Alla kommentarer avCanaletes

True Story2019-06-21
Man försökte för mycket till att få den här filmen till en klassiker, men det blir för mycket att det bara blir mos av det hela. Bra och lovande start men sen tappade man intresset... Lite svårt att ta den seriöst också när man förknippar flera av skådisarna med komedi-filmer.

The Highwaymen2019-05-12
Bra film. Kan man bli lite seg långsam ibland men aldrig så att det inte blir relevant. Spännande mot slutet trots att man vet hur det slutar.

The Contract2018-04-11
Gillar handlingen men skådespelet och hur den är gjort osar B-film vilket drar ner känslan litegrann.

Money Monster2017-11-19
Bra underhållning och action men allt utspelas i princip samma miljö. En stark 3a.

Raw2017-07-22
Otroligt stört och vidrigt, och ingenting av det jag förväntade mig när jag läste filmbeskrivningen. Jobbig och rörig händelseförlopp. Rätt bra soundtrack dock. 3.5/10

San Andreas2017-06-14
Filmen måste ha slagit rekord över "nära döden upplevelser", fler än 2012. Enda plusset i filmen är dottern och mamman samt scenarionen som kan uppstå vid ett eventuell katastrof.

Two Night Stand2015-02-03
Trots den enkla manusen lyckas man pressa ihop i princip alla möjliga scenarion och det på ett bra sätt. Resultatet är en gullig feelgood kärlekskomedi. Jag gillar kemin bland båda och Analeigh Tipton gillade jag, söt och snygg med härligt personlighet. Tycker att Miles borde ha tappat några kilon inför rollen. Plus för soundtracket! 6.3/10.

Factory Girl2015-01-29
Som att följa en sekt. Jobbiga och konstiga karaktärer. Visst, tragiskt hur hennes liv utvecklas men inte mer än så. Man blir dock lite tagen på slutet. Jag hade kanske gillat filmen mer om jag visste vem Edie var för innan jag stötte på filmen hade jag ingen aning. Bra skådespel, speciellt av Guy Pearce. Haydens skådespel är jag lite tveksam om. 3.9/10.

American Heist2015-01-27
En typisk amerikanskt actionfilm som man ser komma ut då och då. Den utmärker sig inte på något speciellt sett alls. Mest sevärd för att ha ett par stora profiler där Adrien utmärker sig. Slutet av filmen var det bästa men den kunde ha varit lite längre. 5.8/10

John Wick2015-01-15
Kan jag ha just skådat världens sämsta försök till dialekt i en film? Det blev till slut komedi, det var som om man gav order till Michael att skrika ännu högre och värre hela tiden. Castingteamet måste fan vara tondöva deluxe. Seglar upp som odiskutabel etta i listan "Top 10 Worst Movie Accents". Men till filmen nu. Inget jättetempo förutom några scener som är rätt actionfyllda med en omänsklig John Wick som dödar allt som kommer i hans väg. Avslutas med en fånig Street Fighter-scen. En del luckor i filmen som man inte får en förklaring på. Liksom vad är dessa guldmynt? Och vad är det för jäkla hotell? Är det ens planeten Jorden filmen utspelar sig på? Skådespel knappt godkänt (förutom Michaels förstås) IMDb's info om filmen är mycket tydligare förresten, Filmtipset är fan fel tycker jag. 3.8/10.

Dinner Rush2015-01-15
Kul att hela filmen utspelas samma kväll. Sådär underhållande att se på. Kändes för krystat alltihop då många saker sker samma kväll, speciellt det oväntade slutet. Skådespelet okej med några jobbiga karaktärer som t.ex. sonen. Skön avslutningslåt. 5.1/10.

Submarine2015-01-15
Storyn gjorde mig taggad på att se den men den föll mig inte i smaken helt enkelt, precis som hans andra film The Double. Alldeles för mycket konstigt prat., klippningar, en del snabba scener så att det ska se coolt ut med mera... Utspelar sig på 70-80-talet, jag brukar gilla gamla tider men det här var bara oattraktivt gjort på något sett. Soundtracket är det enda positiva. 2.2/10.

