Alla kommentarer avF-M-J

En runda till2022-11-19
Gedigen film som föll på att den tillät sig själv vila på stödben och bekväma manusluckor istället för att svida och plåga som ett långdraget alkoholmissbruk gör.

Vi barn från Bahnhof Zoo2022-10-22
Som beroende sprutnarkoman (dock nykter ett bra tag) har jag lite invändningar här och där. Men generellt en toppen film om ett ofta gömd och bort hyshad del av samhället.

Memoria2022-10-18
Svårbedömd film. Intressant lek med minnen och lagring som spelplan. Stark trea. Sevärd när lugnet är på plats.

Dogman2022-10-04
Mycket bra film. Har en nerv som påminner om trycket du upplever när du simmar djupare och djupare ner i vatten. Vilket filmen leker med snyggt. Enligt mig en film man inte bör missa.

Get Out2022-10-01
Fruktansvärt överskattad rulle.

Josef - Drömmarnas konung2022-09-09
Når inte riktigt upp till prinsen av Egypten klass i film och musik men storyn är egentligen finare.

Ur spår2022-09-05
Ok dussin rulle. Stark tvåa.

Cornelis2022-07-16
Tvåan är för jag är en väldigt stort Cornelis beundrare. Tycker han är en av de största musikaliska poeterna någonsin inom de språk jag behärskar att förstå. Filmen är dåligt spelad och ganska lat med scener som stressats fram och utan en direkt professionell struktur. Johan Glans är dock tvärkul att se som preppy manager.

Drive2022-07-10
Den tog sig med tiden. Även om fyran är svag så förtjänar den betyget. Gosling passade perfekt i sin roll.

Vi ses igen, barn2022-07-01
Sevärd. Intressant vinkel och upplevelse av ett krig där många andra öden oftast får porträttera dess tidsepåk och världskrig.

Toscana2022-07-01
Svag tvåa. Någorlunda tillrättalagd som en produkt av underhållning men inte så mycket mer. Går ganska lätt att plocka isär den om man skulle vilja leka cynisk. Men filmens vibe lyckas ju ändå en förlåta somliga faktorer med den så en blek tvåa som sagt. Precis godkänd.

The Villainess2022-06-28
Listan går göra lång på varför denna film är dålig. Men det största irritationsmomentet är hur filmen ogenerat plagierar grymma filmers lyckade scener och koncept och försöker rida på det. Utan smak, finnes eller uns av ödmjukhet mot sin :inspiratör". Spara tid, undvik detta.

The VelociPastor2022-06-25
Sevärd b-film som är medveten om sin nivå och bygger något av det.

The Skin I Live In2022-06-22
Inte Almodovars bästa. Tyckte den lyckade repa sig själv efter andra halvan. Sevärd om man gillar lite mer tvistade filmer. En trea.

Davy Crockett och flodpiraterna2022-06-19
Stabil underhållning för stunden.

Asako I & II2022-06-18
Oerhört smart skriven dialog och imponerande skådespel. Häftigt bildspråk med säregen klippning. En överraskande bra film. Se den. Klar fyra.

Sju hertigar2022-04-24
Bra film i en genre som ligger en varmt om hjärtat.

Jönssonligan och den svarta diamanten2022-04-24
Man saknar ju sickan men Haber är ju en värdig ersättare.

47 Meters Down2022-04-24
Som inbiten hajfimns nörd men med sällsynt satta höga betyg så måste jag ändå hålla denna rulle som lyckad. Fanns en nerv där och det lyckades underhålla mig måttligt bortsett från min kognitivt autonoma respons att trycka på playknappen så fort en fena är med på omslaget. Stark tvåa.

The Handmaiden2022-04-16
Park Chan-wook är en av de nuvarande regissörerna att akta högt. Vilken film. Mycket stark fyra, smakar en bit av femman.

Fast & Furious 82022-04-16
Ett tag tänkte jag att det här kunde bana vägen till en stark tvåa. Detta om filmen fick vara ett montage av action-späckade bilscener. Tyvärr skulle en story tvingas in i kompotten med oinspirerade skådespelare som säljer av lite av sin fina meritlista men antagligen säkrar sitt bankkontos saldo för en tid framöver.

Folkets tjänare 22022-04-08
Uppenbart viktig film som satt avtryck i historien och i sig själv väldigt historiskt. Alla tankar och böner är med Ukraina.

Leatherface2022-04-06
Älskar allt som rör Leatherface och filmserien. Och även Ed Gein. Detta var inget av de bättre bidragen till massan.

Röd2022-03-16
Snyggt paketerad och underhållande.

Dödlig ambition2022-02-19
Sömnig. Tråkig. Oinspirerande.

Tove2022-02-16
Jätte fan av Toves verk så det var trevligt att få se en skildring av hennes liv. Bra hantverk. En trea.

Nattportieren2022-02-05
Stark skildring av två brutna psyken av varsin sida av spektrumet i en bisarr lek på liv och död. Värd sin fyra.

Rush2022-01-22
Efter sett "Sena" dokumentären och en om Schumasher och ny denna lyckade film börjar de gro ett högst oväntat intresse för F1. Får väl ta och se ett race framöver. Filmen är bra berättad och innehåller de mesta beståndsdelarna ett drama likt detta behöver för att vara sevärt. Svag fyra.

Leoparden2022-01-21
Kul med Lancaster och Hill i bägge utmärkta skådespelarprestationer. Som relativt nyfrälst på Italien som land och dess kultur och historia vinner detta storslagna verk redan mark i den aspekten. Min tredje film med Visconti blir dessutom ett erkännande i han ära som en av de stora regissörerna från pastameckat, tillika världen. Stark fyra.

Sooryavanshi2022-01-16
Som västerlänning med begränsad exponering för Bollywood material likt detta gör man sig själv en tjänst att lämna pådragna uppfattningar om hur film bör vara utanför kalkylen. Gör man det blir det ett underhållande action med både humor man skrattar med och åt.

Nästa sida »