Alla kommentarer avJunkka

A Moment in the Reeds2019-02-11
Finstämd och ärlig. Fina skådespelarinsatser. Speciellt pappan och sonen är så trovärdiga och karismatiska. Jag hade en mkt fin stund med den här filmen.

La La Land2017-04-13
Så tråkig film Jag älskar musikal och brukar vara liksom redo att älska. Men jag kunde inte bry mig om deras kärlekshistoria, sångerna var rätt tråkiga och trots några stunders vackra bilder så var det mest segt.

Terminator: Genisys2015-10-06
Jason Clarke är inte bra som John, annars är filmen rätt ok. Inte alls somna nedköp som T3 eller salvation Detta är rätt värdigt. T2 är ju en av de bästa filmerna som gjorts och detta är helt ok.

San Andreas2015-10-06
Uselt på många sätt. The rock är inge vidare, manus är superklyshigt. Men jag har så kul i biostolen. Jag gillade filmen, den fick upp min puls och hade massa sköna specialeffekt-scener och starka katastrofstunder.

Avengers: Age of Ultron2015-05-17
Jag var uttråkad och somnade till två gånger på bion. Jag gillar storslagen action, serietidningsfilmer och superhjältar, men detta är liksom inte levande. Bättre än de fasansfulla Thor-filmerna, men bara just.

Into the Woods2015-03-25
Jag är musikalälskare, det måste sägas. Den här musikalen har rätt svag musik tycker jag. Liksom rörig och inte direkt någon snutt som fastnar. Trots detta är första 75% av filmen asbra. Rolig, snygg och njutbart. Sista 25% dock, onödigt och rätt segt. Huttlestone är mkt bra. Streep med, men det kanske inte ens behöver nämnas då hon ju alltid är bra.

Edge of Tomorrow2015-03-25
Bra första halva, sedan ointressant och rörigt. Men första halvan är mkt njutbar.

Movie 432013-08-28
Jag tycker att filmen var oväntat skoj. Det är kul med modiga inte alls säkra kort. Detta är plumt och inte alls alltid fungerande. Men jag hade mkt trevligt när jag tittade.

Parfymen: Berättelsen om en mördare2013-03-23
Vacker film av Tykwer som ju oftast är mkt bra. Spoiler alert. Men en scen mot slutet irriterar mig galet mkt. Det finns en scen då normer bryts rätt hårt, förutom att ingen gör nått manligt homo. Där gick tydligen gränsen.

The Perks of Being a Wallflower2013-03-03
Ezra är självlysande. Logan är också bra. Jag älskar alla filmer där Rocky Horror är en del av historien.

Du gör mig galen!2013-02-27
Småseg och ytterst ordinär. Jennifer är mkt bättre i Winter's Bone, som också är en mkt bättre film. Konstigt då den här filmen på pappret har precis rätt ingredienser för mig.

Smärtgränsen2012-11-14
Mycket jobbig att se. Jag kommer bära med mig denna film ett tag. Välspelat och plågsam.

Isn't Anyone Alive?2012-11-13
Oj så seg film. Jag tänkte att jag lämnar salongen flera gånger, men i hopp om att den skulle ta sig och att de häftiga scenerna jag sett i trailern skulle komma satt jag kvar. Slutet var häftigt, resan dit oändligt tråkig. Skulle det vara roligt? Samma absurda situation om och om igen då... nej. Detta var billigt. Döda människor ska inte andas och inte blinka! Om skådespelaren som spelar lik råkar göra detta, så tar man en tagning till, eller lägger kameravinkeln så att inte den andandes magen är i fokus hela tiden.

The Paperboy2012-11-13
Lite seg, jag visste inte vilket ben filmen ville stå på. Spännande var den inte, inte provocerande, inte sexig. Ganska söt som tidsdokument och skådespelarna var bra. Macy Gray var lysande. Slutet gjorde att jag lämnade salongen med en tillfredställd känsla, men den överskuggar inte att jag satt och hoppades på att filmen skulle ta slut under delar av den.

Paraden2012-11-08
Jag tyckte om den. Stereotyp ibland visserligen, men stereotyper finns också i verkligheten och vara någon liten detalj tyckte jag var för löjlig. Komedier tar gärna ut svängarna med karaktärerna och lite så gör de här också. Jag skrattade ofta och blev klart berörd ibland. Det är häftigt med komedier med så allvarlig grundhistoria. Det är mkt svärta med, skitigt och brutalt. Mustig historia som visserligen ibland var lite seg, men jag lämnade ändå salongen påtagligt berörd.