The Guest2015-01-13
Riktigt bra film som tappar en hel del på slutet om man ska summera den kort. Helt klart inspirerat av Drive, det märker man på huvudkaraktärens beteende och musiken som används. Den börjar snyggt och spännande, man blir fångad direkt av mystiken som bildas av den supercoola huvudkaraktären. Det är i mitten av filmen och mot slutet som det ballar ur rätt fort. Det ballar ur på ett bra sätt men sen blir det alldeles för B. Skådespelarna håller inte kvalitén som krävs (Polisen, Maika Monroe och några mer) och manuset därmed. ** SPOILER ** Hade varit grymt att se när han flyr från militären från början eller efter. Sen att han fortfarande lever gör att man hoppas på en del 2 ** SPOILER **. 7.2/10.

RocknRolla2015-01-13
Intressant story men den blir alldeles för rörig och jobbigt ju mer man kollar på filmen. Knappt godkänt. 5/10.

The Interview2015-01-13
Tycker filmen får oförtjänt mycket dålig kritik. Den håller bra kvalité och man skrattar en del. Lite seg i mitten och som urartade sig lite väl mot slutet. James Franco var den som gjorde filmen helt klart. Randall Park som spelar Kim var den som drog ner kvalitén, inget bra skådespel alls eller hur karaktären gjordes. 5.8/10.

The Triumph2015-01-02
Den lämnar en med ett leende och en del att fundera på, att man verkligen borde ta vara på det man har när man har chansen. Filmen i sig är bra men den är riktigt förutsägbar oväntad nog ändå om man försöker överraska lite på slutet. Sjukt B som drar ner lite på betyget, karaktärerna och skådespelet känns så krystat, den enda som övertygar är Matthew Perry. 6.2/10.

This Is It2015-01-02
En ren dokumentär som rekommenderas för riktiga MJ fans eller för de som gillar dans. Den börjar riktigt bra och man imponeras verkligen av alla auditions, danserna, repetitionerna, fansen, MJ's dans och röst med mera. Men det varar bara i 15-20 minuter, för sen är i princip bara samma sak. Alla auditions som visades från början försvann sen hade jag förväntat mig lite reaktioner från alla iblandade efter hans död, men det fanns inga alls. 6.4/10.

Closer2014-12-31
Lite overkligt hur paren träffas men ändå så charmas man av historien och det lite för otroliga händelserna. Gillar hårt dialogerna och den grova ärligheten som utspelas i filmen, speciellt av Clive Owen som överraskar. Vacker och skön slut med soundtracket. Grym skådespel av resten med. 7.7/10.

Top Gun2014-12-30
Skön och klassisk film som man nu äntligen har sett. Den osar en härlig 80-tals känsla och kan inte bli mer amerikanskt än så. Snygga och grymma flygscener ändå om man inte riktigt fattade vad de gjorde (vilka var fienderna?). Dock lite mer drama än förväntat och mindre action. Härlig skådespel av alla. Det episka soundtracket spelades inte heller så många gånger som jag förväntade mig. 6.1/10.

Only God Forgives2014-12-30
Hade inte stora förväntningar med tanke på all dålig kritik den har fått men var jäkligt "In The Mode" att nu se den och storyn lät ju sjukt spännande, i min smak! Det som börjar bra och snyggt förvandlas sakta men säkert till besvikelse. Den är alldeles för långsamt och det är bara massa slowmotions med vackert foto och bakgrundsmusik, finns vissa scener som ger än hopp om att filmen ska bli bra men som sen fallerar. Storyn är enkel men ändå hjärndött och virrig. Bortsett från Ryan så är skådespelet från resten av de vita rätt mediokert. 4/10.

Street Thief2014-12-29
Skön och cool inblick på hur rån sker, väl detaljerat och mycket bra prat från huvudkaraktären som dock har lite för jobbig attityd, väldigt mycket "fuck". Stör mig på slutet med tanke på att det inte är på riktigt, lämnar bara en med massa frågor som aldrig kommer att besvaras. Det här är alltså en filmdokumentär, ingen film för om någon undrar. 5.5/10.

