Alla kommentarer avJPerlie

The French Dispatch2021-11-20
Wes blir mer perfektionist för varje film han gör. Det enda negativa om denna är att den kändes lite rörig och har en lite för stor cast. Hade velat ha mer tid på tidningen. Annars väldigt mysig.

Nattsagor2021-11-20
Inge vidare. Kanske okej som skräck för barn.

After2021-07-06
För den som undrar så är detta inte bra för sin genre. Manuset är stressat, skådespelet är många ggr framtvingat och det saknas mycket. Och alldeles för många film montage. De kunde ha använt delar av den tiden till att gå djupare in i karaktärerna istället. Vet att det kommer en fortsättning men det är ingen ursäkt. Och det märks snabbt att den är baserad på en bok om man inte visste det innan. Det är som att man skippade över kapitel ibland och sammanfattade kort.

Replicas2021-07-06
Haha! Next level Bonkers! Love it! Bra? Nja. Underhållande? Ja. Till och med stundvis lite spännande. Jag kan ju inte låta bli att tänka på vissa scener ur tex Matrix och Johnny Mnemonic. Är det bara jag som tyckte roboten såg ut som en dålig kopia från iRobot?

Jiu Jitsu2021-05-29
Hade hoppats på en underhållande, halvkass Cage rulle. Cage var tydligen med under 3 dagar av 6 veckors inspelning av filmen. Det märks. Om man vill se en film med ca 90% fighting och springa och 10% ”handling” och dialog så är den kanske okej.

Sonic the Hedgehog2021-05-11
Fick förvånande nog mer än vad jag hade förväntat mig. För att vara en film baserad på ett tv spel så var den rätt bra. Jag menar, vi alla minns väl vilken flopp Mario var. En entusiastisk tumme upp till Sonic.

Time Freak2021-05-01
Förstår inte varför den här fått så dåligt betyg. Söt, underhållande. Jag garvade en del.

Bad Moms 22020-12-01
Helt okej. Bättre än första. Trotts väldigt mycket fjant. Har fortfarande svårt att motstå Susan Sarandon och Baranskis roll var ju skrämmande lik den hon hade i Grinchen vilket jag tyckte var lite lustigt.

Ms. Matched2020-11-17
Håller med föregående talare. Går inte att förklara vad som är dåligt utan att spoila. Det finns inget logiskt i den. Skippa.

I'm Not Ready for Christmas2020-11-17
Skräp. Vill ge den här minus. Tyckte Alicia Witt var stel i sitt skådespel och helt värdelös. Jim Carry är lite överdriven men han var iaf övertygande jämfört med henne. Cringe på hög nivå.

Christine2020-11-17
Kändes lite lång, segstartad, men när den väl kom igång så gillade jag den. Glad att ha sett den.

You Might Be the Killer2020-11-17
Jag är kluven över den här filmen. Det fanns så mycket bra men ändå kände jag att det var så mycket som saknades. Lite förutsägbar, berättartekniken vad något rörig men det fanns ändå en poäng i den. Tanken är ju att det ska vara en form av parodi, jag uppskattar samtliga filmreferenser. Men något saknas iaf.

Let It Snow2020-11-17
En svag trea till den här. Den hade en stor potential som den tyvärr inte levde upp till. Lite stelt skådespel.

Christmas Wedding Planner2020-11-17
Små charmig, inte bra, lite lama montage. En svag trea. En av de bättre Hallmark Julfilmerna jag sett i år. Vilket tyvärr inte säger så mycket.

A Cinderella Story: Christmas Wish2020-11-17
Så mycket cringe blandat men några charmiga stunder. För den som gillar musikaler kanske den är bättre. Men den här når inte högre än en tvåa för min del tyvärr.

Little Evil2020-11-08
Det var väldigt många WTF moment, förvirrande minst sagt men jag gillade den. Mörk skruvad humor.

That's My Boy2020-11-08
Går det att ge den här filmen minus fem? Vill få tillbaka min tid och det säger jag inte om många dåliga filmer.

Cats2020-11-08
Tog ett tag att vänja sig vid utseendet. Jag såg musikalen först så låtarna satte ju definitivt stämning även om de tyvärr inte alls levde upp till gåshuden och tårarna i musikalen. Filmen klargjorde lite i handlingen som kan vara svårt att få med på scen. Musikalen är fantastisk, filmen är horribel på så många plan men jag ger den en 2:a som helhet. PS. Det handlar inte om att de vill dö. Handlingen består av en presentation av katterna och deras personlighet, minnen och brister. Målet är att få födas på nytt och få en andra chans. Det är tyngden av deras börda och misstag som driver dem. Verkar som det är många som tycker att den är rörig men den är egentligen väldigt simpel.

Date with Love2020-11-08
Halv charmig i stunder men mest under medioker. Inget att rekommendera.

Crazy Rich Asians2020-10-14
Oj! Ser att den här var väldigt underskattad här. Jag gick in helt utan förväntningar. Jag älskar Awkwafina som även här gör en strålande insats som biroll. Historien var mysig, fin, rolig. Jag förlåter den för det lite klyschiga slutet. Rekommenderar den här.

OtherLife2020-10-14
Svag tvåa. Lite snygg. Halv intressant men lyckades aldrig riktigt fånga en. Känns som den hade potential som föll lite platt.

Love by Chance2020-10-14
Det finns hundratals bättre romcom än denna. Lite små söt men nej tack.

Love, Guaranteed2020-10-14
Den började bra men lite mer än hälften in vet jag inte vad dom tänkte. Alldeles för Amerikanskt ”alla applåderar”- slut. Helt okej som tidsfördriv. Lite smårolig. Speciellt om man varit på en del konstiga dejter själv.

Holiday In The Wild2020-10-14
Den var okej. Lite rörande med elefanterna. Men ganska tunn handling.

Catfight2020-09-18
Hemskt dålig. Helt ologisk. Man kan säkert analysera det här till någon form av historia upprepar sig själv. Men seriöst. Nej tack!

The Babysitter: Killer Queen2020-09-18
Hade inga förväntlingar efter första filmen. Gillade den. Underhållande, lite rolig, lite spännande. Väääldigt mycket blod.

Palm Springs2020-07-19
Skulle varit intressant att se utan att veta något om den. Undrar hur det hade varit. Hur som helst gillade jag den. Mysig, knasig, inte allt för förutsägbar för att vara en film som går i en loop. Rekommenderar!

Birds of Prey: And the Fantabulous Emancipation of One Harley Quinn2020-06-16
Det enda som var bra var en del fighting scener. Jag vet att han tackade nej men det var uppenbart att rollen som bad guy var tänkt till Sam Rockwell och hade gjort filmen betydligt bättre. Förstår ändå att han tackade nej. Känns trist att säga det eftersom jag antar att det här ska vara någon form av girl power men den här filmen var verkligen Garbage.

Pacific Rim: Uprising2020-06-16
Det enda som var bra i den första var enorma robotar som slogs mot enorma aliens. Den här är så mycket mer och dom slängde även in bättre skådespelartalang och flera bad ass kvinnor. Älskade den! Men se det för vad det är.

Cool World2020-05-11
Om jag kunde skulle jag ge den minus fem.

Nästa sida »