Alla kommentarer avHitschmidt

Tillsammans2017-01-27
På tiden att jag såg denna! Sån värme och humor, och samtidigt så smärtsam. Lukas Moodyssons stil funkar så bra i detta.

Wild Tales2017-01-27
Åh, jag älskade den! Hur alla historier var sina egna, men ändå kändes sammansvetsade.

Nocturnal Animals2017-01-27
Intesiv, obehaglig stämning, som är svår att förstå vad den kommer från. Det ligger en dimma av mystik över filmen.

Efterskalv2016-06-18
Speciell stil och berättande, mycket bra foto!

The Lady in the Van2016-02-08
Maggie Smith i en skåpbil! Briljant, varmt och roligt!

Spotlight2016-02-08
Så otroligt bra! Jag satt som klistrad, ville inte missa en sekund!

Meadowland2016-02-08
Ljuset och bilden i filmen är galet vackert, det liksom flyter fram. Jag gillade alla skådespelare, men framför allt Giovanni Ribisi i rollen som brorsan. Mer av honom tack!

Malony2016-02-08
Gillar skarpt det faktum att vi får följa Malony genom så många turer, filmen vågar visa ett annat scenario än "the quick fix" som oftast visas i filmer om människor med problem. Här får vi se honom börja bli bättre, sen halka tillbaka, kämpa sig upp, halka tillbaka, i flera vändor.

The End of the Tour2016-02-08
Det fascinerar mig att en film som i princip bara är två killar som åker bil och pratar med varandra blir så intressant. Fantastisk dialog som levereras perfekt av Jason Segel och Jesse Eisenberg!

Granny's Dancing on the Table2016-02-08
Att använda sig av dockor för återberättandet är genialt! De lyckas väldigt bra med att få till det underliggande hotfulla och våldsamma i Eiinis och pappans relation.

Beasts of No Nation2016-01-03
Det gör fysiskt ont i mig!

Steve Jobs2016-01-01
Rapp, spännande dialogfilm med en intressant insyn i några viktiga ögonblick i denna mans liv. Jag gillar hur tiden mellan de tre händelserna nästan enbart visas med hjälp av arkivmaterial. Det ger mig en starkare autentisk känsla.

Den gröna cykeln2016-01-01
Väldigt intressant att se denna flickas kaxiga och självsäkra kamp för det hon vill!

Trumbo2016-01-01
välberättad, om en del i historien som känns så väldigt märklig och orättvis.

Insidan ut2016-01-01
Härlig historia om hur känslor fungerar, gillar den teorin skarpt!

The Hateful Eight2015-12-29
Tarantino-galet!

Till det som är vackert2015-12-29
En handling som faller väldigt platt, jag känner inget för karaktärerna. Hon är arg, han är kåt och en douch...

Hotell2015-12-29
helt okej, men inget speciellt.

The Danish Girl2015-12-29
Eddie Redmayne, du fantastiska människa!

The Martian2015-12-29
Småroligt och småspännande.

Infinitely Polar Bear2015-12-29
Frisk fläkt!

Star Wars: The Force Awakens2015-12-28
Jag gillart! En härlig blandning av spänning, nostalgi och en skurk som tvivlar...

Brooklyn2015-12-28
En ganska förutsägbar historia, men väldigt fin resa att följa med på.

Room2015-12-28
hjärtskärande historia om kärleken till varandra och livet.

Carol2015-12-02
Otroligt vacker film, men tyvärr lyckades inte karaktärerna nå fram till mig. Jag kunde inte känna något för dem, jag blev en aning likgiltig inför deras svårigheter och val.

The Diary of a Teenage Girl2015-12-02
Tyvärr blev jag lite besviken, inte alls så bra som jag hade förväntat mig.

Sworn Virgin2015-12-02
När jag läste om filmen blev jag genast intresserad, det här lät spännande. Tyvärr för filmen ganska platt enligt mig. Jag kunde inte känna något för karaktärerna, det blev lite intetsägande.

Listen to Me Marlon2015-12-02
Jag gillar att det är Marlon själv som får stå för berättandet, det känns mer trovärdigt och äkta på det sättet.

Sophies val2015-05-30
Scenen när Sophie väljer är ett av det mest hjärtskärande och hemska jag sett.

Natural Born Killers2015-05-30
Väldigt obehaglig, både de våldsamma scenerna, och hur filmens media porträtterar alltsammans.

Nästa sida »