Alla kommentarer avHerlow

Paranormal Activity2010-04-15
Som så många andra skräckfilmer så spårar även denna ut när de ska försöka öka tempot. Dåligt.

Till vildingarnas land2010-04-09
Originalboken är en ganska psykologiskt enkelriktad historia och den här filmen bjuder definitivt på en berättelse med mer infallsvinklar. Snyggt, svårt och sevärt.

A Love Song for Bobby Long2010-04-06
Bra rollinsatser, men alldeles för vårdslöst filmad och redigerad. Den är absolut inte värd en femma, möjligtvis om manus och klippning gjorts om lite. En svag fyra.

Yes Man2010-03-28
Jag håller inte med "vieekk". En balanserad Jim Carrey i en film som denna visar så många fler sidor än den tramsflamsiga. Skönt att det inte bara är en massa fånerier och slapstick, det behövs även en öm hand.

The Fountain2010-03-28
Jag tycker inte att själva handlingen i sig var lika intressant som frågorna som filmen ställde, och till viss del besvarade utifrån de filosofiska konventioner vi lever i. Älskar framför allt fotot och manuset.

Har du hört ryktet om Morgans?2010-03-20
Man kan inte göra en charmig film om kärlek med ett par som helt saknar funny-bones och kommunikation.

Shutter Island2010-03-15
Bra närvaro på DiCaprio, och Scorsese lyckas göra en film i klass med sitt 70-tal. Tycker däremot att det är tråkigt att "twisten" avslöjas redan i trailern, vilket sänker filmen otroligt. Skulle de bara pluggat ihop några av småhålen i den här produktionen, så hade det kunnat vara årets tveklöst bästa thriller.

Upp2010-03-04
En av de bästa animerade filmerna jag sett, men absolut ingen renodlad komedi. För första gången känns det som att animerarna inte bara försöker imponera, utan även bjuda på en bra originalstory.

(500) Days of Summer2010-03-01
Jobbigt kommersiell. Men skönt att de har lyckats vända könsrollerna så diskret, ändå uppenbart.

Procrastination2010-02-27
Ingen femma. Men en imponerande samling tekniker och visualiseringar. Som en mind-map som spårat ut och bara fortsätter spåra ur.

Sleepy Hollow2010-02-23
Det här är ju periodvis mycket bättre än Burtons senare filmer. Humorn är dessutom lagom diskret och dämpad, vilket känns lite ovant när det gäller Burton. Depp gör en jättebra insats, men Ricci försvagar filmen uppenbart, även om hon är helt ok.

Transamerica2010-02-16
Jag blev besviken, de lyckas leverera storyn, men inte mycket mer. Tycker att de kunnat göra den 20 minuter längre och jobbat lite mer med manus & regi. Förresten är Graham Greenes "gitarrspel" förmodligen det minst trovärdiga jag sett.

The Wolfman2010-02-13
Chewbacca goes mental i sitt soloprojekt på engelska landsbygden, och har glömt nagelklipparen på millenium falcon. Han lallar runt med hannibal lecter i en mytblandning som innefattar zigenare och indiska snipers. Jag tycker personligen att lite mer CGI-pengar och en re-write av manuset skulle förbättrat resultatet avsevärt.

Young People Fucking2010-02-07
Roande, men ingen cigarr.

Eden Lake2010-02-06
Jag fattar inte varför alla skriver ner den här. Så jävla psykotisk och bra, tycker inte alls att den brister halvvägs. Det kusligaste är som Moj säger, att steget till de här situationerna faktiskt inte känns så långt. Jag känner folk som skulle kunna bete sig precis lika illa. Den som inte tror på det har inte sett nutida samhällets baksida.

The Yards2010-02-03
Allt i filmen verkar okej, casting, foto, regi osv. Problemet är bara att det inte finns någon som helst spänning. Storyn är inte stark nog. Tyvärr är the Yards en formstöpt hollywood-historia som borde ratats redan när den låg på idestadiet.

Tant Tyras terror2010-02-02
Sjukt roande för att vara så enkel. Snygg dessutom. "Old-time-Disney"-klass på den här.

French Roast2010-02-02
Definitivt inte oscarsmaterial.

The Goodbye Place2010-02-02
Snyggt gjord för att vara med enkla medel. Kanske lite tafflig, men "The Shining"-känslan finns där.

House of Blood2010-02-01
Det är svårt att beskriva hur dålig den här filmen är. Jag kan väl begränsa mig vid att den är ett misch-masch av klichéer och klassiska skräckelement. Det finns absolut ingen spänning, rädsla eller kvalitet någonstans. Det är till och med felsynkat tal på flera platser.

Surprise2010-02-01
Väldigt häftig film.

Open Book2010-01-31
Charmig, men inte speciellt mycket mer.

Syriana2010-01-31
Bra budskap som inte når fram. Svårt att ta sig an en komplicerad fråga genom att göra en komplicerad film. Jag tror att många kommer att missförstå eller missa budskapet enbart på grund av det icke-linjära berättandet. Clooney är bra och Damon kass som vanligt.

Boondock Saints2010-01-28
Hade filmen inte känts så taffligt ihoptejpad och om filmmakarna lagt mer emfas på värderingsfrågeställningar så hade det här kunnat sluta på 4-5. Men vad man får är en stapplande skjut-allt-som-finns-film.

Alpha Dog2010-01-27
Inte värd min tid.

Död och pina2010-01-23
Så stappligt gjord att själva tillvägagångsättet blir fantastiskt roligt. Gillar dessutom alla oneliners och gliringar åt andra kulturella epos.

Jackie Brown2010-01-23
För lång. Det märks att Tarantino inte har fått upp farten och fotot är kasst. Han har inte lärt sig att hantera potentialen av sina karaktärer och manuset är allmänt rörigt. En helt sevärd film med schysst soundtrack, men det är ändå Samuel Jackson som räddar det här från att bli en riktigt medelmåttig film.

Angela & Viril2010-01-22
Inte så bra alls. Wannabe-arty.

Alice & Viril2010-01-22
Inte värt att leta efter.

Terrassen2010-01-22
Gillade inte berättargreppet först. Men skaparna lyckas förmedla charm, realism och en historia som är svår och lätt på samma gång. En oerhört intelligent genomförd produktion.

Nästa sida »