Alla kommentarer avFourTwenty

Taken 22013-01-29
Bland de bättre actionfilmerna på länge, Liam Neeson levererar som vanligt! Tyckte denna var bättre än ettan, inte lika överdriven.

Hypnotisören2013-01-29
Blev ruskigt besviken på denna med tanke på att det är Lasse Hallström som ligger bakom. Karaktärerna beter sig ologiskt och manuset är inte mycket att hänga i granen. Det enda som drar upp betyget till en tvåa är Lena Olins rollprestation som är suverän.

Alex Cross2013-01-29
Ganska bra film även om de andra två i serien med Morgan Freeman är något bättre. Matthew Fox spelar riktigt bra i denna, klart sevärd om du gillar thrillers med seriemördare.

Stolen2013-01-29
En av de sämsta filmerna i hela Cages karriär tråkigt nog.

Substitute2013-01-29
Helt okej film även om den urartar lite på slutet.

Vile2013-01-29
Detta kan mycket väl vara den sämsta film jag sett i hela mitt liv och det säger en hel del. Precis allting är snott från Saw och liknande filmserier fast här är det utan någon poäng överhuvudtaget. Det finns inte ens några direkta motiv till handlingen, eller jo, fast de är så löjliga att man bara skrattar när filmen är slut. Det här är en film i den kategorin att jag ångrar att jag slösat 90 min av mitt liv på den. Varken otäck, bra, spännande eller något av ingredienserna en bra skräckfilm ska ha.

The Collector2013-01-29
Riktigt stabil skräckfilm även om uppföljaren faktiskt är ännu bättre.

The Collection2013-01-29
Förbaskat bra film, snudd på mästerverk för genren. Trots att detta är en uppföljare på "The Collector" så behöver man inte ha sett den första filmen för att fatta den även om den också rekommenderas. Ruskigt välgjord film som dock är mer actionfilm än skräckfilm. Gillade att filmen både är spännande och "badass" på samma gång, påminner till viss del om Aliens till uppbyggnaden även om det här inte är någon övernaturlig film i det avseendet.

The Raven2012-07-16
Årets bästa film, ett mästerverk. Känns som en blandning av Se7en och The Illusionist.

Rogue River2012-02-21
Mycket rå och sadistisk film som bland annat innehåller inslag av incest. Garanterat inte en film som alla lär uppskatta men jag tyckte den var oerhört välspelad i samtliga roller. Dock är handlingen och motivet i filmen i fattigaste laget vilket gör att betyget slutar på en stark trea.

The Shrine2012-02-19
Tyckte den här var rent fenomenalt bra, förstår verkligen inte allt hat mot den här filmen. Den var spännande rakt igenom, hade en ganska annorlunda och obehaglig handling och bra stämning. Definitivt en av de bättre skräckfilmerna på senare år. Påminde en hel del om handlingen i TV-spelet Resident Evil 4.

The Black Heart2012-02-17
Helt okej tyckte jag, dock var slutet inte direkt spännande utan mest förutsägbart. Dock en sevärd thriller. Störde mig dock extremt på att den hade så få likheter med Edgar Allan Poes bok som är en av mina favoriter.

Skills2012-02-17
Helt värdelös, bland det absolut sämsta jag sett inom Svensk film. Det enda som var bra i filmen var Sean Banan.

Beneath the Darkness2012-02-13
Helt okej thriller enligt mig, ganska underhållande och Dennis Quaid är magnifik som vanligt, sevärd.

Playback2012-02-09
Helt sanslöst usel film, jag hade höga förväntningar innan jag såg den då bland annat Christian Slater var med men hans rollkaraktär fyllde ingen som helst funktion. Slutet är bland det löjligaste jag sett på länge och när batteriet i mördarens kamera tar slut och han tar fram sin iPhone istället för att filma brast jag ut i gapskratt. Värdelös handling, oengagerande skådespeleri och ofrivillig humor. Undvik denna till varje pris!

Blood Creek2012-02-09
Helt okej faktiskt, riktigt välgjord film med mycket bra ljud. Långt ifrån Schumachers bästa men absolut sevärd!

Aliens – återkomsten2012-02-03
Fantastisk, en av de absolut bästa Actionfilmerna genom tiderna!

In Time2012-02-01
Riktigt snygg blandning mellan Robin Hood och Blade Runner, dock haltar filmen en hel del framåt mitten vilket drar ner betyget. Själva idén är intressant som sådan men utförandet hade kunnat göras bättre. Justin Timberlake imponerar dock, riktigt välspelat!

Seeking Justice2012-01-31
Absolut bästa som Nicolas Cage gjort på flera år, riktigt underhållande rakt igenom. Det enda som hindrar den från att få maxbetyg är att slutet är lite kliché.

Are You Scared2012-01-31
Herregud säger jag bara, jag älskar verkligen Saw-filmerna men här har man snott precis allting och gjort det sämre. Det finns ingen som helst poäng med fällorna och handlingen samt skådespelarna är usla!

Shrink - Fallet doktor Carter2012-01-30
Helt underbar! Spacey gestaltar rollen som stoner helt magnifikt och lyfter hela filmen. Dialogen är i världsklass dessutom genom hela filmen.

Conan the Barbarian2012-01-30
Kanske den bästa fantasyfilm jag sett, mycket bättre än Sagan om Ringen-tramset som var alldeles för långtråkigt för min smak. Här är det full fart från början till slut och 3D ger filmen ytterligare en dimension!

Thorne - Sömntuta2012-01-29
Riktigt spännande Thriller som är otroligt välspelad!

Alien2012-01-24
Ett mästerverk, en av de absolut bästa Science Fiction-filmerna som någonsin gjorts! Blu-Ray-utgåvan har toppklass när det gäller bild och ljud och trots att man nu ser alla detaljer så är effekterna och skeppen fortfarande sjukt snyggt gjorda.

Dream House2012-01-23
Tyckte den här var asbra, hade förväntat mig en film med ett hemsökt hus och istället får jag en psykologisk thriller som liknar Fight Club och Memento lite, blev överlycklig!

A Very Harold & Kumar Christmas2012-01-20
Sanslöst rolig och den absolut bästa i trilogin. Faktiskt en av de roligaste rökfilmerna jag sett, höjer nog till en femma när jag sett Blu-Ray 3D-versionen.

Junkyard Dog2012-01-18
Jag tyckte den här var ganska bra, jag gillar filmer med seriemördare och liknande.

Killer Elite2012-01-15
Inte direkt en dålig film, dock lyckas den aldrig engagera och bli spännande vilket är lite tråkigt då grundmaterialet är så pass bra. Mycket räddas av att det är bra skådespelare, en stark tvåa blir det.

Red Riding: 19742012-01-14
Ett rent mästerverk, förstår verkligen inte hur man kan ogilla den här. Den har fenomenalt skådespeleri, suverän musik (King Crimson, behöver jag säga mer), gripande handling och en ständig känsla av obehag. En av de absolut bästa kriminalfilmer som gjorts.

The Woman2012-01-14
En av de mest tragiska och obehagliga filmer jag någonsin sett! Är grymt härdad när det gäller våld och äckel men den här filmen framkallade obehag och avsky hos mig vilket är beundransvärt. Den är både hemsk, rolig, välspelad och har ett grymt Soundtrack. Har inte känt mig påverkad av en film på det sättet sedan American Crime. Ett mästerverk.

Nästa sida »