Alla kommentarer avCumlin

Mulan2020-12-17
Starkare än många andra live-actions från Disney ändå. Positiv överraskning.

Dead Friend2020-11-22
Väldigt bra trots att det var som en kombination av massa andra filmer. Uppdatering: Jag är äldre och klokare och finner inte denna bra längre.

Rocketman2020-11-22
Känns som en blekare variant av Bohemian Rhapsody. Dessa biografiska filmer börjar bli lite väl lika varandra.

Gonin2020-10-12
Förmodligen min favorit från Takashi Ishii. Flera bra insatser från väldigt bra skådisar.

Creepy Hide and Seek2020-10-06
För det mesta riktigt snygg och stämningsfull och verkar likna lite grann ett mästerverk. Men sen när det plötsligt börjar dyka upp Ringuspöken vet jag inte riktigt vad jag ska tycka längre. Jag vill väldigt gärna ge den en fyra men tack vare den där krälande Kayako #2 så tror jag inte att det är ett rättvist betyg :( Edit: efter en omtitt 10 år senare kan jag konstatera att detta är rent uselt. Betyget sjunker från en trea till en etta.

Hämndens hus2020-08-02
Grundhistorien var bra men storyn kändes lite för utdragen och enkelspårig. Därimot blev den väldigt kuslig ibland och det är det som höjer betyget till en trea. Annars så var det jätte snygg bild och bra musik. 12 år senare: okej, jag sänker till en etta. Jag var ung och dum när jag gav denna katastrof en trea.

The Grudge2020-01-04
Något mer välregisserad än de tidigare versionerna, men storyn är så otroligt poänglös och oinspirerad. Filmen blev aldrig så bra som jag hade hoppats.

Carrie2018-07-21
Går att se ganska omedelbart att detta är en TVfilm med begränsad budget. Tyckte ändå att denna version var trevlig och följer boken lite noggrannare jämfört med den från 76.

Ghost in the Well2018-03-30
Lite av en besvikelse tyvärr. Filmen är baserad på den klassiska pjäsen Banchō Sarayashiki, som även Koji Suzuki tog inspiration ifrån till sin bok Ring (som senare filmatiserades till Ringu).

The Ring2018-01-28
Jag ändrar mitt betyg till en fyra. Jag känner faktiskt att jag hyser lite mer respekt för just denna film till skillnad från alla miljontals nyinspelningar från Hollywood. Jag tycker att denna film ändå inte är en helt hjärnlös kopia utan att de faktiskt har gjort en egen tappning som är både snygg och ambitiös. Jag håller fast vid att 98-versionen är bättre, men denna är väl värd att se också.

The Bar2017-11-25
Luckor i handlingen utan dess like, men det är lika bra att förbise det och bara njuta av underhållningen :)

Family Games2017-11-21
Sebar men sticker inte på något sätt ut från andra spanska komedier från 2010-talet.

Blair Witch Project 22017-11-04
Ganska tidstypisk skräckfilm med stämningsdödande musikmontage och klyschiga karaktärer. Tycker ändå att den är fullt sebar; den är bara i en helt annan liga än sin föregångare helt enkelt.

The Sex of the Angels2017-10-03
Ojämn. Är stundtals härligt stämningsfull, framförallt scenerna i nattmiljö, men blir allt för tramsig emellanåt.

Gråta med ett leende2017-08-13
Den börjar som en fyra, men segar till sig rejält efter första halvan.

Skepp 92017-08-13
Oj, snacka om tradig film. På ytan är den hyfsat snygg och stämningsfull, men blir i slutändan ett misslyckat försök till en trendig sciencefiction-rulle.

The Skin I Live In2017-04-23
Almodovar levererar en bra och sevärd film som vanligt. Hade lite svårt att sätta mig in i handlingen lika mycket som många av hans andra filmer.

Eva Doesn't Sleep2017-01-13
Otroligt stämningsfull. Jag får lust att se mer från Pablo Agüero. Jag tror jag är för dåligt påläst om Argentinas historia för att verkligen uppskatta det här dock. Det blev lite långdraget till slut.

Efter stormen2017-01-08
Hade hoppats på ett starkare klimax, men blev istället lite långdraget. Helt okej ändå :)

The Longest Night in Shanghai2016-10-22
Mysiga nattmiljöer som får Shanghai att se väldigt attraktivt ut. Tyckte däremot att karaktärerna var lite överspelade och "cartoonish". Vicki Zhao var ovanligt bra som taxichaufför.

Det regnar alltid i Provence2016-07-12
Griniga medelåldersmänniskor som det är svårt att känna mycket sympati för. Inte min film alls.

Unfriended2016-07-12
Som förmodligen redan nämnt är konceptet ganska inttesssnt. Men filmen blev snabbt långtråkig pga ointressanta karaktärer.

Fashion Victims2016-05-07
Vilken provocerande självisk pappa. Men annars går det att uppskatta den lättsamma komiken. Svag trea.

Cirkeln2016-02-08
Boken är helt okej och filmen är varken bättre eller sämre. Kul att se en svensk film som provar sig på denna genre.

Ju-on: The Beginning of the End2014-12-16
Inte helt värdelös för att vara uppbyggd på ett utvattnat koncept, för att inte tala om de återanvända skrämselsegmenten från de tidigare filmerna (Käken!). Nu är jag visserligen ensidig som ett patetiskt grudgefan men jag tyckte filmen var klart sevärd och gav lite intressanta tillskott till de tidigare filmerna. Svaaag 3a.

Die-ner (Get It?)2014-01-08
Titeln samfattar ganska bra vilken klass filmen håller. Extrem b-film men ändå lite sådär småmysig.

Sadako 3D2013-12-02
Att gör en ikon till köttätande spindlar känns som en förolämpning mot hela Ringu serien. Som fristående skräckfilm funkar den bättre.

Ringu: Kanzen-ban2012-07-02
Äntligen! Efter års sökande har jag äntligen sett denna version. Helt okej också, precis det man kan förvänta sig av en japansk tvfilm från 90-talet. Synd bara att över 80 % av de som betygsatt förmodligen blandat ihop denna med Hideo Nakatas version.

Umizaru 3: The Last Message2011-12-28
I stort sett samma handling som tvåan och lika dålig.

The Haunting2011-12-02
Underlig dialog. Jag undrar om ens bra skådisar skulle kunnat göra det bra.

Nästa sida »