The Impossible2014-12-28
Rätt gripande film att se på, har fått tårar på ca 0,2% av filmerna jag sett i mitt liv men här fick jag fan det, vissa scener är rätt fruktansvärda och ännu mer om man verkligen lever sig in i filmen. Dock ingen riktig toppenfilm, första 15 min är där allt händer men sen är resten av filmen rätt förutsägbar (näää?!) och det är samma scener igenom hela filmen vilket gör att den kan kännas tråkigt, man försöker att göra det mer spännande med musiken med det blir bara onödigt spännande, nästan lite så att man tycker att det är taskigt gjort. Tycker att man borde se mycket mer av det som händer sen när man flyger tillbaka och allt. Grym och övertygande skådespel! 5.5/10.

Stranger Than Fiction2014-12-28
Charmig fantasy-dramakomedi med en del roliga dialoger och ett härlig språkbruk. Jag gillade dock inte berättarrösten, störande brittiskt och lite för högt satt. Ojämn nivå genom filmen som kan ha sina höjdpunkter men sen blir långsamt seg vice versa. Skådespel bra och grym soundtrack! 5.7/10.

The Drop2014-12-28
Störda karaktärer (speciellt Tom Hardys) med en alldeles för hastigt slut när den väl kommer till den. Tycker allt mittemellan är rätt segt och tråkigt. 5.4/10.

Side Effects2014-12-28
Tycker inte riktigt beskrivningen speglar filmen fast kanske lite det som gör filmen spännande som avslutas med en härlig twist. Den kunde ha gjorts tydligare tycker jag, fanns mycket potential. Skådespelet övertygade och soundtracket var rätt bra! 6.0/10.

Basic Instinct - iskallt begär2014-12-27
Okej underhållning fast rätt hypad film p.g.a. Sharon Stone (brutalt snygg i filmen) och alla sexscener vilket var en hel del genom filmen. Tyckte att filmen fokuserade sig för mycket på huvudkaraktärerna och inte själva fallet vilket kan bli lite rörigt. Att man inte använde DNA-teknik är en gåta, drar ner betyget en del. Blir också en hel del dialoger som gör att filmen kan upplevas seg. Skådespelet är blandad, den var bra och skön men tyckte att det tillsammans med dialogerna och musiken kändes för teatralisk. Man borde se den en gång till om man orkar. 6.5/10.

TPB AFK: The Pirate Bay Away from Keyboard2014-12-27
Helt klart intressant dokumentär men jag tycker att den fokuserar sig alldeles för mycket på behind the scenes, eller AFK. Blir en massa intervjuer, snack och inslag. Hade förväntat mig mer om historien av TPB. Sen verkar killarna riktigt nördiga och jobbiga, speciellt Gottfrid och Fredrik. 5.2/10.

Four Brothers2014-12-25
Fantastiskt efterblivet och IQ-befriad! En film som man inte tar på allvar. Trodde den var en seriös film inte någon korkad light-komedi, hatar när man ska blanda det med ett sånt här mordfall som ska vara berörande. Teamet som tog hand om soundtracket måste ha varit tondöva med den opassande musiken som spelades var tionde minut. Medioker näst intill skrattretande skådespel. Jag ger den en 2.a bara för att den funkar som underhållning men annars 1:a för det den är fullständigt korkat. 3.1/10.

I Spit on Your Grave 22014-12-25
Herregud va grovt sjuk film. Mår fan lite psykiskt dåligt nu efter då jag inte alls brukar se på såna här filmer, så är inte riktigt immun. Förstår dock inte kritiken och varför så många ogillar den. Bra thriller tempo från början som dock tappar lite på slutet och som innehöll en del loopholes. Skådespel i världsklass vissa scener men som annars håller en jämn nivå. Bra bakgrundsmusik som förhöjde filmen. 7.2/10.

A Lot Like Love2014-12-23
Riktigt härlig film att se på! Känner mig helt enkelt glad nu efteråt. Kemin mellan Amanda och Ashton underbar, musiken och den härliga tidiga 2000-talet känslan. Amanda Peet är otroligt vacker här. Stort plus för kameran och fotona, lite det som satte prägel på filmen. Annars om man ska summera den kort så är det en härlig kärlekskomedi. Åren gick lite för fort så den kunde ha gjorts bättre eller varit lite längre. 7.3/10.

Nästa sida »