Alla kommentarer avHerrNenne

Saltburn2024-03-01
Den är intressant men svårt att sympatisera med någon, allra mest Oliver. Lite tveeggat hade det gärna fått vara. Miljön gör att filmen känns ganska tidlös. Man blir inte precis överraskad i slutet.

John Wick: Chapter 42024-02-29
Ännu en uppföljare som aldrig borde gjorts. Sämre än någonsin. Om någon hade sagt mig efter jag sett första att i andra halvan av filmserien skulle John Wick rida runt på hästar och ha dueller i gryningen så hade jag nog inte trott på det. Bill Skarsgård är ett USELT val. Hela grejen kring Donnie Yen, både karaktär och skådis, funkar inte alls. Sen rullar han komiskt ner för 300 trappor ett par gånger och vad är det här för nåt ens. Trodde dom seriöst att allting folk tog med sig från första filmen var "coola fighter"? Det här är så dumt. Så fånigt. Sen första filmen har den mystiske John Wick mest lufsat runt som en gammal stel gubbe med filmodödlighet. Finns ingen i hela världen som är det minsta intresserad av John Wick eller hans historia längre.

John Wick: Chapter 3 - Parabellum2024-02-29
Ännu en helt onödig uppföljare som aldrig borde gjorts. Världen har blivit större men den är ju löjlig och helt ointressant. I den här försöker dom inte ens döda varandra när dom slåss. Var inte det lite poängen?

Happy Death Day2024-02-29
Helt okej. Bra nivå ganska länge, både den första light-skräckisfeelingen för att sedan bli mer tidsloopshumor ett tag. Blir dock lite väl platt emot slutet, men klart sevärd, åtminstone en gång.

Suncoast2024-02-28
Mycket här känns lite enspårigt, och det märks lite på hur vissa spår inte riktigt avslutas. Det känns mest som en väg att komma dit man är i slutet. Hade kunnat vara bättre. Lyckas väcka känslor emot slutet iaf.

Önskan2024-02-27
Hade behövt vara nån halvtimme längre. Det här kändes verkligen bara utpumpat för att ha en film att visa. Allt bara händer, hux flux och vidare till nästa scen där alla bytt personlighet för att passa var storyn vill vara då. Musiken är förvånansvärt bra, men samtidigt passar dom inte alls in i filmen. Töntig. Irriterande.

Rise of the Teenage Mutant Ninja Turtles: Filmen2024-02-27
Gillade den här förvånansvärt mycket. Introt med Leonardo och Michelangelo var tungt. Resten var roligt och bra. Ibland lite väl hetsigt och snabbt klippt, men nöjd med det ändå!

Raka spåret till Chicago2024-02-26
2008: Den var charmig. Den bästa i genren jallafall. (betyg 3). 2024: Vid omtitt så avskydde jag det här. En plåga att se på tills de sista fem minuterna, och till och med då lägger man inte tillräcklig tid på det.

Havsfilosofen2024-02-25
Trivsamt. Segelskildringarna är fina men man vill nästan ha mer. När han sammanfattar sitt liv så fylls jag med värme.

Doggy Style2024-02-23
Vem är filmen ens gjord för? Tycker synd om folk som såg den här skiten på bio.

American Fiction2024-02-23
Perfekt balans mellan behaglig och vass. Jeffrey Wright är riktigt bra.

Jurassic World: Dominion2024-02-22
Urtråkig b-film. Helt tömt på ambition och känslor, det enda man försöker göra är att gång på gång på gång på gång påminna oss om den första filmen igen. Gör din egen film istället, Trevorrow, din jävla sopa.

22 Jump Street2024-02-22
Finns faktiskt en hel del riktigt roliga skämt och roliga scener i den här också, men som helhet är det närmast osebart. Speciellt illa är det första halvan. Mycket som faller platt eller som bara är pinsamt att se på. Tyvärr.

Get Over It2024-02-20
På gränsen till godkänt men det är helt enkelt för låg nivå på allt här. Edit: 2024 ser jag den igen, hade glömt att jag sett den Inser inte att jag sett den under filmen ens, först nu när jag skulle betygsätta, så minnesvärd var den. Kirst Dunst är riktigt bra, allt annat bara irriterande dåligt.

How to Have Sex2024-02-19
Em sa åtminstone någonting i slutet.

Aquaman and The Lost Kingdom2024-02-17
Aldrig sett något som går in för att vara så spektakulärt vara så totalt ointressant. Första filmen var bra. Det här var skräp.

Living in Oblivion - tystnad, tagning!2024-02-15
Helt okej. Buscemi är i en klass för sig själv förstås.

Deception2024-02-14
Mest frustrerande faktiskt.

Kubo och de två strängarna2024-02-13
Ful och träig. Men Spektors Beatles-cover i eftertexterna var fin.

Nimona2024-02-13
Riktigt bra, på riktigt. Högt tempo, rolig, men med en seriositet kring sin historia i bakgrunden. Älskade det.

Ferrari2024-02-11
Första halvan är dödstråkig och sen kommer själva racet och är... nästan lika tråkigt. Cruz är strålande genom hela filmen och upplösningen av racet väckte mig men det är allt jag tar med mig härifrån.

Purpurfärgen2024-02-10
Det är mest jobbigt att se ganska länga, men det är ju historiens fel. Blir värt det i slutet. Jag älskar verkligen miljöerna och fotot. Det blir ibland lite mood whiplash när det bryter ut i sång och ibland hindrar det känslorna från att få fullt genomslag kan jag känna.

JFK2024-02-10
Känns väldigt långt och man vet inte hur mycket man kan lita på, men brinner till mot slutet.

Top Gun2024-02-10
Det går att förstå att den nått en status som klassiker, med skådespelarna, musiken osv, men som helhet är det här inget speciellt. Kul att se Tom Cruise men vilken fånig story och vilka träiga karaktärer.

Dune2024-02-10
Den lyckas väl aldrig riktigt beröra. Känns som att filmen håller på att ta slut i kanske en och en halv timma.

Den sista resan2024-02-09
Det är en fantastiskt rolig och fin film de fått ihop, som också skrämmer en lite och gör en ledsen, men det är hela tiden en sån oerhörd värme. Otroligt bra.

Enemy2024-02-08
Tar tid för den att komma igång, men mittenpartiet i den här filmen är strålande i stämningen den sätter. Det är svårt att helt svälja logiken kring "the romantic getaway", och jag hade kanske uppskattat något lite klarare, men slutscenen sitter förstås som den ska.

Wonka2024-02-07
vet inte hur dålig den är, men den gör mig förbannad. Jag hatade den. Filmen behandlar en som om man vore fem år gammal.

The Nanny Diaries2024-02-07
Käns som vilken 90-200talsfilm som helst typ.

Don't Worry Darling2024-02-07
Snygg, stel och låååång. Det finns potential för just den känsla av olust och att något inte stämmer som filmen vill ge oss, men tyvärr drunknar den alltför ofta i ett olidligt lågt tempo och uttråkning.Hur det utvecklar sig blir lite intressant men känns inte perfekt utfört det heller.

« Föregående sidaNästa sida »