Alla kommentarer avBomkia

Holmes and Watson2019-03-16
Dumt som fan, men inte fullt så dåligt som många andra verkar tyckt. 2a.

Venom2019-03-16
Dumt, men själva Venom-karaktären lyfter filmen. 3a.

Mary Queen of Scots2019-02-16
Engagerande kostymdrama med en lysande Ronan. 4-

En man som heter Ove2019-02-05
Lassgård övertygar i huvudrollen. Kanske lite väl tillrättalagt. 3+

Glass2019-01-20
Jag gillade verkligen fotot och hur det kändes ganska verkligt under actionsekvenserna. Jackson och McAvoy var riktigt bra tillsammans och Willis känns iaf måttligt vid liv jämfört med andra filmer senaste åren. Enda riktiga problemet är att filmen känns instängd och står och stampar lite. 3+

Marty2019-01-19
Söt liten historia om en man som finner kärlek. Borgnines bästa roll. 4+

True Grit2019-01-19
Väldigt förtjust i den här filmen. Manuset, musiken, skådespelarna, allt funkar riktigt bra. Stor eloge till Hailee Steinfeld som på tok för vuxen 13-åring. 4+

Split2019-01-19
Underhållande och McAvoy får verkligen spela ut, men detta står mycket och stampar. 3+

Guernseys litteratur- och potatisskalspajssällskap2019-01-02
Jag trodde jag skulle få en mysig romantisk komedi, istället för jag ett drama om hur folk fungerar under ockupation av främmande makt. Tröttsamt. 2+

Lovelace2019-01-02
Rörande berättelse där särskilt Sarsgaard som totalt slem övertygar. 3a.

Death Wish2019-01-02
Orginalet är bättre och Willis går på sparlåga som vanligt. Filmen räddas av brutal action och Vincent D'Onofrio som Willis brorsa. 3-

The Equalizer 22019-01-02
Underhållande action även om Denzel är såå jääävla perfekt i den här filmen att det lite smått tröttsamt. Bästa är Denzels interaktioner med den unga Miles. 3-

Sorry to Bother You2019-01-02
Så otroligt skruvat att det fungerar även om bakomliggande budskapet inte riktigt kommer fram. 3-

The Rewrite2019-01-02
Tillrättalagt "Inget funkar, dags att ändra mitt liv och finna mig själv"-drama utan konstigheter. Grant är charmig nog att historien fungerar. 3a.

Afternoon Delight2019-01-02
Omslaget var då verkligen missvisande, detta är inte nån svart komedi, det är mer av en kvinna i ett stressat äktenskap som tror hon kan hjälpa en strippa och på samma gång hjälpa sig själv. Den idéen fungerar verkligen inte. Problemet är att jag aldrig fastnar för karaktärerna, allt känns så tunt och påhittat. 2a.

Blade Runner: Black Out 20222019-01-02
Snyggt animerat, intressant backstory till filmen. 3a.

2036: Nexus Dawn2019-01-02
Leto känns väldigt megalomaniskt. Härligt. 3+

2048: Nowhere to Run2019-01-02
Håller med föregående, mer en teaser, finns inget riktigt start eller slut. 3a.

First Man2019-01-02
Foto, musik, scenografi är fantastisk. Gosling känns seg och dämpad, men så kanske Armstrong var, vad vet jag. Claire Foy är fantastisk. Fanns en sekvens när de håller på att landar på månen där allt bara kommer ihop på helt rätt sätt, magiskt. 4a.

The First Purge2019-01-02
Fungerande action med bra splatter, men manuset är ju verkligen 1.0 där de helt sopar bort allt bakomliggande och bara koncentrerar sig på nattens action. 2a.

Jackie2019-01-02
Portman är fantastisk men detta episodiska berättandet fungerar inte riktigt för mig, hade föredragit en strukturerad historia. 3a.

My Christmas Love2018-12-22
Noll överraskningar, det här är en film att se för att bara få klichéerna vällande över dig. Karaktärerna är mer fantastiskt endimensionella och historien är idiotisk. Men det var faktiskt underhållande att se filmen med nån man tycker om och spy galla över den. Och för den sakens skull så får den inte en 1a. 2-

The Equalizer2018-12-21
Denzel Washington skjuter och spöar upp ryska gangsters. What's not to like? 3a.

The Spy Who Dumped Me2018-12-21
Jag vet att det är dumt, men jag skrattade och tyckte både Kunis och McKinnon funkade. 3-

Mission: Impossible - Fallout2018-12-21
Det är absolut inget fel på Mission Impossible-filmerna, man får vad man betalade för. Jag gillade speciellt Cavill i denna rulle. Enda problemet är att jag helt enkelt tröttnar på actionsekvenserna. 3+

Rampage: Big Meets Bigger2018-12-21
Relativt tröttsam action-rulle, men jag är lite imponerad hur de lyckas få med nyckeldelarna från dataspelet. 2+

Min vän Mac2018-12-09
Åh herregud, hur kan man göra en sån här smutsig McDonalds-variant av ET. Jag förstår inte hur de såg utomjordingarnas dräkter och tänkte "Men ja, det här blir bra" - de ser ut som muterade sexdockor. 1a.

Love Happens2018-12-08
För Hollywood för sitt eget bästa, ibland var den rörande, men sen det blev bara för romcom-igt. Kan de inte hålla sig mer på marken istället. Och varför behövde vi ens hela plot-linen om hans "stora TV-affär", den gav verkligen noll. Aniston och Eckhart är ok tillsammans, gillar man inte dom kan man lika gärna undvika filmen. 2a.

Thanks for Sharing2018-12-08
Trodde detta skulle vara nån slags komedi, men det är mycket mer ett drama med lite komiska inslag. Jag gillar att de tog allting på allvar och inte flamsade bort problemet som missbruk kan ge. Fina skådespelarinsatser där jag till och med tyckte Gad gjorde bra ifrån sig. Jag är dock fortfarande lite tveksam till Pinks medverkan som kändes blek. 3+

Superhjältarna 22018-12-08
Pixar still got it. Absolut noll överraskningar i manuset, men jag satt bara och log hela filmen igenom. 4-

Nästa sida »