Alla kommentarer avChris90

Bridget Jones's Baby2017-03-10
Den här filmen kändes mer lågmäld än tidigare filmer, som en blek kopia på det som var så charmigt med Bridget förut.

Berättelsen om Askungen2016-08-28
Som andra nämnt så är det en kopia av den tecknade versionen, och den lilla mystik som fanns kvar spoilades av trailern. Filmen kommer inte med något nytt, så känns en aning överflödig. Bra skådisprestationer och en mysig film ändå, även om den tidvis blir lite för sockersöt.

Unfriended2016-07-08
Blev bara less på alla osympatiska och skrikiga karaktärer och själva storyn var tråkig. "Datoridén" var intressant men hade krävt ett starkare manus och dialog för att bli sevärd.

The Choice2016-06-15
Kanske en av de sämsta filmer jag någonsin sett. Pinsamt skådespeleri, töntig och stel dialog, fullt av stereotyper, stora logiska luckor, tråkig story, dumförklarar publiken.

The Hunger Games: Mockingjay - Part 22016-05-11
För mig som inte läst böckerna blev det lite "jaha" i slutet av filmen, och hade klarat mig utan de sista scenerna, tog liksom aldrig slut. Men bättre än förra.

Trainwreck2016-04-28
Lite besviken att den var så förutsägbar och klyschig, hade förväntat mig något annorlunda då Amy Schumer är med. Tycker nog inte heller hennes skådespelarskillz tidvis var särskilt imponerande. Bill Hader var däremot grym!

Insidan ut2016-03-11
Tycker den inte var lika bra som jag hört, vet inte om jag är trött på animerade filmer eller vad det beror på, men kan inte ge mer än en stark tvåa/alt. svag trea.

Ender's Game2016-03-11
Höjde den trots allt till en fyra eftersom jag tycker Butterfield är bra, filmen är mer underhållande än annat jag sett på sistone och jag gillar sensmoralen.

Ant-Man2016-03-06
Gillar Paul Rudd vanligtvis, men här sitter jag och väntar och hoppas på massa kvinnliga superhjältefilmer och vad få vi istället av Marvel? Ant-Man.

Mortdecai2016-01-28
Varför? Till och med trailern var tråkig.

Kingsman: The Secret Service2016-01-28
Väldigt svårt att sätta betyg på den här filmen, lika mycket tramsig (t.ex. Samuel L Jacksons karaktär) som kul och ibland även allvarlig. Sista scenen förstörde dock mycket, snacka om poänglöst och sexistiskt. Jag tycker inte alls det passade in i någon av de två karaktärernas story/personlighet och tittar man lite noggrannare så gjorde de likadant med den andra kvinnliga karaktären. Matthew Vaughns förklaring till varför de tog med scenen är lika dålig.

Beck - Gunvald2016-01-16
Kändes konstlat och ofärdigt, verkligen en av de sämsta i serien.

Dream House2016-01-10
Förutsägbar, men bra skådisar!

As Above, So Below2016-01-07
Tyckte första halvan var spännande och byggde upp en otäck atmosfär, men därefter spårade det ur rätt mycket.

Blå är den varmaste färgen2015-12-19
Slits mellan allt negativt jag hört om filmen och min känsla då jag såg den. Läste recensionerna och kritiken före, så hade med mig detta under tittandet och höll med om alla synpunkter, men trots allt detta är det fortfarande en otroligt stark film med fantastiska rollprestationer. Helt klart värd att se, och skulle fått en femma om det inte vore för det väldigt tydligt manliga perspektivet (med allt vad det innebär).

Dracula Untold2015-11-13
Alltså, tycker det är tragiskt och diskriminerande att man fortfarande anställer vita dudes att spela utländska karaktärer, genom att ge dem brown-/blackface och någon sorts odefinierad brytning. Har inte filmbranschen kommit längre än så? Genusperspektivet orkar jag inte ens ta upp, annat än att man efter några få repliker från Sarah Gadons karaktär visste hela storyn.

