Alla kommentarer avHerrNenne

2 dagar i New York2021-11-29
"Det är överdrivet, påtvingat och det är inte speciellt kul". Ja. Mest tramsigt faktiskt. Hade nog mått lite bättre av att att inte vara en uppföljare heller.

Mixed Doubles2021-11-29
Vill äta den där starka maten.

Passera2021-11-25
Riktigt tråkig.

Blue Jay2021-11-22
Fångar dagen mycket bra, men det blir lite långdraget ibland, och en molande känsla av att något är fel. Svårt att avsluta starkt också, blir lite mycket drama. Men en fin bagatell.

Man Up2021-11-22
Fartfylld och underhållande film som aldrig hinner bli tråkig. Drar av ett helt betygssteg på Rory Kinnears vidriga karaktär.

The Electrical Life of Louis Wain2021-11-21
Första halvan med kärleken är fint. För resten har jag bara ett tips att ge: Om resten av historian suger, så behöver ni faktiskt inte berätta den. Kul att se Nick Cave en snabbis i slutet iaf.

The Most Hated Woman in America2021-11-21
Jättekonstig film nästan helt utan struktur. De struntar helt i hennes gärning, den stressas förbi, och filmen blir istället ett mischmasch av tråkiga flashbacks som visar vilken irriterande person hon är, en utredning som stressas förbi, ett stort brott som stressas förbi, samt en upplösning som stressas förbi. Det finns flera intressanta historier här men ingen av dom får chansen att berättas ordentligt.

The Wise Kids2021-11-08
Tycker filmen är lite seg men känns oerhört finstämd och äkta. Det som bär filmen för mig är dock skådespelarinsatserna, där framförallt Allison Torem står ut i alla hennes scener. Fantastiska scener med henne.

Livet efter dig2021-11-08
Tramsig film som gör allt för att slå an alla de kända dramasträngarna.

Charlies änglar2021-11-08
Tråkig film, fram till sista fem minuterna som faktiskt var riktigt bra. Det räcker dock inte förstås.

Princess Cyd2021-11-06
Den här filmen känns lite som min bästa vän.

Herself2021-11-05
Både fin och frustrerande

Laura ? yngsta världsomseglaren2021-11-05
Vissa människor har tydligen fantastiska liv. Nåja, om filmen: Som andra säger, dokumentären lyckas tyvärr inte förmedla storheten i varken äventyret, upplevelserna, svårigheterna eller tidsspannet. Man får ingen känsla av ensamheten, ingen bild av hennes dagliga liv, ingen uppfattning om platserna hon besöker osv. Det är förståeligt. Hon är där för sitt livs äventyr, inte för att göra så bra tv som möjligt. Men lite synd. Skulle kanske tragiskt nog bli en häftigare spelfilm, om än lite tråkig när allt går så bra och historierna är semideppiga.

The Tomorrow War2021-11-04
Bra alien-popcorn. In med tidsresor, och väljer att maskera allt krux som följer med det med att helt enkelt inte förklara något. Det funkar bra och man kan lugnt koncentrera sig på filmen som luktar väldigt mycket 90tal.

Cry Macho2021-11-02
Clint Eastwood har blivit väldigt gammal. Det syns. Han var faktiskt redan ganska gammal när hans flört i den här filmen föddes. Ja, varför inte avsluta med lite gubbsjuka.

The Edge of Seventeen2021-11-02
Helt okej. Nadine är helt okej spelad av en Steinfeld som är lika sevärd som alltid, men karaktären blir irriterande i längden. Känns inte som om filmen egentligen har någonting att säga. Woodys karaktär har potential men är mestadels bortkastad.

Kvinnan i fönstret2021-11-02
Känns som att inte ens filmskaparna är intresserade i något djupare än att göra en pastisch. Ingenting funkar egentligen ihop i den här filmen. Allt är ju hantverksmässigt gjort men så dött.

Tall Girl2021-11-02
Jättetråkig film med tunna karaktärer och inte ens ett försök att komma med något eget. Uselt slut också. Vad är grejen med det fina i "stalkerkompis kan inte acceptera ett nej, är kompis med en person i flera år för att försöka få henne att bli kär och sen är det plötsligt romantiskt när hon i brist på bättre alternativ tvingas erkänna att hon har haft fel hela tiden och hon borde lyssnat på sin falske, käre kompis och bara legat med honom direkt istället"?

Hana's Miso Soup2021-09-20
En introduktion som inte fångar mig på något sätt, och sen obefintlig kemi på det, så utvecklades det här till att bli två timmar outhärdlig tråkighet för mig. Synd, finns säkert något okej i den. Hatar mannen.

Freeway2021-09-18
Var rädd att det skulle vara standard actionthriller med en mördare som jagar ett offer genom hela speltiden så var glad att det inte var så. Det gjorde att det var intressant hela vägen. Det är dock inte något speciellt bra, eller medryckande. Det kulminerar lite i trams. Men sebar.

Reminiscence2021-09-11
En utmaning att försöka hålla fokuset på filmen. Ville göra vad som helst förutom att titta.

The Suicide Squad2021-09-11
Knappt bättre än första. Nån enstaka cool scen och några roliga skämt. Ett par fina scener. Max tio minuter bra film är det man får ut av det här stenhårda men till sist misslyckade försöket att skapa något "coolt". Till slut är det bara ett gäng ganska tråkiga karaktärer i en ännu tråkigare historia, med lite crazy inslängt för de som går på sånt.

Dinner in America2021-09-10
Det tar ett tag för den att ens tillåta sig själv att bli omtyckt, men när den gör det känns det verkligen förtjänat. Älskar relationen mellan Simon och Patty.

Jungle Cruise2021-09-07
Inget blod men femtio döda. Blir lite konstig i tonen, lyckas inte helt sätta matinékänslan tyvärr. Känns både barnslig och för mörk.

Jolt2021-09-07
Standardaction som vissa stunder lyckas vara så cool som den försöker med hela tiden. Misslyckas helt med världbyggandet dock.

Black Widow2021-09-03
Känns både meningslös och ointressant. Stabil film med rätt tråkig handling och lyckas inte ta sig närmare Black Widow heller: det görs mycket bättre i andra filmer. Faktum är att jag tycker det här gör hennes karaktär fattigare. En stor besvikelse precis som allt annat som än så länge kommit ut efter första rundan avslutades med Endgame.

Danny Collins2021-08-30
Noll nytt men ganska trevlig film med en charmig Pacino. Enda minuset är det lite onödiga återfallet, ibland vill man bara ha feel-gooden.

Godzilla vs. Kong2021-08-29
Folk vill så gärna se dom slåss att dom är villiga att betala och stå ut med att se den här tunt maskerade ursäkten till en film för att göra det. Det är ganska pinsamt. Fighterna är allt folk vill se, så det finns ingen tanke eller ambition med något annat i den här filmen. Dom mejlar den starkaste energin människan någonsin hittat, från jordens innandöme till en ipad. Det är så det funkar. Dom bryr sig inte, så vi borde inte heller göra det.

Wild Mountain Thyme2021-08-20
Undvik denna. Låt inte skådespelarna lura in dig.

Locked Down2021-08-05
Någon borde stoppat det här. Tramsiga corona-idéer som av någon oförklarlig anledning finansierades. Antar att folk faktiskt blir galna i karantän. En plåga att se kompetenta skådespelare tvingas slita med det här hemska manuset.

Nästa sida »