eftersom inget hände fram till dess.

Oskyldiga lögner2009-09-09
Filmen var inte mycket att hänga i granen men det var kul att se Keira som barn ...även fast jag inte tror hon sa ett enda ord.

Aguirre – Guds vrede2009-09-01
Splittrad i mina åsikter om Aguirre. Jag gillar stämningen och det visuella. Däremot tycker jag skådespelet ibland är riktigt dåligt och att delar av manuset har brister. Det är heller inget riktigt flyt eftersom den är ryckigt klippt och hoppar mellan korta ofta osammanhängade sekvenser. Att den är såpass originell och slutar bra höjer den över snittet.

Door in the Floor2009-09-01
En lång gäspning med obefintlig story. När man tror att man har kollat på en film i nästan 2 timmar och väntar på slutet men inser att man knappt kommit 50 min in i handlingen och drygt halva filmen återstår kan det inte bli godkänt.

The Science of Sleep2009-08-28
Hade höga förväntningar men blev smått besviken. Det blev alltför knasigt och överdrivet. En så störd person som Stéphan skulle aldrig bli så accepterad som han blir och romansen känns knappast trovärdig. Småkul och relativt underhållande men antagligen inget jag ser om igen.

Linas kvällsbok2009-08-25
En film som vill vara Fucking Åmål men inte lyckas

Ondskans terror2009-08-24
Knepig svensk titel minst sagt men en överraskande bra film!

Freedomland2009-07-28
Jag gillar Julianne Moore men det här blev för mycket! Hennes enormt irriterande och tjatiga karaktär plus en allmänt knepig handling gjorde att jag helt tappade intresset.

So Close2009-07-27
Hur många dålig Matrix-plagiat ska man behöva uthärda? Tunn och rörig story mellan de sömniga slow motion-scenerna.

Fellini Amarcord2009-07-24
Fellini är ingen större favorit men det här var rätt kul.

Illdåd planeras?2009-07-19
Börjar rätt trevande men blir bra och rätt spännande ända fram till slutet som var ett platt fall. Hyfsad film på det stora hela. Smeknamnet Monkeyface känns ganska absurt idag. Det hade nog snarast resulterat i en blåtira... eller två.

Zaman, mannen från vassen2009-07-07
Det brukar alltid vara spännande med film från andra kulturer men det här var ganska B. Dåliga skådisar som läste ur ett manus som varken kändes verklighetstroget eller äkta. Fick vibbar av svensk såpa a la Rederiet eller liknande... fast i ökenmiljö.

More2009-07-05
Jag tycker sällan kortfilmer brukar ha någon större poäng och betygsätter dem inte så ofta. Det här var däremot både stämningsfullt och hade ett djup. Tankvärd liten film.

Kiwi!2009-07-04
Kortfilm Top 50?

Värstingarna2009-07-04
Har man aldrig förut sett en film med temat pojkar-från-slummen-tvingas-samarbeta-i-lagsport-och-bli-polare-med-varandra i sann "amerikan dream"-anda kanske det här är en uppfriskande upplevelse. Själv kan jag inte låta bli att garva åt klyschorna och stirra i taket när det blir outhärdligt sentimentalt.

Rembrandt2009-07-04
Tappar lite tempo under andra halvan av filmen men är ändå en mycket bra. Levande karaktärer, bra skådespelare, intressant, trovärdig story och humoristiska undertoner. Även om det inte är den bästa danska filmen kan jag inte komma på någon svensk film i den här genren som de senaste 10 åren har hållit lika hög klass.

Bad News Bears2009-07-02
En riktigt bra familjekomedi. Ingen är lika bra på att spela skitstövel som Billy Bob Thornton!

Rasmus, Pontus och Toker2009-07-02
Mer Åsa-Nisse än Astrid Lindgren tycker jag.

En amerikansk varulv i London2009-07-02
Antagligen den fulaste varulv jag sett men en underhållande film var det ändå. Fast det där med att varulven måste dö för att alla han dödat ska bli fria... har man inte blandat ihop det lite med vampyrsägnerna här?

Wisegal2009-06-21
Patetiskt "maffia"-blask med sentimental TV-drama-musik i bakgrunden...

Benjamin Buttons otroliga liv2009-06-01
Nja, det kändes som ett krystat försök att göra (som nämnts tidigare) storfilm a la Forrest Gump. Jag föll dock inte för den långsökta iden med ett inverterat åldrande. Hur kommer det sig förresten att han börjar sitt bakvända liv i spädbarnstorlek? Man brukar inte växa så mycket om man har en kropp som en 80-åring. Hur som helst, filmen kändes mest lång och intetsägande även om det var påkostat och ganska välgjort.

What Just Happened?2009-05-09
Småkul och helt ok

Flyboys2009-05-07
Fjolligt, fånigt och smörigt...

Fenomen 22009-04-19
Som en dålig repris på en dålig film

Saw IV2009-04-09
Kanske inte värdelöst men extremt tråkigt och inte ett dugg engagerande.

The Hills Have Eyes2009-04-09
Gillar den och hade gett ett högre betyg om inte huvudpersonerna betett sig så frustrerande korkat hela filmen. Bra men jobbigt nerverande.

Nästa sida »