Alla kommentarer avKrantzylvania

Beck - 58 minuter2022-02-20
kunde hon inte ha skickat ett mail istället?

The Ballad of Buster Scruggs2022-01-19
Vissa historier kändes ganska poänglösa medan vissa var otroliga. Min favorit var Prärien.

Beck - Ett nytt liv2022-01-15
vad är det med dig Nalleman? klarar du inte av att se två svarta birollskaraktärer i film? det är inte skaparna av filmen som är pk. Det är du som är tokrasist.

Don't Look Up2022-01-15
Den ständiga klippningen till reaktionsbilder världen över, nyhetsislag och instagramposter förstör hela närvarokänslan. precis som i alla andra katastroffilmer

The Power of the Dog2022-01-03
vad var poängen med den här filmen?

Notting Hill2021-11-07
ser inte alla hur oskön julia roberts karaktär är? jag hoppades hela filmen att de inte skulle bli tillsammans

Trial by Fire2021-10-31
rejäl spoiler här i beskrivningen av filmen. jag kollade filmtipset när jag hade sett halva filmen

Dune2021-10-29
bättre än star wars! mycket dörrar och landningsbryggor

The Magnificent Seven2021-10-20
oväntat rå och italiens

Suedi2021-10-18
jag såg inte klart den men den är verkligen värd en etta. är det meningen att man ska känna igen sig i huvudrollens spaningar om svenskar? mönstrade strumpor osv. det är nog mer någon övre medelklass han beskriver.

Spotlight2021-08-22
Vilken underbar film. Jag önskar att det var en serie för jag ville inte att den skulle ta slut! Den påminner om serien mindhunter

Call Girl2021-07-29
Jag får känslan av att det här är en miniserie som klippts ner till film.

19842021-06-08
Det känns som att de har skippat hela mittendelen av boken. Jag kan inte skriva varför utan att det är en stor spoiler

An Affair2021-04-25
Oj oj Oj! Har man nånsin sett en mer unlikeable karaktär!?

Den 12:e mannen2021-04-20
En norsk western! Byt ut samer mot indianer, sverige/Norge mot colorado/Arizona och andra världskriget mot amerikanska inbördeskriget så är det en fungerande western.

Blind Spot2021-04-09
Filmen är så intensiv att den känns som 30 minuter lång.

Your Name2021-04-03
Helt magisk.

Weathering with You2021-04-02
Jag skulle kunna skriva ut varje bildruta och sätta upp på väggen!

Happy, Happy2021-03-29
Jag såg inte humorn någonstans i filmen. Men ett bra drama är det

19222021-02-22
Börjar stabilt och fortsätter så genom hela filmen. Med ett långsamt tempo och fina miljöer kommer man långt.

Red Dot2021-02-22
Varför skulle han ta bilder?

The Lincoln Lawyer2021-01-03
Behagligt långsamt tempo genom filmen förutom i slutet då en lösning hastas ihop med en kort dialog.

Se upp för Jönssonligan2020-12-26
En handling jag inte köper. I de gamla filmerna var handlingen också löjlig men den var finurlig och komisk. Här var den bara dum. Sickan sköter sig hyfsat men dynamit-harry dricker inte öl och han spränger inte saker. Vanheden snackar sig inte ur situationer och han är inte flörtig, han gör egentligen ingenting förutom att gå runt och deppa. Doris har en större roll här än i de gamla filmerna men det är ändå oklart vad hon vill. Jag antar att manusförfattare ville undvika att hamna i fällan från lilla Jönssonligan där fraserna "lysande", "vilken jävla smäll" och "jag har en plan"upprepades alldeles för ofta. Det hade dock varit trevligt att få se någonting som visar att Vanheden och Harry bygger på de gamla karaktärerna.nu är de båda som Rocky var i de gamla filmerna, helt tomma och utan personlighet. Det enda som var positivt var de anakronistiska miljöerna och den romantiserade stockholmsbilden.

Hypnotisören2020-08-30
Snäppet över Beck. Två snäpp över Wallander.

Patrik 1,52020-08-14
Ibland håller dialogen wallanderklass men i övrigt helt okej film

Farväl till maffian2020-07-16
Katastrof, jag bryr mig inte om någon karaktär. Dessutom träffar den helt fel i tonen. Den saknar allt som Analyze this har.

Bombshell - När tystnaden bryts2020-06-05
Show dont tell! Varför ska det vara så svårt? Bra film i övrigt, svag fyra

Worst. Babysitter. Ever.2020-05-08
Alltid när någon omotiverat börjar vifta med en pistol sjunker filmen ett snäpp. Första halvan var bra dock.

Uncut Gems2020-03-13
Bra musik, bra tempo och bra Sandler!

The Mule2020-03-05
Klockren trea!