Alla kommentarer avBompa

Psych: The Movie2018-08-19
Meh! Färga mig besviken. Mindre innehåll än ett vanligt avsnitt, utdraget till långfilm. Inte speciellt rolig och väldigt lite detektivarbete.

The Great Wall2017-07-23
Mycket CGI. Väldigt stapplig dialog. En hel del gamla trötta one-liners. När filmen började trodde jag den hade historisk koppling. Det visade sig att så var det inte. Har väldigt svårt för kinesiska filmer pga att fysikens lagar liknar dom som finns i Bollywood. En medioker film helt enkelt. Fungerar som "lätt"-underhållning.

The Magnificent Seven2017-05-08
Remake på en remake dock helt utan hjärta eller själ. De flesta skådisarna ställde helt sonika in sina boots på banan och så blev det därefter. *Spoiler* Älskar skurkens Gatlingkulspruta. Lika effektiv som en 30mm kanon på en Apache attackhelikopter. Filmen saknar hursom alla spänningsmoment.

Jupiter Ascending2017-03-25
Det enda positiva med den här filmen är att "Seen Been" överlever och att bröderna Wachowski inte lär får göra nån film på ett tag efter det här magplasket.

Unbroken2017-01-18
Meh. Rätt så tråkig film om vad det verkar rätt så tråkig herre. Två långdragna misshandelsscener som inte ger nåt. Slutar med att han finner Gud.!?!?! Amerikansk crap helt enkelt. Dessutom en del av soundtracket av Coldplay, vilket känns helt rimligt för en film av sån här dålig kaliber.

A Serious Man2016-11-25
Meh!

Big Game2016-08-18
HaHa! Vad kan gå fel med finnar på jakttur i klippiga bergen. Vilken casting!

Micke & Veronica2016-04-27
"Micke och Veronica" var väl sisådär. Eller som filmen egentligen borde heta "Micke åker på semester" Tar man bort Veronicas repliker och hela hennes roll skulle filmen antagligen funka lika bra (eller sisådär då)

Kampen om tungvattnet2016-03-10
Medioker serie. Långa transportavsnitt. Ointressanta personporträtt. De personer som framstår som mest levande är ju direktör Henriksen och Major Decker vilket jag inte tror är tanken med serien. De känns som om manusförfattarna försökt göra en Game of thrones pastisch där man får följa handlingen från alla möjliga vinklar. Man når dock inte fram på långa vägar. De gamla filmerna (från 40 och 60-talet) är mycket bättre.

American Ultra2015-11-26
Samma genre som Shoot\\'em Up. Rolig och iofs lite rörig actionkomedi. Eisenberg tycker jag om sen Zombieland medan Kristen Stewart inte är någon gammal favorit precis. Kristen gör dock riktigt bra ifrån sig här, långt över förväntan. Den var rolig och våldet var över the top på ett bra sätt.

Interstellar2015-10-15
Sista halvtimman dödar filmen och känslan av en modern 2001 smyger sig in. Når verkligen inte upp till hypen som omger den. Efter filmen tänker jag snarare på den film som det kunde blivit om det istället fanns en funktionell plan A från början. Baseboll på Cooperstation? Really? Utrymme på Cooperstation för en basebollplan lär ju trumfa boendeytan som behövs för att rädda människor eller odla mat.....

The Expendables 32015-08-29
Okej, stenhård action. Nästan i klass med Rambo och Commando, så stenhårt att det blir löjeväckande men det roar och skådisarna är ganska habila trots allt.

Mannen på taket2015-08-29
Dialogen poliserna emellan är lite för buttert och nedtonat för att det ska vara realistiskt och den lilla action som finns är ju lite naiv. Redan mängden blod vid det inledande mordet får en ju att höja på ögonbrynen, mängden och sättet blodet flödar får en ju att tro att det rör sig om en parodi men visst en trea är filmen nog värd ivf, en svag sådan.

Fatal Instinct2015-08-11
Råkade hamna på fel film när jag skulle betygsätta. Första kommentaren tyckte det var en bra parodi. Åh fan tänkte jag, det hade jag missat och speciellt bra som parodi tyckte jag nog inte att den var. Tyvärr så är den här filmen ingen parodi även om dialogen tyder på det. Skådespelarnas urdåliga inlevelseförmågag likaså. Finns det en klyscha som kan användas så används den. Ett klart bottennap.

Cold Comes the Night2015-07-08
Trötta och sega skådespelare. Ingen inlevelse förmedlas

Transformers: Age of Extinction2015-07-03
Oj vad lång filmen var. Stanley Tucci var ju ganska skön som självupptagen wiseguy annars är ju konceptet med action i slowmotion lite utvattnat vid det här laget.

John Wick2015-07-03
Hjärndöd action men ganska okej sådan. Mängden dödade henchmen är nog i klass med klassikern Shoot'em Up. Nykvist gör ju så gott han kan med sin lite lätt felaktiga brytning.

