Alla kommentarer avGodzillasaurus

How to Be Single2017-03-06
Precis vad man trodde, men en del skämt man kan skratta åt. Hade förmodligen inte sett den om jag inte sett att Rebel Wilson var med och det hade kanske varit lika bra.

Jakt på dubbelgångare2016-11-20
Gillar faktiskt den här mer än Westworld.

Walk of Shame2016-08-24
Helt ok!

Suicide Squad2016-08-16
Ytligt, korkad story, korkad fiende, klyschiga (och ytliga) musikval. Huvudrollerna framställs på ett bra sätt, även om jag tycker Deadshot är för sympatisk (men det är alltid svårt att inte sympatisera med Will Smith; han är för charmig för sitt eget bästa), och det är de som räddar filmen för mig. Plus för kostymerna också!

The Inbetweeners Movie2016-08-07
Inte alls i samma klass som serien, och alldeles outhärdligt pinsam bitvis. Hyggligt underhållande, dock.

A Few Best Men - Svensexan2016-05-27
Sista 20 minuterna är inget vidare, men hyfsat kul här och var.

Hail, Caesar!2016-05-02
Hysteriskt rolig och gott skådespeleri från alla. Visuellt mycket välgjord också. Inte en femma, men stark fyra!

Take This Waltz2016-02-09
Helt ok, fast jag förstår inte alls hur man kan falla för den helt charmlöse Daniel. Låten är bättre än filmen!

After.Life2016-02-09
Desorienterande och läskig långt efter att den tog slut.

Ex Machina2015-12-02
Jag såg den här filmen utan att ha sett en trailer eller läst någon förhandsinformation - jag visste inte vilka skådisar som var med eller vad den egentligen handlade om, annat än att det var något om AI och konversation i ett rum. Ganska snart infinner sig känslat att filmen är som ett långt avsnitt av The Twilight Zone - man anar tidigt och ständigt att något kommer gå fruktansvärt fel att det kommer komma ett avslöjande som gör livet surt och/eller komplicerat för vår huvudperson, eller att det kommer visa sig att hela förutsättningen för mötet är tvärtom vad som sades i början av filmen. Huruvida de förväntningarna infrias kan jag förstås inte avslöja.

Kingsman: The Secret Service2015-07-12
Såg filmen på Bluray. Tyvärr saknas prinsessans skämt i den versionen, vilket var en besvikelse, men filmen är en solklar 4:a även utan det. Hoppas på en director's cut; den lär vara värd mina pengar!

X-Men: Days of Future Past2014-11-03
Fungerar riktigt riktigt bra - den här och First Class är flera klasser bättre än övriga X-menfilmer (och Wolverine... hu!).

Who's That Girl2014-11-01
Den är ju egentligen inte bra, men jag älskar den! Madonna är charmig som tusan och musiken är bra, och för mig verkar det som om det räcker för att bära en hel film.

Battle of the Damned2014-09-25
Rekommenderad tvåa, men man blir ju lite lockad av en hjälte med namnet Max Gatling, helt klart!

The Dungeon Masters2014-09-20
Gjord helt utan respekt för rollspelare i allmänhet och huvudpersonerna i synnerhet. Trots det kan jag inte låta bli att känna med människorna i filmen. Deras öden berör och samtidigt som jag är tacksam att jag inte lever som de gör kan jag faktiskt känna en gnutta avund; jag gillar filmen riktigt bra, fast av andra anledningar än vad kanske filmmakarna tänkte.

Godzilla vs. Mechagodzilla II2014-06-08
Håller på att se och se om Godzilla-serien med anledning av den nya (amerikanska) Godzillafilmen, och jag överraskas av hur väl den här håller. Fortfarande en klockren fyra, och överträffas endast av det fantastiska originalet.

Mandomsprovet2014-05-27
Väntade mig bara drama och tragik; inte att den skulle vara så rolig dessutom!

Godzilla vs. Mechagodzilla2014-05-26
Detta var min favorit bland 60- och 70-talsfilmerna om Godzilla, och efter att ha sett om den nu idag får jag säga att den håller alldeles utmärkt. "Människodelen" av filmen funkar ovanligt bra, och de båda nya monstren är balla, även om Seesar/Shisa inte får vara med så mycket.

