Alla kommentarer avJanneN

Monster till svärmor2016-04-03
Helt underbar och rolig film. Man får många tillfällen att skratta. Skönt.

Initial D2016-03-18
Tänk att det finns snubbar som som alltid har sett den sämsta filmen ...

En djävul till flickvän2016-03-10
KOMEDI med stora bokstäver. Det är en skratt-film!

Red2016-02-27
En underbart rolig Bruce Willis och Helen Mirren m.fl. Ser fram mot "Red 2".

Transit2016-02-19
Jag gillar inte filmen - men det beror absolut inte på den unge Sterling Knight.

Ärliga blå ögon2016-02-09
Anna Godenius är min främsta skådesspelare. Hon är underbar och får mig att ge högsta betyg.

Sound of Music2016-02-02
Jag hatar att medlemmar uttrycker sig otäckt mot barnskådespelare.: Det förekommer ofta. Ett sådant uttryck CITERADE jag inom "-----------------------------------". FÖR ATT VISA DET. Det tog Filmtipset bort, men den som skrev det i sin filmkommentar har fått ha sin text kvar orörd. DET VAR ETT MYCKET OTÄCKT UTTALANDE.- JAG TROR T.O.M. ATT DET ÄR OLAGLIGT. Den medlem som läste min kommentar (och anmälde den) kanske inte läste den i sin helhet.

Pacific Rim2016-01-29
Jag undrar vem som kan ge betyg till en film efter "5 långa" minuter? Men det kanske var en kortfilm som varade 2 timmar och 15 minuter. Det måste vara förklaringen!

Gran Torino2016-01-24
Kanonbra film (även Jesus ät på frdeag). En av Clint Eastwoods bästa filmer. En femma självklart!

Eurotrip2016-01-08
Jag ber om ursäkt för mitt förra betyg. Den är så rolig att man måste höja betyget ett snäpp.

Dante - akta're för Hajen!2016-01-07
Filmen var trevlig och rolig. Det var ju inte precis någon realistisk historia, utan pojkarna hade roligt. Både pojkar och de vuxna skådisarna (inkl Carli Tornehave), var med i filmen för att ha roligt. Lasse Berghagen skulle lära pojkarna karate, vilket han kanske inte var så diuktig i. De som filmen riktades till, gav nog bra betyg. 1980 såg jag filmen första gången och jag minns att den var trevlig och rolig. Och leken med krokodil och orm var också kul. (En fyra är kanske lite för mycket, men det får bli så.)

Den osynlige pojken2016-01-06
Jag blir besviken! Filmen finns på ALLA Amazon-butiker. Samtliga presenterar språk italienska och text: italienska. Inte en enda engelsk. text. På Amazon Italien finns filmen inte alls. (17)

Nordexpressen2016-01-02
TV-pilot som aldrig blev den serie som Robban hade hoppats på.

Troja2016-01-02
TV4 bara sabbar filmer, och när det gäller "TROJA" borde dom får böter för misshandel av film. Både i början, mitten och slutet. Fy för idiotföretaget TV4. "Troja" är alldeles för bra för att få visas av ett sådant TV företag.

Point de fuite2015-12-27
Det är inte var dag man ser så många, nakna och snygga, killar och tjejer.

Independence Day: Återkomsten2015-12-14
Jag säger som Will Smith: "Välkommen till jorden" eller "Välkommen tillbaka!.

Kaktusblomman2015-12-14
Den är fantastiskt bra! En av mina absoluta favoriter. Skickligt gjort att förvandla en teaterpjäs till en mycket bra filmkomedi. Goldie Hawn, Walter Matthau, Ingrid Bergman. är en trio som slår de flesta komedier. (10/10)

Rock of Ages2015-12-10
Fråga 1: Rockmusikal gjord för kidsen - varför skall man då slå ner på filmen? Är det inte kidsen som bestämmer? Fråga 2: Kan man verkligen betygsätta en två timmars film om man bara kollat in 15 minuter?

Fruktans lön2015-12-04
När jag säg den var det den första barnförbjudna film jag såg. (Stolt över att jag lyckades manipulera vaktmästaren.) Den var otroligt spännande, förutom den trista inledningen. I dag skulle jag nog inte uttrycka mig så. Jag kommer väl att se om den någon gång. Hoppas jag då höjer betyget.

Carl-Gustaf på villovägar2015-12-03
Jag tyckte om den 1987 och att jag fick titta på den igen nästan trettio år senare.

Black Rain2015-11-21
Skall bli kul att se filmen i natt. Såg den någon gång på nittitalet. Har gott minne från den - men det kanske inte håller i dag ... Får se!

Pillertrillaren2015-11-20
Jag måste höja till en femma! Den innehåller jättemånga roliga passager. En film som verkligen är underhållande. Den ena knäppa händelsen efter den andra, får en att skratta. Bra skådisar! Vad mer kan man begära?

Dårskapens hus2015-11-08
Jag skulle aldrig någonsin sätta betyg på en film jag inte orkat se i sin helhet.

The Ghost and the Guest 2015-11-05
Den hör till 40-talet och får poäng därefter.

Air Force One2015-11-04
En fyra är den absolut värd. När jag ser om den. vid tillfälle, så kanske det blir en femma.

Air Buddies2015-10-31
Varför ger man betyget 1, när man vet att det är en film för barn? Låt barnen betygsätta ...

Den osynlige mannen2015-10-22
Både Sam Neill, Chevy Chase och Daryl Hannah var jättebra i den här filmen, (Daryl Hannah är både snygg och bra skådis). Sedan är det bra att se HELA filmen - om man skall ge betyg!

Gullivers resor2015-10-08
Underbar (restaurerad) film. Man kan inte tro att filmen är 75 år. Den borde återigen komma ut på DVD/BluRay.

Niñas Mal 2015-10-06
Tio bra betyg plus ett "bläääääääää". Det måste väl tyda på en ganska hyfsad film. Jag tyckte den var bra.

S/S Martha2015-10-04
http://www.sjofartsverket.se/sv/Valkommen-till-seatime/Media/SS-Martha/ (Det är den riktiga adressen till Sjöfartsverkets sida om filmen). Alla positiva omdömen tycker jag är roligt att se. På Sjöfartsverkets hemsida finns fler cineastiska länkar: 1) Dansk filmdatabas, 2) Film i Danmark, 3) Krogen Børsen i Svendborg, 4) Logen s/s Martha i Helsingør

Nästa sida »