Alla kommentarer avBozze80

Shorta2024-02-26
Tät, mörk, snygg/skitig, spännande och välgjord. Intressanta vändningar i storyn, men också lite osannolik och stereotyp. Men underhållande är den absolut!

Leave No Trace2024-02-22
Varm historia, fint foto, fantastiska skådespelare i huvudrollerna, men precis som med Winter's Bone så tycker jag att det saknas något för att lyfta. Nu blir det ganska varmt och fint, men också lite långtråkigt.

För kärlekens skull2024-01-20
Riktigt snyggt gjord psykologisk thriller! Dar Salim är som vanligt bra, men överglänses här rejält av Sonja Richter som imponerar stort.

Bad Travelling2023-12-05
Otroligt snyggt gjord, och handlingen är dessutom riktigt fartfylld och spännande!

The Killer2023-12-04
Älskar den lågmälda och långsamma storyn som blir en skarp kontrast till filmens handling. Fassbender är dessutom lysande och det avskalade fotot riktigt snyggt.

Hollywoodgate2023-11-10
Ett riktigt sömnpiller utan direkt innehåll..

Beck - Quid Pro Quo2023-08-19
Ett ganska uselt manus med flera logiska luckor sänker filmen och gör den till en av de sämre Beck på länge...

Mitt livs hotell2023-06-01
Charmig dam och plats, men lite tam dokumentär...

UFO Sweden2023-04-15
Visst, manuset är ju ihåligt och inte helt logiskt, men underhållande är det ju lik förbaskat! Fullt ös blandat med lite drama och humor. Överraskande bra!

Into the Deep2022-11-20
Väldigt välgjord dokumentär som lyfter fram många intressanta saker på ett bra sätt, Madsen är dessutom ännu sjukare än vad jag förstått innan.

Cherry2022-11-14
Småcharmig och rolig film som underhåller så smått för stunden, men jag misstänker också att jag kommer att glömma bort den ganska fort...

Daughter of Rage2022-11-12
Historien i sig har ju förutsättningar för att bli riktigt bra, men det här var ett riktigt sömnpiller helt utan känslor åt något håll..

Brian and Charles2022-11-12
Älskar kufar, och här är det kuf upphöjt i hundra! Väldigt rolig, men samtidigt varm och lite ledsam, dessutom helt underbart skådespeleri från David Earl!

Nightsiren2022-11-11
En film som svänger fram och tillbaka mellan det briljant suggestiva och det knarkigt konstiga, men som helhet håller den ihop och lyckas få en intresserad rakt igenom.

Monica2022-11-11
Visar väldigt mycket känslor, med väldigt små medel, vilket är imponerande, tyvärr är den också lite seg (kanske på grund av det). Trace Lysette imponerar stort på mig med sitt stenansikte, samtidigt som känslorna bubblar på insidan.

Den skyldige2022-04-22
Riktigt tät och spännande, imponerande insats av Cedergren som bär filmen på sina axlar.

Vitt skräp2022-02-27
Inte fullt så usel som jag hade förväntat mig, hyfsat snyggt foto och helt okej skådespeleri, manuset är inte bra, men funkar (dock på gränsen). Sen är det ju kul att den utspelar sig i ens närmiljö!

Beck - 58 minuter2022-02-26
Visst, den är bitvis spännande, men också till stora delar helt ologisk. Bland de sämsta av de nyare Beck filmerna.

Kate2022-02-02
Våldsamt snyggt foto och actionscener, nedbrytningen av Winstead är också riktigt bra gjort, även visuellt. Handlingen håller, även fast det inte är något revolutionerande, den japanska "side-kicken" livar upp lite, och Woody är Woody och passar fint i rollen, även fast det inte direkt slår gnistor om honom. Allt som allt en riktigt snygg, brutal och underhållande film som bjuder på högt tempo från början till slut.

Spring Uje spring2022-02-01
Visst, den har helt klart sina poänger och flertalet starka scener, men som helhet så håller det inte. Hur den här kunde få Guldbaggen för bästa film är en gåta...

Bohemian Rhapsody2021-11-28
Underbar musik, och en riktigt intressant, välgjord och välspelad skildring av (delar av) Freddies liv.

Cusp2021-11-15
Tre tjejer med trasiga liv och trasig uppväxt super, röker på och flummar runt på fester och med varandra... Inte speciellt intressant...

The Hill Where Lionesses Roar2021-11-14
Finstämd, men också fartfylld, och välgjord film som lyckas förmedla mycket (känslor) utan att skriva tittaren på näsan. Riktigt bra debutfilm!

Misha and the Wolves2021-11-14
Oerhört välgjord och intressant dokumentär, en av de bästa jag har sett på mycket länge!

Shepherd2021-11-13
Förutom det snygga fotot av en karg och ogästvänlig ö så var det inte mycket bra med den här, skådespelarna gör det förvisso okej, åtminstone med tanke på det urusla manuset. Nu är förvisso inte filmer med övernaturliga inslag min grej, men det går ju att göra det både bra och dåligt, och det här var riktigt uselt utfört....

Limbo2021-11-13
Underbart svartvitt foto, våldsam och tät intrig som dock aldrig går överstyr. Gillar även att den lyckas skildra "samarbetet" (och dess utveckling) mellan poliserna på ett bra och trovärdigt sätt.

Prayers for the Stolen2021-11-12
En bra skildring av uppväxten på Mexikos baksida med karteller och fattigdom som ständigt är närvarande.

Rhino2021-11-12
Våldsam och hårdkokt skildring av 90-talets Ukraina. Riktigt snyggt filmad och klippt, framförallt första kvarten är lysande klippt. Huvudrollsinnehavaren gör dessutom en lysande insats i sin debutfilm!

Tintin - Plan 714 till Sydney2021-06-13
Första Tintinfilmen jag ser på många år, minns dem som underhållande och välgjorda, men det här var en helt otroligt korkad historia, hoppas verkligen att de andra står sig bättre...

Maria Wern - Som skuggor2021-06-09
En av de bättre av de senare i serien. Innehåller även en av de snabbaste årstidsskiftningarna jag sett, från sommar till snö på mindre än ett dygn!

Nästa sida »