Godzilla vs. Gigan2014-05-24
Bitvis lysande. Återanvänt foto från tidigare filmer lite av en besvikelse, och lite snopet slut, men grym fajt trots det. "Människodelen" av storyn fungerar hyfsat.

Alla monster skall förstöras2014-05-22
När det nu är så många olika jättemonster med i filmen kunde man ju tro att det skulle vara mer slagsmål än det är, men det blir åtminstone bra när det väl blir av, så den klarar en svag trea. Litet plus för "rökringen"!

Godzillas son2014-05-22
Svag, svag trea. En hårsmån från tvåan, men det faktum att jag faktiskt skrattar åt de (avsiktliga) tokroligheterna räddar den.

Godzilla2014-05-22
Korta fighter, få fighter. När fighterna väl inträffar blir det mest lite nafsande och sedan omedelbart klipp till tråkiga människor. Jag håller med om att det behövs strålningsförgiftade människor, dödsfall, utrymningar, mänskligt drama för att det skall bli en riktigt bra Godzillafilm, men låt det utgöra 1/3 av filmen istället för 4/5! Hade låga förväntningar, men blev ändå besviken. Några tuffa moves i fighten på slutet, och Godzilla själv ser tuff ut, om man skall säga något bra. Den är betydligt bättre än den förra amerikanska Godzilla-filmen (jämförbar med de sämsta av de japanska), och bättre än Pacific Rim, men det är ändå inte tillräckligt för att den skall komma upp till en trea.

Rymdmonstren anfaller2014-05-20
En av de svagare Godzillafilmerna, särskilt om man som jag har svårt för den dansande(!) mer mänskliga Godzilla som ofta syns i 60-talsfilmerna. Inga riktigt bra monsteractionscener heller, även om vissa enskilda "beats" är fantastiska. Trots allt godkänd.

The Big Lebowski2014-05-14
Såg just om den här efter flera år, och den håller.

The Colour Out of Space2014-05-13
Tonen träffar stenhårt mitt i prick, väldigt Lovecraftiansk. Det som drar ner betyget är skådespeleriet (särskilt barnen!) och ljudet (inklusive musiken), som är väldigt ojämt och pendlar mellan riktigt bra och riktigt dåligt. En film som man vill tycka om, och det är inte svårt att göra, men man önskar också att den vore bättre genomförd. Bättre ljud hade fått upp den till en fyra.

Pinocchios äventyr2013-12-13
Det här är Pinocchio-filmen framför andra, och den svenska dubben är inte så dum heller.

Pacific Rim2013-10-20
När jag just hade sett den här filmen på bio kom jag ut lätt besviken, men tyckte ändå det varit en positiv upplevelse och helt ok film. Ju längre tiden går, desto mer irriterad blir jag dock på all missad potential. Jag trodde först att min besvikelse bara berodde på all förhandshype, men det var mer än så. Jag kan lätt svälja hur korkad den är, kanske till och med hur den har "lånat" precis varenda film- och designgrepp från andra inte alltför gamla filmer (och TV-spel) utan att tillföra något nytt till genren, men att fighterna är så fasansfullt uddlösa och tama är inte riktigt ursäktligt. De hundratals personer som har ansvarat för de datoranimerade kolosserna har gjort ett jättejobb, helt klart, men det lyckas inte bli något bra av av det i filmen, tyvärr. Blir tvungen att sänka mitt betyg ett steg.

Zero Charisma2013-10-20
Jag tycker slutet är lite otillfredställande, men filmen, konflikterna och känslorna känns äkta samtidigt som den bjuder på en del skratt.

Yes, Madam2013-10-20
Några bra fightingscener gör filmen klart sevärd, men i övrigt är den rätt irriterande, med konstant korkade repliker på högsta volym. Jag står ut, men kan helt klart se att det skulle vara alldeles för mycket för någon.

Back to School2013-05-16
Oingo Boingo och Rodney Dangerfield! Riktigt skön rulle, men vissa bitar känns lite tröttsamma och/eller onödiga.

Nästa sida »