Alla kommentarer avJonessy

The Wife2019-12-20
Mot slutet, när det bir riktigt suddigt vem titeln egentligen anspelar på... Så bra!

Miss Potter2012-03-23
Börjar lite flamsigt, men tar sig ordentligt efter vändningen.

Oceans2010-10-23
Skönt med en naturfilm där man slipper berättarrösten utan är fri att uppleva skönheten. Men jag tror att det är bra att ta med sig lite egna bakgrundskunskaper så man förstår mer av vad det handlar om. Lagom balans mellan vackert och hemskt, och fantastisk musik till. En klar femma för originalitet och kvalité!

Into the Wild2010-01-15
Såg den just, vill redan se den igen.

District 92010-01-01
Bra studie i mänskligt beteende. Jag gillar stilen skarpt, och porträttet av utomjordingarna är en fungerande om än lite udda blandning av humor och allvar. Att många av dem framställs som djuriska ger en viss bakgrund till människornas förhållningssätt till dem. Filmskaparna har gjort väldigt mycket rätt och är lätt värda en femma.

Proof2009-07-11
Väldigt bra skådespeleri! Kunde levt med lite mer hångel mellan Paltrow o Gyllenhall men man kan väl inte få allt. ;) Härligt icke-linjärt berättande med lagom inslag av "galet" pladder.

In Bruges2009-02-22
Bra film med ett skönt tempo och en hel del mörk humor. Karaktärerna är sällan som man förväntar sig utan går ofta i stäv mot arketypen, vilket ger en ganska oförutsägbar film. Bra spelat av både Farrell och Gleeson!

Get Smart2008-09-04
Jag tycker att Carell gör en mycket övertygande agent-wannabe. Brukar inte gilla parodier särskilt mycket, men den här är inte alls så fånig som jag brukar uppleva dem. Mycket bra jobb!

The Dark Knight2008-08-19
Tycker också den var lite för ojämn för att kunna ge en femma, men i flera aspekter är den helt briljant. Den viktigaste av dessa har alla andra redan nämnt...

Hancock2008-08-19
Mja, jag tyckte faktiskt att den var ganska kul. De lyckas hålla storyn hyfsat intressant hela vägen vilket är en bra prestation för en superhjältefilm, kanske särskilt en komisk sådan.

Martian Child2008-07-07
Cusack är jättebra, men filmen blir helt ohållbart sliskig mot slutet... :(

Lady Vengeance2008-05-10
Jag hade lite svårt för denna första gången jag såg den, men nu när jag såg om den insåg jag hur otroligt välgjord den är. Snygg, oförutsägbar och levande. Så många detaljer som jag inte hann uppfatta första vändan... Jag är djupt imponerad av regissören.

Mordet på Jesse James av ynkryggen Robert Ford2008-04-25
Slutet var ba, men det tog väldigt lång tid att komma dit. Dessutom har jag svårt att förstå mig på nästan alla karaktärer, det är som om melankolimolnet de vandrar runt i skymmer hela handlingen.

Orlando2008-04-20
Kan tänka mig att boken är intressant, men filmen hade en väldigt bruten story.

Capricciosa2008-04-20
En oengagerande snyftfilm med väldigt varierande kvalité på skådespeleriet.

Sicko2008-04-15
Jag tycker inte att det spelar så mycket roll vad som är "äkta* och vad som är editerat. Filmen visar på motsättningarna mellan vinstintresse och sjukvård, som inte verkar kunna mötas. Får ju vår nya "privatiseringsvåg" att smaka lite illa... :(

Sunshine2008-04-14
Den började starkt som psykologisk thriller, men urartar snart till någon slags rymdspökehistoria som vi sett alldeles för ofta. En stor besvikelse.

Min granne Totoro2008-04-11
Jag är i beundran av skaparnas fantasi. Det känns så nytt på något sätt :)

Kärlekens slöja2008-03-15
Den här gillar jag! Inget gott och ont, bara människor som får vad de får, inte vad de förtjänar. Lågmäld men berörande.

Casino Royale2008-03-15
Jag måste erkänna att jag inte riktigt förstod vitsen med storyn. Fanns det någon?

Robotar2008-03-13
Bra röstsamling och snyggt,men ganska svag story. Portvakten lyfter rejält dock. :)

Hotet inifrån2008-02-14
..bra musik, men inte mycket annat.

Stardust2008-01-14
Gillar man Gaiman är den riktigt bra. Hans fantasinivå spränger alla gränser och får "standardfantasyn" att kännas fattig.

Konspirationen2007-12-21
Bra insatser av skådespelarna, men egentligen gjorde de bara sina gamla vanliga karaktärer. Intressant dock med en film som bara är ett enda möte, men ändå inte är tråkig.

Bröllopsprovet2007-12-21
Jag älskar att hata den.

Guldkompassen2007-12-19
Underbar tolkning av putsad steampunk, men aj vad nedkortad den är. Den kunde bara blivit bättre med en timmes material till. Men, jag gillar verkligen storyn och hade bara velat se ännu mer.

Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer2007-12-17
Den var i alla fall ärlig med att den var fånig, vilket på något plan gör det förlåtligt...

Transformers2007-12-12
Förutom vissa komiskt fåniga partier och klichéer så tillför den här filmen ingenting. Animationerna är, som andra sagt, väldigt bra. Men filmen är så dålig att det inte hjölper ett dugg.

Paycheck2007-11-18
Mycket smart men genomgående även lite fånig, vilket tar bort all spänning.

Black Sheep2007-11-13
Håller med MetalJukebox. Tokrolig filmidé, men lite trist gjord med enfaldiga karaktärer och lågt tempo.

Nästa sida »