Pacific Rim2015-06-06
Wow. Skådisarna är inte trovärdiga. Manus saknas, är övertygad att dom improviserade fram filmen allt eftersom beroende på vilka specialeffekter som fanns tillgängliga. Bakgrundshistorierna suger verkligen. Filmen reducerar tittarens IQ med 50% i flera timmar efteråt. Riktigt bottennapp

Oblivion2015-05-10
Svag 3:a. Såg ju filmen till slutet trots allt även om man lugnt hade kunnat skippa de sista 20 minuterna, ska Cruise klara det eller inte...??? Uppenbara luckor i filmen men hade trots det en del fräscha inslag. Karaktärerna var dock inte speciellt imponerande.

The Grand Budapest Hotel2015-05-10
Jag är en fan av Wes.....eller snarare jag var....hans filmer blir allt mer och mer udda, tyvärr udda på det dåliga sättet. Däremot lyckas han ju få till en fantastisk ensemble men det räcker inte när manus är så tunnt.

The Secret Life of Walter Mitty2015-05-09
3+ Lite för ojämn för en fyra. Väldigt ytlig film.

Green Zone2015-01-18
Meh. Svag trea. Det känns som om det inte var något riktigt slut.

The Ninth Legion2015-01-17
Film med problem. Ena sekunden svårt rysk med poetiska tal om livet och ödet osv. nästa sekund eldstrider med folk stående framför skydd och skjutandes från höften. Mycket vodka. Pennalism. Visst fanns där bra scener men det finns inget som riktigt binder scenerna samman. Känns uppstyltat och är inte någon film som försöker ge en realistisk bild.

Zero Dark Thirty2015-01-17
Överväldigande ointressant ämne men Bigelow lyckas suga in mig i den här 2,5 timme långa filmen. Filmen känns väldigt välarbetad och det är ju inte direkt en rulle som är publikfriande, inga direkta extravaganta actionscener utan känns mer nitty-gritty, grå och tråkig. Tortyrscener gör ju inte heller filmen till någon publikfriare direkt.

Lone Survivor2015-01-11
Väldigt konstig film. Det fanns ett par grejer som störde. Först ut är M. Wahlberg, det är svårt att se honom iklä sig rollen som stf gruppchef och något slags samvete i gruppen eftersom han känns så oseriös och osympatisk som skådis. Nummer två är de scener med snabb förflyttning nerför branter medelst okontrollerad rullning/fall som förekommer, man blir ju lite paff. Problemet med filmen är att den är baserad på en bok av snubben som överlevde i verkligheten, undrar hur mycket poetisk frihet han tagit sig egentligen. Sen måste jag säga att jag inte är helt övertygad om naturen i filmen, visst kan ha fel men det kändes verkligen mer som Klippiga bergen än något annat.

Sharknado2014-08-09
Den här filmen är ju nästan omöjlig att betygsätta. Den förtjänar ju ett streck i betyg för effekterna, storyn, skådespelarna och dialogen. Å andra sidan skrattade jag mig igenom filmen mer så än de flesta så kallade komedierna lyckas få mig skratta. Sen är ju Steve från Beverly Hills med. Älskar när dom klipper in bilder på hajar från naturfilmer eller nyhetsbilder på översvämningar i centralamerika eller det faktum att solen lyser mest hela tiden trots att den värsta stormen någonsin rasar. När nog en 3:a pga glädjen och skratten filmen ger mig men får nog trots allt stanna på en 2:a.

Jordens undergång - cat 82014-06-10
Fortfarande en bättre kärlekssaga än Twillight och bra mycket bättre än 2012.

Knights of Badassdom2014-05-16
Ojoj, vilken dålig film. Manus är sannolikt en obearbetad version av en uppsats från en highschool elev. Budgeten är lika stor som hihschoolets teaterklubb. Skådespelarna är iofs inte dåliga skådespelare egentligen men här skulle dom inte ens platsa på highschoolets teatwrklubbs uppsättning av Hamlet.

Ender's Game2014-04-27
Boken är ju ofantligt mycket bättre.En av dom där böckerna tillsammans med Game of thrones serien man aldrig trodde man skulle få se visualiserad. Flickvännen har precis läst boken och led nog mer än mig. Filmen saknar djup, bakgrundshistoria och det mesta i form av karaktärsutveckling. Filmen får ett ok trots allt men det är tack vare att jag kunde fylla i dom gapande luckorna eftersom jag läst boken om man inte läst boken kan jag tänka mig att det är en flopp.

My Way2014-04-27
Har oxo svårt för den här typen av dramaturgi. Ingen direkt dialog utan mestadels skriker man ett namn och slår varandra på käften i stor affekt. Antalet scener där någon dör i armarna på en huvudrollsinnehavare är fler än någon annan film jag sett. Dessutom har jag svårt att veta vem som vem stundtals. Stridscenerna är till ytan komprimerade på sedvanligt asiatiskt sett, sålunda blir scenerna löjeväckande. Svag film och uppenbarligen överskattad.

Nästa sida »