Alla kommentarer avKuddz

Upside Down2016-01-09
Coolt koncept och snygg som fan. Men alltså seriöst, pallar inte huvudperson-snubben. Sjukt jobbig.

Mr. Turner2015-05-08
Denna film är lite som en tavla. Men personligen tycker jag att det är ganska tråkigt att titta på en tavla i 2,5 timme. Storymässigt faller den ganska kort.

The Good Lie2015-03-15
En del stereotyper och missade poänger, men helt ok film

Hobbit: Femhäraslaget2015-03-14
En av de sämre filmerna jag sett på länge. Visste knappt vem som hette vad när den var slut. En del snygga effekter och miljöer, annars värdelös.

The Fall2015-02-19
Snygg men ganska tråkig

The Theory of Everything2015-02-09
Oväntat bra.

Snowpiercer2015-02-05
Ganska förutsägbar, men ändock bra. Lite många konstigheter i manus för att jag ska vara helt nöjd.

Predestination2015-02-05
Jävligt smart och snyggt foto. Men tyvärr blir det en svag fyra pga. Använde sig inte tillräckligt av sin genomtänkta idé.

Pride2015-01-29
En ganska lättsam film. Värmer rätt in i själen.

Allt om Eva2015-01-20
Mycket välskrivet manus. Jävligt föråldrade värderingar såklart, vilket gör att det blir lite jobbigt att se den.

Dinosaur 132015-01-19
Snyggt gjord dokumentär. Kändes dock lite väl som en snyfthistoria, på det dåliga sättet. Väldigt "amerikansk" på många sätt.

Fury2015-01-17
Rätt bra film. Framförallt snyggt gjord. Men som ca6 skriver: den "söta" våldtäktsscenen tog fan priset. Manuset var ganska kasst och förutsägbart.

The Imaginarium of Doctor Parnassus2014-12-11
Riktigt intelligent film. Framförallt manuset och fotot var helt fabulösa. Vissa regival och skådespelarinsatser kan ifrågasättas. Smått kaotisk, men jag gillar det. Klar 4/5.

I'm Still Here2014-11-30
Intressant gjort. Men kan väl tycka att han spelar lite väl mycket jackass ibland, alltså, dude-bro-humor.

Edge of Tomorrow2014-10-05
Faktiskt en okej rulle. Slutet var rätt dåligt men annars sevärd! :)

Turinhästen2014-10-04
Denna film hade varit riktigt bra om den varit 20 minuter kanske. 2.20 senare är jag smått självmordsbenägen. Meningslösheten och tragiken är fan det värsta jag sett. Men istället för en etta får den en tvåa för att den är så jävla snygg. Har dessutom ett par riktigt bra scener. En monolog och en scen där de äter. Det är nice.

I'm a Cyborg, But That's OK2014-09-28
Söt film med mycket fint kameraarbete.

Lucy2014-09-22
Denna får en stark 3a, mestadels för hur visuellt vacker den är.

Dogville2014-09-22
Intressant, nyskapande film. Med det sagt så kan jag säga att storyn var rätt förutsägbar och linjär. Detta kan dock ses som ett aktivt val av Von Trier för att provocera tittaren. Jag hade en obehaglig känsla som satt i ett tag efter att ha sett filmen. Fantastiska skådespelarinsatser.

I'm Not There2014-09-21
Riktigt bra film! Ett tajt manus och otroligt arbete med kameran gör denna film till topp 100 som gjorts. Lite klurig att förstå ibland, men det ger bara filmen ett större djup. Detta är en film jag nog kommer kunna se åtskilliga gånger och upptäcka nya saker hela tiden. 4/5

Burn After Reading2014-09-16
Jag gillar inte komedier generellt. Men denna var faktiskt helt okej. Så jävla random bara.

Babel2014-09-16
Riktigt smart film med 4 intressanta storylines. Många intressanta val, fällor och riktningar från regissören. 5/5 kenta.

Maleficent2014-09-14
Intressant sätt att berätta en klassisk saga. Många intressanta vändningar som jag inte räknat med. Regissören lade ut en del villospår i storyn, även om vissa delar var förutsägbara så blev jag överraskad på flertalet sätt.

Förr eller senare exploderar jag2014-09-10
Detta är en film jag inte ens klarade av att kolla klart på. Jag var tvungen att stänga av den. Detta är nog en av de få ettor jag någonsin gett en film. Jag fick på riktigt kräkreflexer av framförallt snubben i filmen. Herregud vilken smörja. Se inte om du vill behålla maten i magen. Förstår inte hur en kan misslyckas med att göra film om något så självklart gripande som ungdomar och cancer.

Om våld2014-09-09
Jävligt bra dokumentär. Ärlig och går ifrån hela "tyck synd om" grejen. Det handlar om kolonialism på ett personligt plan. Var på en visning där Göran pratade lite efter. Han sade bland annat att det inte går att göra en bra dokumentär utan att ha en närmare anknytning till det en ska filma. Det påståendet kan ju diskuteras, men det märks verkligen vad han menar i denna filmen. Närheten mellan filmarna och de olika personerna och platserna skapar en nivå till i berättandet. Kan tilläggas att det är olika berättar-röster på olika språk, bl.a. Lauryn Hill på engelska och Shima Niavarani på svenska. 4/5

Franska för nybörjare2014-09-07
RIktigt söt dokumentär om en klass med ungdomar från hela världen som lär sig franska i en specialklass.

No Country for Old Men2014-09-06
Bra, stabil film med en hel del spänning. Karaktärerna är dock tyvärr något klyschiga och överanvända. Skulle vilja se lite större karaktärsutveckling och mer intressanta vändningar i storyn.

Känn ingen sorg2014-09-04
Detta är en fantastisk film, framförallt för oss Håkan-älskare. Om du gillar dekadens, håkan, kärlek och tragik så är denna ett hopkok av det bästa. Lite förutsägbar på ett par ställen, men flera oväntade vändningar som vägde upp en del. En svag femma får denna. Helt klart top 100 filmer som gjorts.