Jack and Jill2012-05-17
Den har något. En varmt klappande hjärta någonstans. Det är inte speciellt roligt men jag tyckte att det var en mysig stund. Jag kommer aldrig se om den, jag kommer inte rekommendera den åt någon, Jag är lite förundrad att jag ger den så högt som en tvåa:)

The Grey2012-03-12
Tråkig film. Jag engagerades inte alls. Upptakten var sannerligen klyshig. Och töntiga knep med inlindade tillbakablickar... Nja...

Mission: Impossible - Ghost Protocol2012-03-08
Jag kan inte bestämma mig om jag gillar Simon Peggs roll eller inte. Han gör den ju bra, men det töntar till allt. Behöver ett supertoppat team en klant i laget? Rätt många logiska luckor, men dom de själva benämner vid ett tillfälle:) En av actionscenerna i mitten är helt sjukt bra. Den på skyskrapan. Min mage dog av upphetsning. Om jag fick bestämma skulle filmerna bli mörkare, mindre plojhumor. Mindre slagsmål och mer scener som den vid skrapan. Inledningen i Ryssland är också toppen.

Vi måste prata om Kevin2012-02-23
Mkt bra film. Tilda är helt otrolig, det är jobbigt att genomlida. Lite von trier vibbar. Kevin är väl det enda jag lite motsätter mig. Jag har svårt att köpa att han är så... avancerad så tidigt. Det hade passat i nån sorts Damien rulle eller så.... men ja... vad vet jag, jag är inte psykolog. Kanske finns det såna barn. som tonåring är han toppen.

Immortals2012-02-03
Dynga. Fult, tråkigt och segt. Talanglöst. Löjlig hjälm. Jag gillar tex 300, men detta var slöseri med tid.

Super 82011-08-14
Finfin nostalgi och hyllning till filmer som goonies och Stand by me, och en skvätt det. Härligt mysig JJ Abrahams mystik. Barndomskildring som de ska vara, men ändå får den inte högre än trea av mig. Jag blev inte så tagen, eller ens fast i filmen. Men hantverket är det inget fel på.

Season of the Witch2011-08-14
Bagatell med Van Helsing-vibbar. Och Van Helsing-vibbar är aldrig bra.

The Strangers2011-07-21
Inte alls orginell, men det är ju inte alltid nödvändigt. Läskig i bland, tills jag blev less och tyckte att inget hände. Slutet som vissa nämner... nja...ibland är sånt ok, inte här. Behövs verkligen inte ses, finns massa som är läskigare och bättre.

Che - Argentinaren2011-07-05
Tråkig och rörig.

Sucker Punch2011-07-04
Jag gillade filmen. Håller inte helt igenom, men har skön symbolik och är härligt surrealistisk. Stentuffa bilder, genomtänkta stilistiska scener. Asbra musik, Björk är aldrig fel, men inledningens Sweet dreams var ännu bättre. Sen blir det lite rörigt i många actionscener och som vanligt önskar jag att filmen var mörkare. Men den är väl gjord för en yngre publik. Kul för öga och öra, njutbart.

Transformers 32011-06-30
Väldigt usel film. Man blir irriterad. I trailern utlovas mörk härlig högoktanig action. Men det bjuds på töntig Göta-kanal-humor med fåniga töntrobotar som är klyshiga nationalitetsstereotyper, sånt passar bra i Hitta Nemo men inte när man vill ha hårda tag. Måhända är det jag som inte insett nog bra att Transformers verkligen är töntkomedi för tolvåringar och inte action, jag säger inget ont om töntkomedier, de älskar jag ibland men inte i Michael "talanglös"Bays händer. Shia La Beauf är ju asbra, men han har inget att jobba med i denna. Flickvännen är charmlös anorexisnygg. Jag led mig igenom filmen och förvånades av att filmen sedan möttes av applåder. Så andra verkar ju gilla filmen, men i sanning det är inte min kopp te. Snälla filmmakare marknadsför era filmer som det de är, låstas inte vara apokalypshårda när ni är nått helt annat.

Kommissarie Späck2010-12-27
Skrattade två gånger, det är inte så bra. Men jag är nog inte målgruppen.

Shelter2010-11-26
Konstigt. Första halvan var otroligt bra. Väldigt skrämmande och härligt tät stämning. Men sen liksom skenade det i en vanlig dussinthriller, jag undrade nästan om inte Kim Basinger skulle spelat huvudrollen då:) Julianne är som vanligt mkt bra. Och filmen är välgjord och snygg. Ljudet är härligt läskigt, men storyn skenar. Lämnar dock mersmak för Mårlind och Stein.

Kaboom2010-11-20
Häftig sexig och mysläskig Lynch-light.

Piranha 3D2010-10-31
Skamligt roande film, Full av idioti och dålig smak. Härligt. Jag hade roligt, om inte hela tiden så väldigt roligt i vissa scener i alla fall. Bara första scenen är ju fab med hajenhyllning.

Nästa sida »