Alla kommentarer avJonas77

Ivans barndom2012-03-23
Ja jag vet att alla ger denna skyhöga betyg och visst är den sevärd som omväxling men inget som etsar sig fast i huvet för evigt.

Skändaren2012-03-23
Bra västerndrama inspirerad av Kurosawa-film. Newman riktigt bra i ovanlig roll.

Natt med en främling2012-03-23
Jag gillar en del romantiska komedier men detta är nog den enda helt "romantiska" (komedifria) film jag gillar, och gillar skarpt. Där är egentligen inte så himla mkt handling, det är skådespelarna och miljöerna som gör filmen, och massor av statister. Amazon har länge skrivit att den ska komma som DVD men finns bara som VHS än så länge..

Inbjudan till revolverman2012-03-23
Inte så speciell gammal västern. Sevärd tack vare Yul Brynner.

Zulu2012-03-23
Stark fyra. Spännande film om krig i Afrika mellan Zulukrigare och britter.

Kanonbåten San Pablo2012-03-23
En riktig gammal mastodont-storfilm, jättelång, om en anti-hjälte som trivs bäst i båtens maskinrum, och hamnar i en väpnad konflikt.

De professionella2012-03-23
På pappret låter den bra men jag mest bara gäspade och spolade.

Nevada Smith2012-03-23
Är stor McQ-fan och här får man se mkt av honom, som halvblod som jagar sina föräldrars mördare. Lite fånigt när han ska spela en yngre person än han är men det går an. Kul att se kaptenen från "Månbas Alpha" som skurk!

Duell i Diablo2012-03-23
3+ i betyg. Om man är sugen på en gammal västern med indianer är denna inte fel.

Mandomsprovet2012-03-23
Den här måste man se, och höra, inte minst för musikens skull. Lite småkonstig kanske men beskriver hans adolescens väldigt väl.

Playtime2012-03-23
Typisk Tati-film, en av de bästa. Mästare på att visa avigsidorna med det moderna samhället och kontrasterna mot det gamla.

I nattens hetta2012-03-23
4 eller 5, riktigt bra är den iallafall. "They call me MR TIBBS" är som del 2 på den. Står sig väl än idag.

Hombre2012-03-23
4+ i betyg. Jag gillar ofta inte Newman men här är han bra. Vita människor blir beroende av hans "indiankvalitéer". Spännande och oväntade vändningar.

De tappra 6002012-03-23
Välgjord och känns realistisk.

Mr Big2012-03-23
Ingen hög budget och känns ganska gammal, men kan vara värd att se om man vill kolla in Brynner.

Leva rövare2012-03-23
En av McQ:s sämre filmer. Han är så cool annars men ser så töntig ut här. Hela filmen är ganska töntig, det mesta av den.

John och Mary2012-03-23
Inte nån storfavorit men det är nog mkt en smaksak

Slaget om England2012-03-23
En av flera gamla krigsfilmer jag sett på senare tid som känns väldigt välgjorda och realistiska

Sierra Torrida2012-03-23
Bra västern med lurig nunna! Är du sugen på västern är detta ett bra val.

Five Easy Pieces2012-03-23
Betyg 4-. Känns väldigt välgjord men inte riktigt min typ av film antar jag.

Kellys hjältar2012-03-23
WYSIWYG - man får det man förväntar sig, lite kul underhållningsvåld.

Patton2012-03-23
Det känns som om Scott är född för denna roll. Patton är fascinerande men samtidigt helsjukt att kunna tycka krig är positivt.. att människan visar sina bästa sidor då. Absolut inte. Men en som Patton e tydligen bra att ha om man ska jaga nazister på flykten.

Vem är Harry Kellerman...2012-03-23
Konstig, inte min Hoffman-favorit, jag snabbspolade en hel del..

Panik i Needle Park2012-03-23
Betyg 3½. Intressant inblick i hopplösa knarkares liv. Sorgligt på många sätt.

Le Mans2012-03-23
Det bär mig emot att sätta så lågt betyg på en film med McQ men jag tycker inte det är så intressant med racing.

Det röda tältet2012-03-23
Lite väl lång och innehållslös, men så pass bra att den är värd att se

Churchills äventyrliga ungdom2012-03-23
Mycket intressant och spännande film, jag hade ingen aing om att den inte så fagra Churchill gjorde så spännande saker i sin ungdom.

Buck och Herrens högra hand2012-03-23
Helt ok västern med svart hjälte. 3+. Finns som HD faktiskt.

Getaway - Rymmarna2012-03-23
En storfavorit. McQ och hans fru Ali i högform. Elaka bovar. Peckinpah är som bäst när han inte fläskar på med våldet (denna är lugn o fin utom i EN sekvens.. där får P utlopp för hela sin blodiga natur...). Härlig musik också med munspel av Thielemans

Junior Bonner2012-03-23
Är man McQ-fan så är man, klart den ska ha betyg 4. Peckinpah är ofta lite väl våldsam men inte här.

« Föregående sidaNästa sida »