Ender's Game2015-06-14
Tempot i filmen var väldigt snabbt och för litet tid gavs till att utveckla karaktärerna och deras relationer. Rätt många plot holes. Väldigt homogent urval av karaktärer, speciellt ur ett genusperspektiv. Tycker dock att filmen var underhållande och klart sevärd!

Walk of Shame2015-05-15
Elizabeth Banks är charmig och funkar bra ihop med Marsden, men själva storyn är bara fjantig.

How I Live Now2015-05-14
Oväntat bra, stämningen är tidvis mycket mer spännande och obehaglig än liknande mer flashiga högbudgetfilmer.

Oblivion2015-05-10
Att det just var Tom Cruise drog ner filmen rejält, kan nu för tiden aldrig se honom annat än i rollen som sig själv (pga alla skriverier). Satt och irriterade mig på honom filmen igenom. Att de två kvinnliga karaktärerna enbart fanns där för att vara kära och visa hur heroisk Cruises karaktär var gör ju inte saken bättre. Svag trea.

Man of Steel2015-05-10
Lite väl mkt bomber, och pga av alla flashbacks så tappas en del av spänningen. Får ändå en trea, helt OK film!

Neverland2015-04-22
Lite charmig, men riktigt lågbudget. Som andra sagt så är den väldigt lång, och skådespeleriet är väldigt ojämnt.

Interstellar2015-04-13
Intressant och snygg, men tidvis seg. Jag tyckte om slutet, ibland behöver det inte vara så himla logiskt. Det enda jag egentligen hade emot filmen var McConaughey (som jag är allmänt less på) samt Hathaways stereotypiska karaktär.

Into the Woods2015-04-12
Bra början, men som andra redan påpekat så fortsatte filmen längre än vad den borde gjort, och blev rätt tråkig i slutet. Sången varierade, ibland riktigt medryckande och vissa gånger bara melodiskt babbel.

Nightcrawler2015-04-11
Nästintill äcklig ibland. Vissa scener i filmen - framförallt andra halvan - var spännande men riktigt obehagliga. Riktigt bra skådespeleri!

Beck - Sjukhusmorden2015-03-31
Ger trea av rutin, men egentligen har Beck-filmerna blivit gradvis sämre de senaste åren. De saknar spänning och intressanta historier, men tycker även att mkt av det roliga samspelet/relationerna mellan olika karaktärer blivit urvattnat.

The Hunger Games: Mockingjay - Part 12015-03-27
Det märks att det är del 1, ganska segt tempo och inte så mycket som egentligen händer. Bra spelat av Jennifer Lawrence som vanligt.

Hobbit: Femhäraslaget2015-01-20
Nej, alltså den hade inte alls samma kvalitet som lotr-trilogin (eller ens tidigare filmer i denna serie). Som tidigare nämnts så är det bara en massa slagsmål, och resten av scenerna fylls ut av icke-trovärdiga kärleksbedyrelser och förvirrande referenser till den andra trilogin. Man får ingen connection alls med karaktärerna vilket gör att filmen faller platt. 3an för Thranduils ögonbryn.

Johnny Mnemonic2015-01-18
Alltså njae... har alltid tyckt Keanu Reeves fått oförtjänt mkt kritik för sina skådisinsatser, men i denna film är han inte alls trovärdig, spelar i stort sett en oengagerad Neo. Manuset var förutsägbart och slutet var löjligt, men filmen var åtminstone lite charmig med all "teknik" och de excentriska sminkningarna.

Återträffen2015-01-16
Jag tycker filmen var intressant och faktiskt över förväntan. Har hört mkt olika åsikter om den, men den är helt klart värd en stark trea (slutet var lite svagt för en fyra.) Skådespeleriet var oväntat uppfriskande, ärligt och verklighetstroget, speciellt jämfört med en rad andra svenska filmer jag sett den senaste tiden.

Nästa sida »