Alla kommentarer avDjason

Dune2021-11-18
Visuellt vacker men svårbegriplig precis som originalet. Välspelad är den dock men en allt för lång transportsträcka till nästa film.

Mortal Kombat2021-11-18
Klart över förväntan. Snygga effekter och råa ändscener och med en del skön humor.

No Time to Die2021-11-07
Toppenaction med en del sega mellanakter som det oftast blir i långa filmer. Craig bra i vanlig ordning som Bond. Gillade när Bond skjuter in i tunneln i slutet av filmen, påminner mycket om ledmotivet till de gamla bondfilmerna och som hänger med än idag.

Godzilla vs. Kong2021-11-07
Snyggt gjord men jag antar att man måste vara mer godzilla och kongfantast än vad jag är för att tycka detta är riktigt bra.

Slaget vid Schelde2021-11-07
Påkostat nederländskt krigsdrama. Bra skådisar och välgjorda krigsscener.

The Worthy2021-10-14
Över förväntan, välspelad och med snygga effekter. Brutal film.

Robert the Bruce2021-10-14
Inte i närheten av samma budget som Braveheart har men ändå en bra film men med ganska långsamt tempo. Kul med en fortsättning av Braveheart som är den bästa filmen som har gjorts. Vackert filmad och med många fina men karga landskap från Skottland.

Redcon-12021-09-28
Inte helt klappkass som man skulle kunna tro.

Honest Thief2021-09-28
Film som känns rejält ologisk och med medioker dialog. Liam Jag gör 1000 liknande filmer i veckan Neeson känns lite omotiverad men för den delen inte dålig. Jai Courtney är kass och Kate Walsh äger väl inte direkt sina scener.

Sweet Girl2021-09-28
Bra action och med en trevlig liten tvist på slutet som kom med stor överraskning.

Knives Out2021-09-07
Inte så bra som jag trodde den skulle vara men visst är det en snårig film och jag hängde inte med i alla svängar misstänker jag. Lysande skådisar gör ju det här till en bra film men som sagt, hade hört så gott om denna så tyvärr var väl förväntningarna för höga.

Monster Hunter2021-09-07
Man får ju ta filmen för vad den är, en skön blandning av Hotet från underjorden, Starship Troopers, Aliens, Pitch Black och Drakarnas rike och säkert fler. Milla Jovovich är bra och är ju med i typ 110% av Paul W S Andersons filmer. Visst är dialogen inte särskilt djup men behöver väl knappast vara det i sådana här filmer.

SAS: Red Notice2021-09-01
Gillar den även fast jag har sjukt svårt för Ruby Rose mediokra insats. En häftig actionfest med en del råa scener.

Freelancers2021-09-01
Vilken b smörja med en ständigt leende 50 cent som är kass som skådis. Undra hur mycket De Nero och Whitaker ångrar den här smörjan fast De Nero spelar i stort sett i bara dynga nu för tiden.

The Nice Guys2021-08-22
Snygg film med skön dialog och rolig humor. Crowe och Gosling är fenomenala i sina roller.

Journey's End2021-08-22
Skildrar på ett bra sätt med det fullständigt meningslösa skyttegravskriget under första världskriget. Bra skådisar i en rätt långsam film men som ändå är väldigt intressant och välgjord.

Breach2021-08-22
Så många frågor men så få svar.

Beyond the Reach2021-08-11
Bortser man från en del misstag i filmen så är den rätt spännande och med torra fina miljöer.. Jeremy Irvine är bra och Douglas går på rutin. Slutet var riktigt kasst, bara så fel av flera anledningar.

In the Shadow of the Moon2021-08-11
Boyd Holbrook är bra i en film som aldrig blir direkt spännande.

Red Dot2021-08-11
Spännande film som nästan håller hela vägen in i mål. Ändå positivt överraskad.

The Marksman2021-08-04
Seg Neesonfilm, vill ju ha mer action när den gamle är med. Fick lite vibbar av den senaste och troligtvis sista Rambofilmen.

Anon2021-08-04
Intressant idé som tyvärr slösas bort på det sega tempot. Hjälper ju inte heller när Clive Owen just är Clive Owen, den mannen har inte många känsloyttringar på sitt samvete.

The Wolf of Snow Hollow2021-08-02
Gillar den. Kanske inte världens bästa film men den har en skön mix av humor och skräck och Jim Cummings spelar rätt skönt och har tydligen även regisserat denna rulle.

IO2021-08-02
Visst filmen får väl en att tänka till lite men den är också seg och händelsefattig. Fanns potential här som aldrig kom till sin rätt.

Sleepless2021-07-21
En ok film som utspelas ca 95% på ett casino och där man ganska snart listar ut vem som är skurk eller inte. Svårt att förstå hur Jamie Foxx hamna i denna. Ok men inte mycket mer.

Endzeit - Ever After2021-07-21
Börjar bra som en frisk fläkt bland alla zombierullar men efter halva filmen vänder den blad till något filosofiskt mumbo jumbo som jag inte alls gillar. Filmen bygger ju på en bok så troligtvis är boken så.

Triple Frontier2021-07-19
Bra skådisar i en film som egentligen är helt meningslös. När filmen är slut har man egentligen bara en fundering och det är vad var meningen med denna film egentligen vad ville den berätta för en. Hur som helst är den skickligt gjord och välspelad.

Andra sidan2021-07-19
För att vara en film där man inte får någon bakgrundshistoria alls är denna svenska skräck bra även om man har sett liknande i utländska filmer flera gånger förut. Bygger på verkliga händelser står det, bygger nog på overkliga händelser skulle jag vilja säga.

Shorta2021-07-19
Danskar kan sin film. Tror ju att denna film är mer aktuell i Sverige än i Danmark, men det är nog för känsligt att göra en liknande i film i Sverige. Hur som helst är det en underhållande film rakt igenom. Kanske lite för lång.

Awake2021-07-19
Helt ok film som i stort sett håller hela vägen fram till slutet som man i stort sett redan har listat ut. Gina Rodriguez är bra i rollen som modern och det märks att hon har en del roller innan denna film i komedins tecken.

Nästa sida »