Alla kommentarer avBonikowski

The Revenant2021-04-16
Lite Rambo - First blood, lite Deliverance och fint foto blir en bra kombo. Välgjort men kanske inte helt originellt.

Flykten till framtiden2016-12-29
Kul idé och mycket ögongodis, dock ett minus för att en film som delvis kretsar kring en skivbutik har ett så tunt och ibland repetitivt soundtrack. Sen vilar ju filmen mer på idén än på manuset, vilket märks framförallt i dels hur dialogen levereras, dels på vissa rollprestationer.

Kvartetten som sprängdes2013-08-14
Finns att se på SVT:s öppna arkiv: http://www.oppetarkiv.se/etikett/titel/Kvartetten%20som%20sprängdes/

Studio Sex2012-09-22
En hel del omotiverade tuttscener med Annika Bengtzon, en hel del jazz à la Roland Hassel, så, svenskt kriminaltradition fortsätter.

Ace Ventura: Detektiven Junior2009-07-20
Har inte sett den, tänker inte se den, men jag misstänkler att filmen är ett tydligt uttryck för missriktad kreativitet.

Motstånd2009-07-17
Många klyschiga scener och stundtals lite väl tillrättalagd, men i övrigt en klart sevärd film med bra foto och skådespeleri. Det är manuset den brister i till och från.

Nattportieren2009-05-28
accatone: Det är betydlig mer komplicerat än så. Du måste gå in på djupet och tänka dig in i karaktärerna.

Aeon Flux2009-02-23
Synd på en i grunden så bra story. Den animerade serien var något man sällan skådar, filmen är en vag klon av den.

40 Year-Old Virgin2008-08-19
Gillar Steve Carell och Catherine Keener, men det var inte helt trevligt att se dem i den här filmen.

Helvetesänglarna slår till2008-07-19
Inte så mycket film som tidsdokument, och där funkar den bra. Jag är dock fortfarande konfunderad över slutet.

Rötmånad2008-07-11
Ulla Sjöblom är så obehaglig, men antagligen är det bara Halldoffs regi och manus som gör filmen obehaglig. Carl-Gustaf är lysande som vanligt och alltid lika kul att få se Eddie Axberg framför kameran!

Åke och hans värld2008-07-11
Lill-Jonke är bäst i hela filmen! "Han kallar sin farsa för Bergström!" Helt genialt!

Repo Man2008-06-12
Kunde skulle jag ge en sjua till den här underbara filmen. Detaljrikedom, humor och musik överträffar mycket. Det är mycket 80-tal samtidigt som den känns väldigt tidlös.

I Am Legend2008-03-30
Jag var tveksam till den här, det har gjort så många versioner av The omega man och jag ville inte ändra min syn på Neville, det var Charlton Heston som gällde. Dock bär Will Smith hedern i behåll i denna. Jag gillade den här nytappningen, med undantag för "monstrena".

Meet the Spartans2008-03-16
Håller med gosesmurfan. Underhållande, men i övrigt rätt svag.

Molière2008-03-14
Vill se! Vill se! Schysst att Romain Duris är med!

Patrik 1,52008-03-12
Såg den som teaterpjäs för typ tio år sen på TUR-teatern med Robert Sjöblom, Yngve Dahlberg och Jimmy Meurling i rollerna. Skulle vara kul att se filmatiseringen.

The Dark Knight2008-01-23
Varför skulle den bli uppskjuten. Den blir en tribute!

Nunnan2008-01-21
Håller med kafelnikov! Hela filmen innehåller indirekt roliga scener och alla uttalar sig så omedvetet humoristisk att filmen blir underhållande trots sin längd och ämnade allvar. Gillar lillkillen starkt, men han behöver kompisar... mycket snart!

Lugnt vatten2008-01-06
Jag säger bara Polanskis Kniven i vattnet.

The Number 232007-09-15
Intressant att se Carrey än en gång utveckla sina talanger, dock gick tankarna inte helt osökt till "Memento" titt som tätt. Fast trots att det är Schumacher som hållt i rodret blir det ändå en 3:a.

Skolka skolan2007-07-30
Smått underhållande, men allra mest sevärd ur genusperspektiv.

Hard Target2007-07-01
Helt okej action. Följer traditionella ramar för genren. Oskyldig kille dras in i trubbel, hjälper tjej (Yancy Butler som senare var med i "Witchblade") och dödar skurkar. Vill man se mer substansiella filmer med människojakt så kolla "in Surviving the Game" eller "The Running Man". Fast va fan, Jean-Claude är ändå rätt skön. Lance Henriksen är onding och jag gillar det.

Out of Sight2007-07-01
Välspelad och rätt så välskriven. Hade dock fungerat bättre med någon annan än Jennifer Lopez (som hela filmen igenom ska vara ytlig attityd och slät sexighet).

Dennis2007-05-06
Walter Matthau och Christopher Lloyd är de enda som tillför filmen substans.

Maria, Jesu mor2007-04-21
Den går väl varje dag på Hallmark, vilket säger en del om kvalitén.

Tillbaka till den blå lagunen2007-04-09
Helt ologisk uppföljare.

Den blå lagunen2007-04-09
80-tals kärring/incestporr, men underhållande i sina stunder.

Scruples2007-04-08
Underhållande tantfilm.