Alla kommentarer avDieFrauImMond

Det dödliga spelet2019-10-04
Robert Altmans Dune.

Ljuset från Lund2019-02-02
3:a till Poppe, 1:a till allt annat. "- Är kandidaten rent från vettet!? - Nej, från Lund."

Den stora skönheten2018-12-19
Det ljuva livet för pensionärer. Jag menar det som en komplimang.

Brott i Paradiset2018-11-22
"Fula fiskar. Rena akvariet." "Det är nåt skumt med såna som har alibi."

Opium2018-08-29
Psykbryt+orientalisk maskerad.

The Dead Mountaineer Hotel2018-05-14
The Shining möter The Thing möter Bladerunner möter Agatha Christie i dom estniska (??) fjällen! Med mystisk syntmusik på soundtracket och helt bananas 70-talskläder och inredning! Sovjetisk-estnisk science fiction är bäst.

The Ritual2018-03-21
Från den allra första bilden av tälten på berget kunde jag se att det definitivt inte är inspelat i Sverige, det är inte ens inspelat i Skandinavien. Bara för att britter inte har några bergsområden eller skogar så tror dom att alla bergsområden och skogar ser likadana ut. Lurar inga andra än dom. Patetiskt.

Hugo Cabret2017-08-15
Sentimentaliteten får mig att spy.

Charade2017-04-22
Får nästan en fyra för intrigen. Får en tvåa för att dom helt i onödan gjort det till en screwball - världens sämsta filmgenre. En åldrad Cary Grant som semi-actionhjälte känns också mindre genomtänkt.

Ett skri av fruktan2017-04-22
Skulle ha fått en fyra om twisten hade varit som jag trodde först.

Fruktan bryter ut2016-11-26
Oförtjänt bortglömd film. Dom bästa sportfilmerna är dom som inte handlar om sport. Perkins är riktigt bra.

Fem mil till midnatt2016-11-26
Definitivt en av dom bizarrt uslaste filmer jag sett.

De dødes tjern2016-10-22
Skulle ha fått högre betyg om den inte hade haft en så övervägande naturlig förklaring till spökerierna. Annars hade den ett par riktigt bra skräckögonblick.

Dom över död man2016-09-18
När ska man förstå här i landet att det inte fungerar att låta vem som helst prata vad som helst i en film som utspelar sig i realistisk tid och plats? Trovärdigheten sjunker som en sten när den som är född i Norge inte pratar med norsk brytning, när den som är svensk pratar med dansk brytning, när den som är dansk pratar med svensk brytning och den som är från Göteborg pratar rikssvenska. Detta måste få ett slut. Liknande förhållande skulle vara otänkbart i brittisk eller amerikansk film.

Smutsiga fingrar2016-09-15
Sjuöres buskis-Argento. 1 för uselhet, 2 för väldigt underhållande uselhet.

Saving Mr. Banks2016-07-06
Som så många sådana här filmer skulle den ha varit bättre utan den smetiga, formulärmässiga musiken.

Cocktail2016-06-22
En av dom sämsta filmer jag sett, och jag har sett mycket skit.

Venom2016-06-18
Hoppade till en gång under filmen - uselt resultat för en skräckfilm.

Paris, Texas2016-06-18
Prententiös, obegripligt överskattad.

Folket i den lyckliga dalen 2016-06-18
Viss slagsida mot Allmänna upplysningar om kväkarnas seder och bruk.

Varieté2016-06-18
Emil Jannings kan man säga upprepar den här rollen senare i Blå Ängeln men det här är en av hans bästa rollprestationer.

Alkohol2016-06-18
Uppenbar föregångare till Varieté regisserad av Dupont som skrev manus till den här. Liknande miljöer och tematik.