Alla kommentarer avExterus

Pacific Rim2014-02-02
Väldigt välgjord och charmigt fluff. Trots att jag avskyr Charlie Hunnam så fungerade filmen på nästan alla plan. Den är precis var Guillermo Del Toro ville att den skulle vara. Häftiga jätterobotar, häftiga monster och Ron Perlman som grandios gangster i guldskor. What is there not to love?

The Wolverine2014-02-02
Jag blev lite förvånad när jag såg denna film, faktist. Jag hade väldigt låga förväntningar (med den jättedåliga The X-Men Origins: Wolverine i tankarna) så när det visade sig att den var helt okej så gjorde det en ovanligt positivt intryck.

Thor: The Dark World2014-02-02
Klyschig och hafsig story och en trist skurk. Likt första filmen så känns det lite som filmen går på tomgång och helt saknar den där glimten i ögat som Iron Man och The Avengers hade. Chris Hemsworth är lika medioker och okarismatisk som vanligt och det hjälper ju inte att figuren Thor för sig själv helt enkelt inte har nog med karaktär för att bära ens en film och absolut inte två. Jag gav rullen en svag 2'a mest för att Tom Hiddleston gör sitt bästa för att injicera lite karisma och kvalitativt skådespeleri i denna gråa sörjan.

Iron Sky2013-03-29
Klumpig och förvirrat försök till...lättsam underhållning med en nypa ironi/satir? Tveksamma skådespelartalanger och B-filmskänsla.

Dredd2012-12-27
Riktigt bra, faktist. Trogen Judge Dredds anda och i överlag ganska välgjord. Det tröttsammaste är väl att läsa om alla som jämför den med The Raid. Det är två helt olika filmer som båda råkar utspela sig i en jättestor byggnad. Grattis, ni har koll på en Indonesisk film och har framgångrikt namedroppat den.

The Man with the Iron Fists2012-12-09
Klumpig och vulgär. Den påminner om blodigare variant av en andra klassens tecknad tv-serie för barn på Cartoon Network, fast oförklarligt nog med $20 miljoner budget och A-liste-skådisar. Att filmen är skapad av en rappare förklarar det opassande musikvalet. Filmen ger i överlag ett väldigt osofistikerat och barnsligt intryck.

Universal Soldier: Day of Reckoning2012-10-28
Väldigt konstig film. Det är som om David Lynch skulle gjort en b-actionfilm precis efter att ha sett Apocalypse Now.

Abraham Lincoln: Vampire Hunter2012-10-28
Mediokert utförd film med absurd premiss. Den tog sig själv på för stort allvar.

The Expendables 22012-10-28
Den här gimmicken med avdankade actionskådisar funkar bättre om de faktist gör någon sorts film kring det hela också.

Prometheus2012-09-21
Jag är väldigt besviken. Taffligt konstruerad story med ett antal plothål, löjligt inkompetenta forskare och besättning och lata storygenvägar. Och när vi väl kommer till filmens crescendo och slutsats, vad ger den oss? Något flummigt halvreligiöst nonsens. Usch.

Dragon Age: Dawn of the Seeker2012-06-06
Tafatt och ostigt röstskådespeleri och tråkig story. De ändrar på en massa saker från spelens utmärkta setting, vilket bara gör filmen fånigare. Anime är verkligen inte ett passande medium för att skildra Dragon Age's setting.

Ghost Rider: Spirit of Vengeance2012-05-26
Amatöraktigt "over the top", konstig, bisarr och helt misslyckad.

Legenden om ugglornas rike2012-05-16
Förvånansvärt underhållande. Intressant källmaterial tolkat på ett visuellt behagligt (ännu mer förvånande, med tanke på att det är Zack Snyder vi pratar om) sätt.

Sucker Punch2012-05-16
Vulgär. Ett ord som beskriver i stort sett hela produktionen. Zack Snyder verkar som vanligt tro att en tornado av smaklöst överstylad scenografi och omgivning rättfärdigar den tunna storyn. Så är inte fallet.

Tinker Tailor Soldier Spy2012-01-11
Äntligen en spionfilm som inte behandlar tittaren som om han eller hon vore förståndshandikappad. Jättebra rollprestationer från nästan alla inblandade. Det är uppfriskande att se en film som är spännande tack vare intriganta relationer, stämning och klipsk story och inte billiga, manipulativa filmmakarknep. Häng inte upp er på det lugna tempot utan uppskatta nyanserna istället. Bästa filmen jag sett på länge.

Killer Elite2012-01-11
Fullt gångbar actionrulle. Inget som står ut, direkt, men det får ändå tummen upp.

Drive2012-01-11
Ett urlöjligt försök att blanda tufft actionrulledrön med pompöst stylad prettofilm. Det fungerar verkligen inte. Dessutom så tror jag Ryan Gosling kanaliserar Keanu Reeves. Större delen av filmen består av honom stirrandes tomt på saker och personer. Wow, djupt.

Inception2010-11-12
Jag stör mig på filmer som introducerar en osannolik plotmekanism vars enda syfte är att tillåta filmskaparen att onanera med överdådigt intrikata storyelement.

Constantine2010-09-10
En tvåa istället för en etta tack vare Peter Stormare.

The A-Team2010-08-09
Töntig, banal och helt derivativ.

The Losers2010-08-09
Töntig, banal och helt derivativ.

I Love You Phillip Morris2010-06-16
En helt okej komedi, faktist. Jim Carrey har en mycket bra komedisk timing.

The Book of Eli2010-06-16
Ett missat tillfälle. Rent stilmässigt så var det ganska bra, men storyn drog ner hela filmen med sig ner i skiten. Ett föråldrat och banalt försök att skapa lite existentiellt djup i berättelsen.

Solomon Kane2010-06-16
Jämfört med Van Helsing så var det här rena Bergman-rullen. Men det säger ändå inte mycket. Gäsp.

Law Abiding Citizen2010-02-02
Storylinen är förutsägbar och storyverktygen består av en hel del klyschor, men det är bra skådisar och ett par roliga/klipska/intressanta aspekter här och där. Som det är nu får den en stark tvåa pga det dåliga slutet.

20122010-01-20
Vämjeligt sentimentalt och med så mycket överdriven och töntig action att det slår över och blir riktigt tråkigt.

Psalmer från köket2009-12-29
Mycket bra film om vänskap och kampen mellan förnuft och känslor.

Sin City2009-12-21
Vedervärdig film. Bajsnödigt överstylad och substanslös. Den sista spiken i kistan på noir-konceptets forna coolhet. Jag trodde inte det var möjligt att göra Frank Millers material sämre, men se på fan, det gick alldeles utmärkt!

Hellboy: The Golden Army2008-08-23
Bra och underhållande. Inte fullt lika bra som första filmen, men ändå en svag fyra i betyg. För mycket barnsligt, Gaiman-aktigt sagofjams. Hellboy-världen har använder sig förvisso mycket av mytologiska tingestar och folksagor, men den gör det med en mörk twist och på ett lite mindre...klyschigt sätt. Ron Perlman var som vanligt oerhört bra i huvudrollen.

Johnny Mnemonic2008-07-18
En svag trea endast tack vare Dolph Lundgren i rollen som en psykotisk cybermunk.

Nästa sida »