Alla kommentarer avJohannesNA

Flightplan2010-03-31
HAHAHA! andra halvan är en ren soppa

20122010-01-08
skrattretande underhållning! priceless.

Avatar2009-12-26
in the words of jake sully: OUTSTANDING!

Junebug2007-12-28
söt.

Michael Moore - provokatören2007-12-06
inte speciellt mycket mindre vinklad än vissa av moores filmer.

Crocodile Dundee – en storviltjägare i New York2007-11-12
förlegad som fan, men hyfsat underhållande

Titta vi flyger!2007-11-12
Jag skrattade mig sönder och dog ett tiotal gånger. Störtskön.

Monty Pythons galna värld2007-05-19
Bortsett från enstaka tecknade partier är humorn i filmen tidlös. Fortfarande! Trettio år efter biosläppet. (Vem fan skrattar åt NileCity om tjugo år?)

Tarnation2007-04-05
Epileptiskt självutlämnade.

Casino Royale2007-04-04
Nystart för Bond? Helt okej, men inte mer.

Masjävlar2007-03-18
wow. galet nära fullpott!

Ichi the Killer2007-01-10
sinnessjukt/rubbat. vad var syftet? den går inte att ta på allvar.

Mean Girls2006-12-26
Fräschare, elakare och skarpare än vanligt.

Happy Birthday to Me2006-01-01
Ett förvirrande och osammnhängande manus stympar en hyfsat intressant story. J. Lee Thompson (Cape Fear) har gjort en relativt högt budgeterad 80-talsslasher i 60-talskostym (omedvetet?). Produktionen andas studioera, traditionalism (pappa vet bäst!) och retroskräck. Filmen går emot slasherkonventionerna, men i övrigt är den inget att hänga i julgranen. Eller jo, huvudpersonens alkoliserade mamma (Sharon Acker) spelar över hysteriskt Mommie Dearest-mycket. Filmen kulminerar i en galet fånig over-the-top-tvist som kommer lämna dig tom! Men annars ganska mycket tråk.

Återkomsten2005-12-20
Överlag riktigt bra!

Lost in Translation2005-01-08
Suverän, vacker, "moody", fängslande.

Inre kretsen2004-10-18
Susan Ward från Sunset Beach visar en skarp kontrat från sitt gamla Meg-jag. men annars rätt tråkig film fylld med manusluckor och tama händelseförlopp.

Resident Evil: Apocalypse2004-10-18
Stark 2:a.

American History X2004-10-18
Svag 4.a. Riktigt bra skådisar och gripande story.

Jeepers Creepers2004-10-18
Otrolig stämning i början ... lite taskigare mot slutet. Svag 4:a.

Jeepers Creepers 22004-10-18
Riktigt, riktigt dålig. Hade förväntat mig något istil med den första ... men icke ... Betyg: 1.7/5

Getaway - Rymmarna2004-10-18
Gillade den som barn, lite väl platt dock.

House of 1000 Corpses2004-10-17
Fanns flera rejält underhållande partier ... slutet höll på att göra något väldigt förvånande. Men vågade inte ... Betyg: 2.9/5

Sleepaway Camp2004-10-17
Obhagligt slut. Blev lite chockad trots att jag redan visste hur det skulle sluta. Annars ganska långdragen film, med många tomma partier. Men slutet höjer filmen rejält. 2.3/5

Dawn of the Dead2004-09-26
Stundtals ganska stämningsfull skräckklassisker kryddad med tunga repliker som i något fall framkallar gåshud. Fränt hur Romero använder zombiesarna för att kritisera konsumtionssamhället. 3.5/5

Evil Dead2004-09-26
En kavalkad i fnittriga splattereffeker, galna demoner och en livsfarlig skog står på menyn i Sam Raimis klassiska uber-kultrulle "Evil Dead". Trots låg budget bjuds vi på bra specialeffekter och innovativ regi. Filmen är underhållande i si så där en timme, sedan blir det rätt utdraget.

Alla helgons blodiga natt 22004-09-26
Besvikelsen är snabbt framme, Carpenters kyliga pianoklinkade har förbytts till toner från en synth. Nästan elektroniska sådana dessutom. finns flera obehagligt skickligt filmade mordscener, några också uppbyggda på ett suveränt vis. Hantverket är imponerande med en ljussättning som vida överglänser slashergenres övriga installationer. Filmens problem är att den till en början koncentrerar sig på för många skilda händelser och att den i resten av filmen ofta sackar i tempo. Men Allt som allt är filmen trots detta en mer än godkänd uppföljare till tidernas skräckklassisker. Betyg: 3.5/5

I, Robot2004-09-26
Intressant till viss del. Ibland lite väl mycket klichéer och förklaringar. Men det finns tänkvärda undertexter mixat med en ganska spännande story.

Koyaanisqatsi2004-09-26
Härlig och närmast meditativ civilisationskritisism. Spelar på sin associativa form ... men är ibland något upprepande. 3.5/5

En sensation2004-09-26
Underbar, härlig berättarteknik. Är inte särskilt gripande alltid.

Nästa sida »