Alla kommentarer avHardcore87

Min pappa Marianne2020-12-28
Det här var verkligen en film som hade kunnat gå hur som helst. Tänk om någon annan skådespelare hade spelat samma karaktär som Rolf Lassgård spelar. Han är stor, lång ser inte speciellt kvinnlig ut. Men så bra han är i denna rollen. Filmen är ok, sevärd men inte mer.

The Christmas Chronicles2020-10-04
Den här var faktiskt helt ok. Min systersons favoritfilm, tror denna när den här kom ut stod på 3 gånger om dagen i 2 månader hos honom. Nr 2 kommer i november och då kommer kanske samma sak bli där hehe. Men om filmen, jag tycker att historien fungerar och huvudpersonerna är riktigt bra. Framför allt kurt russell.

The Knight Before Christmas2020-10-04
Väldigt ointressant film. Kanske inte rätt målgrupp med mina 33 år, men netflix har gjort mycket bättre julfilmer än det här som är för barn. Tycker mest filmen går ut på att Vanessa Hudgens ska le hela tiden.

A Christmas Carol2020-10-03
Jag köper inte den här tappningen riktigt. Om dom nu ska göra den såhär hade dom iallafall kunnat göra den till en nutidshistoria. Sen dom tar ju verkligen i från fotknölarna för att visa hur ond Scrooges är och var innan, för att sen skynda igenom restrerande berättelse, nästan så att det ska inte finnas något hopp för honom. Nej det enda som är bra är faktiskt bara skådespelarna. Inte ens 1850 england kan man låta bli att pk förstöra, enda som saknas är aktivister för hbtq personer.

Speed Kills2020-10-03
Är väl en av dom bättre filmer Travolta varit medverkat i sista åren. Vilket inte säger så mycket. Han verkar vara allergisk mot att välja bra roller i bra filmer. Sen här ser jag iallafall att han försöker, men överlag tycker att den här filmen hade kunnat göras mycket bättre.

The Fanatic2020-10-02
Efter sin insats här UNDRAR jag om John Travolta vill ha en fortsatt filmkarriär. Jag har aldrig sett en tvåfaldigt Oscarsnominerad skådespelare göra bort sig så hårt som han gör här. En skådespelare som jag dessutom beundrat för sina insatser i bla pulp fiction, primary colours för att nämna några. Eller så kan de vara så att filmerna han är med i är dålig men filmen är mindre bra. Det här var bara pinsamt att se. Jag tror nog inte att någonting var bra med den här filmen.

Kocken2020-10-02
Tycker det mesta med den här filmen är rätt blekt om jag ska vara ärlig. Känns som att Kjell Bergqvist har det enda med den här filmen som är välskrivet och visar det också. Och sen undrar jag, varför måste alltid frustration i svenska filmer vara FAN skrikande rätt ut? Man skäms vartenda gång man ser det, för hittills har jag aldrig sett någon svensk skådespelare göra det trovärdigt.

Midway2020-10-01
Vad har hänt? Gör Roland Emmerich sin första sevärda film sen day after tomorrow och bästa film sen patrioten. Drog mig faktiskt länge för att se den här och faktiskt blev jag positivt överraskad, hade bara väntat mig påkostat skit. Sen är det väl lite scener man fortfarande kan ta sig på pannan för, men överlag är den bra. 3 av 5 möjliga.

Frozen Ground2020-05-21
Det är en ok film. Dock tycker jag nog Vanessa hudgens roll hade kunnat minskas ned och fokusera mer på cage och cusack som är bra i sina roller. Inte för att Hudgens är dålig men hennes karaktär är rätt tråkigt skriven. Hon får faktiskt hjälp flera gånger i filmen men väljer att vända på klacken och dra. Och det blir lite enerverande till slut.

Magnolia2020-05-09
Minst 10 år sedan jag såg denna film. Tyckte den var bra då, nu när jag är äldre förstår jag denna filmen på ett annat sätt. Och det är i positiv bemärkelse. Det här är ett mästerverk från början till slut. Alla i den här filmen söker någon form av försoning eller samhörighet och mening med sin existens. antingen med sig själv eller med andra eller allt på en gång och. Och allt efter filmen pågår vävs den ihop med en välkänd händelse, ni som sett filmen förstår vad jag menar. Kan inte plocka ut en skådespelare som sticker ut från mängden. Alla gör ett grymt jobb. Mästerverk från början till slut.

Fifty Shades of Grey2020-05-07
Svår film att betygsätta. Den var inte så kass jag trodde den skulle vara och skådespeleriet var faktiskt helt ok av framför allt Dakota Johnson. Det pendlade mellan 2-3a men efter en stund funderande kan jag inte basera hela filmen på en ok prestation. Filmen överlag är kanske kontroversiellt pga temat om sex men är överlag en rätt medelmåttig film.

2012: Ice Age2020-05-07
Det här är verkligen ett bevis på ett fullständigt misslyckande. Man kan lära sig av den här filmen. Verkligen allt är dåligt, visst man kan roas av att se en kalkon men det här var bortom dåligt. Det här var bara en pina att genomlida. Skådespeleriet eller vad man ska kalla det var något alldeles extra. Man vet verkligen vad dom inte ska försörja sig som. Jag hade skämts om jag hade agerat så dåligt dom gör. Svensk amatörteater hade varit bättre för dom hande iallafall försökt. Som sagt, en film till er som vill veta hur man inte gör en film.

Once Upon a Time in Hollywood2020-05-06
Det är ingen dålig film, men jag har högre krav på tarantino än så här. Två timmar lång inledning som kändes VÄLDIGT lång periodvis, mot sista 40 minuterna som faktiskt räddade hela filmen. Sen får man ta historierna i hans filmer som dom är, vill man se en dokumentär eller något som är historiskt korrekt. Ta aldrig en tarantino film. Dom är gjorda helt efter en egen historia. Skåderspelarna är som vanligt utmärkta som dom alltid är i hans filmer.

Molly's Game2020-05-06
Ingen speciell film på något sätt. Visst den är snyggt gjord film men den sticker inte ut. Hade det inte varit för skådespelarna, speciellt Jessica Chastain hade filmen varit helt ointressant.

Hold the Dark2020-05-06
Väldigt ojämn film. Ena stunden helt lysande andra stunden konstig tredje stunden vänder filmen helt och man tänker what? Vad hände nu? Men den har bra insatser av samtliga, speciellt av Antelope som spelar skargårds vän.