Alla kommentarer avJennyshima

12 Years a Slave2016-10-16
bra skådespeleri men stundtals väldigt långsamt och lite rörigt berättande.

Den gode dinosaurien2016-10-15
Snyggt gjord men storyn är ganska urvattnad. Det känns som att jag har sett den tidigare fast bättre varianter.

Blue Jasmine2016-09-18
Skådespeleriet är perfekt manus är ok.

Minioner2016-09-03
Lite för lång men stundtals rolig.

Fifty Shades of Grey2016-05-19
Inte helt dåligt tack vare Dakota Johnsons insats. Det känns som att hon har tolkat Ana Steele som lite mer självständig än vad hon är i boken. Jag har bara läst den första och kommer antagligen inte läsa de andra. Historien i sig tycker jag väl är sådär men för en gångs skull var filmen bättre än boken.

Ooops! Var är Arken?2016-01-09
Den var bättre än väntat och det är roligt att se något bra som inte kommer från Disney/Pixar.

Mig äger ingen2016-01-05
Filmen som helhet får en trea, jag lyssnade på boken för några år sedan och den är bättre eftersom berättandet blir djupare ett annat problem är att det är en relativt ny bok med en nu levande person. Jag vet att filmen är fritt efter boken vilket ger en viss frihet åt filmskaparna. Men det är något som gör att det ändå inte blir riktigt bra. Skådespeleriet är dock väldigt bra. Persbrandt är bättre i den här typen av roller än action. Barnskådespelarna är också väldigt bra i sina roller.

Beck - Invasionen2015-12-30
Något bättre än den Beckfilm vi såg häromdagen, lite bättre manus och skådespeleri. Jag har dock lite svårt att ta Olle Sarri på allvar eftersom jag mest förknippar honom med komedi.

Sune i Grekland - All Inclusive2015-12-28
Jag vet att jag inte tillhör målgruppen men inte ens familjemedlemmen som gör det ville titta klart.

Beck - Rum 3022015-12-13
Det var som väntat varken bättre eller sämre. Den här typen är perfekt att se om man inte vill anstränga hjärnan nämnvärt mycket.

Medicinen2015-12-04
Storyn är lite rörig men skådespeleriet är helt ok. Det jag tyckte mest om var hur dynamiken på en arbetsplats där mestadels kvinnor arbetar kan vara. Det var tyvärr mitt i prick med verkligheten.

Vi är bäst!2015-10-13
Skådespelarna är klart bättre än filmen. Scenografin är underbar och får mig att minnas min egen uppväxt även om jag inte var punkare.

The Queen2015-05-06
Mycket bra skådespeleri och det känns som att det som framställs var så det gick till bakom kulisserna.

Ego2015-04-07
Det som är bra med den här filmen är rollprestationerna. Jag hoppas framförallt att Mylaine Hedrul får fler roller och det skulle inte förvåna mig om hon filmar utomlands snart. Historien i såg är något förutsägbar men den är inte helt kass för det.

Call Girl2015-01-04
Bra skådespeleri framförallt från de unga skådespelarna. Pernilla August levererar också och det är kul att se henne spela en person som är ond. Stort plus för scenografin men minus för ljudet, jag var tvungen att köra text.

Buddenbrooks2014-12-18
Fina kostymer hyfsat skådespeleri. För de som inte orkar läsa boken.

Prinsessa2014-11-02
Oerhört gripande med bra rollprestationer. En film om hur det kan vara att vara ung och sticka ut. manus och regi är suveränt bra och filmen fastnar aldrig i klichéer. En film som borde ses av alla.

Frukost på Tiffany's2014-10-22
Filmen är så stereotyp att det är obehagligt. Jag tycker inte att historien håller heller. Jag har väldigt svårt att förstå varför den här filmen blev en succé när den kom.

Järnladyn2014-10-22
Tyvärr, jag vill tycka om men det går inte. Filmen är alldeles för rörig. Meryl Streep är suverän som vanligt men historien är väldigt osammanhängande.

Flygplan 2: Räddningstjänsten2014-08-31
Det är inte ofta uppföljaren är bättre men så är det i det här fallet. Historien känns mer äkta och genomtänkt. Det är snygga animeringar och bra tempo.

Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann2014-05-24
Jag var inte vidare förtjust i boken och filmen är inte heller någon höjdare. Det känns som en betydligt sämre kopia av Forrest Gump. Det episodiska berättandet blir lite för mycket och det är synd. Skådespelarna gör vad de kan men det blir ändå inte bra.

Förtroligheten2014-05-04
Lite för långsamt tempo för min smak men skådespeleriet är helt ok.

Fasadklättraren2014-05-03
Den här filmen gjorde mig till ett stort Björn Kjellman-fan.

Tusenbröder2014-02-03
Bra manus och skådespeleri.

Rötter2014-02-03
Jag har sett Rötter flera gånger och blir alltid lika berörd. En väldigt viktig del av USAs historia och ytterligare något som måste ses.

Lasermannen2014-02-03
Om en otäck tid i början av 90-talet. David Dencik är suverän i huvudrollen.

Torka aldrig tårar utan handskar2014-02-03
En av de viktigaste miniserierna som någonsin har gjorts. Se den!

Balladen om Marie Kröyer2014-02-03
Njae, filmen känns väldigt platt och förutsägbar. Som alltid när det handlar om personer som har existerat finns det ett behov av övertydlighet när det gäller att förklara för den som tittar vilka skådespelarna ska gestalta. Det är dock vackra miljöer och kläder men jag hade hade förväntat mig något mer.

Pojken i randig pyjamas2014-02-03
Oerhört gripande historia som bör ses.

Monica Z2014-01-25
Lysande skådespeleri, regi, manus och scenografi. Det är dock något som fattas för att det ska bli en femma och det är en film jag rekommenderar.

Nästa sida »